שתף קטע נבחר

אניה לונדון: "איגוד הסיוף מפלה אותי לרעה בגלל שאני אמא"

הסייפת (33), שסיימה שביעית באליפות אירופה, טוענת שמענישים אותה על כך שהיא לא יכולה להגיע לאימונים בעקבות הטיפול בילדיה ועבודתה בבית החולים: "לא מוציאים אותי לתחרויות". תגובת האיגוד: "מדובר בהחלטת הנהלת איגוד הסיוף ולא בהחלטה אקראית של אדם כזה או אחר"

 

אניה לונדון (33) היא מהסייפות המצטיינות בישראל בשנים האחרונות, רק בשנה שעברה סיימה במקום השביעי באליפות אירופה. אבל מסתבר שאיגוד הסיוף לא מאפשר לה להתחרות בתקופה האחרונה.

 

סיוף - המדריך למשתמש

 

לונדון היא אמא ובמקביל עובדת במחלקה להפריות חוץ גופיות במשרה מלאה. "דורשים ממני להגיע לאימונים בווינגייט. אני גרה במעלות וזה רחוק לי. אני לא יכולה להגיע, אני צריכה בשביל זה לקחת את הילדים לבייביסיטר כל פעם. חוסמים אותי מכל הכיוונים".

 

לונדון. האשמות קשות (צילום: איגוד הסיוף) (צילום: איגוד הסיוף)
לונדון. האשמות קשות(צילום: איגוד הסיוף)

 

מי חוסם אותך?

"חבורה של גברים שלא כל כך מבינים בסיוף, שלא היו בחיים סייפים מתעסקים בזה ואומרים 'אם את יכולה לעבוד, את יכולה גם להגיע לשם'. בכלל לא מסתכלים על זה שיש לי משפחה לפרנס. אני מדורגת במקום הראשון בארץ והפסיקו לשלוח אותי לתחרויות בחו"ל. גם את המלגה שלי עצרו. מבחינתי להגיע לאימון בווינגייט, זה לקחת יום חופש מהעבודה, לקחת בייביסיטר על הילדים ולשלם על דלק".

 

את מרגישה שעושים לך דווקא?

"בטח. אני 23 שנים בסיוף. נתנו לי כרטיסים אדומים, העיפו אותי מתחרויות עם כרטיסים שחורים, אבל פה זה כבר את הגבול. התחילו להיכנס לכיס שלי".

 

יכול להיות שהם לא מבינים מה זה להיות אמא?

"גברים שם לא יודעים מה זה להיות אמא. לתקופה קצרה האיגוד היה מנוהל על ידי ספורטאים לשעבר ואז הכל היה נראה הרבה יותר טוב. כל מי שהגיע להישגים טס לתחרויות בחו"ל, ייצג את המדינה ובאמת ראינו שהייתה התקדמות מקצועית. היום, כשמנהלים את האיגוד אנשים שבחיים שלהם לא החזיקו דקר, רומח או חרב, ככה הוא נראה".

 

סייף (צילום: גטי אימג'ס)
סייף(צילום: גטי אימג'ס)

 

תגובת איגוד הסיוף: "צר לנו על הרגשתה של אניה לונדון. אניה הפרה את הקוד האתי המחייב את כל ספורטאי הנבחרות. מדובר בהחלטת הנהלת איגוד הסיוף ולא בהחלטה אקראית של אדם כזה או אחר".

 

מקרה דלילה חתואל

לונדון היא לא הסייפת היחידה שאיגוד הסיוף לא התחשב בכך שהיא אמא. לפני חצי שנה דלילה חתואל יצאה למאבק עם הקשר דומה. הסייפת בת ה-37 רצתה להשתתף באליפות אירופה ביוני, אבל לטענתה האיגוד לא נתן לה כי לא הצליחה להשיג את הקריטריון להשתתפות. אלא שבשנה לפני האליפות חתואל הייתה בהריון ויצאה לחופשת לידה, ולכן היא דרשה שיאפשרו לה בכל זאת לנסוע לשם. המאבק שלה בסופו של דבר לא צלח, אך למרות ההפסד הביא לפסק דין בו הורו על מספר התאמות לנשים ואימהות.

 

"מונעים ממני השתתפות באליפות אירופה, מאחר שלא השגתי קריטריון בתחרות גביע העולם. בגלל זה אני פה משמיעה את קולי, כי באותה תקופה שבה הייתי צריכה להשיג את תנאי הסף הייתי בהריון ובהתאוששות אחרי ניתוח, כי ילדתי בניתוח קיסרי", סיפרה חתואל. "זאת הסיטואציה, שהיא מביכה בעיניי מאוד. אנחנו בשנת 2018, לא ייתכן בכלל שאני צריכה להצטדק פה, הרי זה דבר מאוד טבעי".

 

חתואל. לא התחשבו בה בסוף (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
חתואל. לא התחשבו בה בסוף(צילום: אלעד גרשגורן)

 

חתואל ציינה שיש תקדימים דומים מהעולם: "באיטליה, לדוגמה, האלופה האולימפית ולנטינה וצ'אלי חזרה מהריון ישר לאליפות עולם, בלי קריטריון. נהפוך הוא - סבבו סביבה אנשים, בדקו שהיא בסדר ויכולה לעשות את זה, עודדו אותה וחיזקו אותה. אז זה משהו שקורה בעולם". לדברי חתואל, היא נמצאת בכושר שיא ואף יכולה לזכות במדליה אם תינתן לה האפשרות להשתתף באליפות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פליקס נגורסקי
אניה לונדון
צילום: פליקס נגורסקי
מומלצים