שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

האם אנדי הרצוג הוא הבשורה הגדולה?

המאמן האוסטרי נרדם במחצית השנייה בסקוטלנד, וכשנזכר לעשות חילוף כבר היה מאוחר מדי. לצערה של הנבחרת ברגע שבו הייתה הכי זקוקה לו הוא בחר להיות מובל לסיטואציה ולא ליזום מהלך

מה התפקיד של מאמן? לדעתי, השאלה היותר חשובה בכדורגל הישראלי היא מי יותר אשם ברמה שלנו בהשוואה לעולם - השחקן או המאמן? בעוד שמדינות אחרות בעולם דוגמת אלבניה, אלג'יריה, פרו, מרוקו, סלובניה, איסלנד ואפילו יפן, שמעולם לא הייתה מאריות הכדורגל והייתה רחוקה 25 דקות מרבע גמר המונדיאל על חשבון בלגיה, מתקדמות בצורה מדהימה, נראה שהנבחרת שלנו דורכת במקום.

 

זה לא סוד, לנבחרת ישראל יש בעיה מנטלית. גם כשהמצב מוכיח שהכל תלוי בה היא תמיד נוטה לאבד את הראש ולשחק כדורגל אמיתי 20 דקות מתוך ה־90. גם כשהכל תלוי בנו ואין דרך חזרה, מעולם לא היה לנבחרת את היכולת להגיב במקרה לחץ. וזה לא קשור לכישרון, לנבחרת ישראל יש מספיק שחקנים שיכולים להכריע משחקים. ואנשים יגידו שזה קשור לעצלות ולשאננות של השחקן הישראלי, שאין מספיק מקצוענות סביב הענף פה בארץ שמאפשרת סביבה יעילה להצלחה, ושהתקציב דל פה בשביל לפתוח כמה שיותר אקדמיות. אבל האמת היא הרבה יותר פשוטה – הרעב הישראלי נמצא, זה לא שאין מספיק מוטיבציה להצלחה, פשוט אותו רצון לא בא לידי ביטוי בצורה הנכונה.

 

אנדי הרצוג (צילום: רויטרס)
אנדי הרצוג. לא פורץ דרך(צילום: רויטרס)

 

פתיחת המחצית השנייה בהאמפדן פארק הגשום בסקוטלנד הייתה קטסטרופלית מבחינת הנבחרת. שום דבר לא עבד. הראש רצה לדחוף, אבל דברים פשוטים לא הצליחו לעבוד. דאבל פס על חמישה מטר, תנועה לקבל את הכדור, לדחוף עם הקשרים קדימה לכיוון מרכז המגרש ולהעביר את הלחץ לסקוטים שהיו חייבים ניצחון. בשונה מאיתנו, דווקא הם הרגישו ממש בנוח כמעט עד הסיום.

 

אז מה קורה ברגעים האלה בהם לנבחרת אין תשובות בזמן כל כך קריטי? לשאלה הזאת יש תשובה ברורה - הרי בשביל זה משלמים כל כך הרבה כסף כדי להביא אדם מבחוץ, מהתרבות האירופאית המצליחה בתחום, כדי שיעזור לנבחרת לשקם את תדמית הלוזריות שלה ולצאת מהמצבים הלחוצים עם ידה על העליונה. עוד דקה עוברת והנבחרת נראית כאילו השלימה עם השער השלישי של הסקוטים עוד לפני שנכבש. הסקוטים תוקפים ואנחנו בקושי נוגעים בכדור. רק בדקה ה־67, אחרי שעוד כדור יוצא מהרשת, מגיע החילוף ואחריו השער המצמק.

 

התחושה הייתה שעוד חמש דקות מגיע השוויון, אבל במשך 22 דקות אנדי הרצוג בחר להמשיך לתת לשחקנים את המושכות במקום לקחת את ההובלה ולהראות להם איך עושים את זה נכון, והדבר כמובן עלה במשחק. לצערה של הנבחרת ברגע שבו הייתה הכי זקוקה, לו בחר המאמן להיות מובל לסיטואציה ולערוך חילוף רק לאחר פיגור של שני שערים. אז מה באמת נברחת ישראל צריכה ובכלל מה צריך הכדורגל הישראלי?

 

יהיה מוגזם להגיד פורץ דרך? מוביל? מישהו שיוכל לשבור את הקרח עמוק בתודעה של הכדורגל הישראלי ולשנות את החשיבה מאכזבה להצלחה. בשביל להאמין בעצמך צריך קודם כל שיאמינו בך. האם לנבחרת ישראל יש את המאמן המוביל הנכון בשביל לבצע את המהפך הדרוש?

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים