שתף קטע נבחר

לונה צ'מטאי-סלפטר שברה את שיא ישראל במרתון

הישראלית סיימה את מרתון פירנצה במקום הראשון בנשים (ועשירי בגברים) בזמן של 2:24:17 שעות, שיפור מטורף של מעל 11 דקות לשיא הקודם אותו קבעה ילנה דולינין לפני שנתיים במרתון ברלין. מדובר בתוצאה שהייתה מזכה אותה במדליית ארד באולימפיאדת ריו 2016. צפו ברגעי הסיום

 

לונה צ'מטאי-סלפטר שברה בצהריים (ראשון) את שיא ישראל במרתון לנשים אחרי שסיימה במקום הראשון במרתון פירנצה בזמן מדהים של 2:24:17 שעות, שיפור של יותר מ-11 דקות לשיא אותו קבעה ילנה דולינין לפני שנתיים בברלין (2:35:59). זו הייתה בסך הכל ריצת המרתון החמישית בקריירה של צ'מטאי-סלפטר, שמתכוננת לאולימפיאדת טוקיו 2020.

 

מדובר בתוצאה שמדרגת את צ'מטאי-סלפטר בטופ העולמי. לשם השוואה, ג'מימה סומגוג הקנייתית זכתה בזהב האולימפי בריו בזמן של 2:24:04 שעות. כעת מחזיקה האתלטית בשיאי ישראל בריצות ל-1,500, 3,000, 5,000, 10,000 מטר, בחצי מרתון וכאמור מהיום גם במרתון.

 

לונה צ'מטאי אינפו ()

 

 

לונה צ'מטאי מרתון פירנצה (צילום: Asics Firenze Marathon Organization)
צ'מטאי-סלפטר. תוצאה מטורפת(צילום: Asics Firenze Marathon Organization)

  

אם כל זה לא מספיק, אז צ'מטאי גם השיגה את תוצאת השנה באירופה, כאשר שיפרה את ה-2:25:25 שהשיגה הבלארוסית, וולגה מזורונאק, ב-29 באפריל. הישראלית גם השאירה אבק למתחרות וסיימה שש וחצי דקות מהר יותר מקרולין צ'פקווני הקנייתית שהגיעה למקום השני עם עם תוצאה של 2:30:46 דקות.

 

שנת 2018 היא הטובה בקריירה של צ'מטאי-סלפטר. היא הספיקה לזכות במדליית זהב היסטורית בריצה ל-10,000 מטר באליפות אירופה בברלין בזמן של 31:33.03. סה"כ שברה צ'מטאי-סלפטר לא פחות מ-23 שיאים לאומיים ובינלאומיים בשנה האחרונה.

  

לונה צ'מטאי מרתון פירנצה (צילום: Asics Firenze Marathon Organization)
חוצה את קו הסיום(צילום: Asics Firenze Marathon Organization)

 

לונה צ'מטאי מרתון פירנצה (צילום: Asics Firenze Marathon Organization)
על הפודיום(צילום: Asics Firenze Marathon Organization)

  

כזכור, בריצה ל-5,000 מטר באליפות אירופה חשבה צ'מטאי-סלפטר כי היא סיימה במקום השני, אבל למעשה היה חסר לה סיבוב נוסף על מנת להשלים את הריצה. בסופו של דבר היא המשיכה לרוץ אחרי העצירה, סיימה את המסלול במקום הרביעי, אבל מאוחר יותר נפסלה מכיוון שהשופטים הבחינו שהיא נכנסה מוקדם מדי למסלול הסמוך עם הזינוק.

 

סיפור אהבה ישראלי-קנייתי

צ'מטאי (29), בת לשבט הקילאנג'ין הקנייתי, שידוע בהישגיו באתלטיקה, נחתה בישראל בסוף 2008 במטרה לשמש כאם הבית והאחראית על ילדיו של קונסול קניה דאז, סטיב לורטה. החודשים הראשונים היו שגרתיים למדי, אך ריצת ג'וגינג אחת בפארק בהרצליה הובילה לעוד שינוי גדול בחייה. בחור בשם מוטי מזרחי המקורב למועדון אתלטי השרון ראה אותה רצה, התפעל מהביצוע הקליל והמליץ עליה למאמן המועדון, אמנון גור. תוך זמן קצר, הרבה בזכות העזרה של הגנטיקה הקנייתית, ופחות בגלל האימונים, הפכה למתחרה ולמנצחת בריצות למרחקים ארוכים.

 

באותה תקופה כשנשאלה האם הייתה רוצה להינשא לישראלי ולהישאר בארץ היא הסמיקה, נתנה תשובה חיובית קצרה והמשיכה לשאלה הבאה. גם היא לא הייתה יכולה להעלות על דעתה שהגורל יזמן לה את המפגש עם בחור ישראלי – דן סלפטר . סלפטר הפך למאמנה ועם הזמן נרקם בין השניים קשר רומנטי שהוביל את הזוג להתחתן ב-2014 בניירובי בירת קנייה.

 

צ'מטאי יחד עם בעלה ומאמנה, דן סלפטר (צילום: אביגיל עוזי) (צילום: אביגיל עוזי)
צ'מטאי יחד עם בעלה ומאמנה, דן סלפטר(צילום: אביגיל עוזי)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Asics Firenze Marathon Organization
לונה צ'מטאי-סלפטר
צילום: Asics Firenze Marathon Organization
מומלצים