שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הכדורגל הישראלי קשה לצפייה

שחקנים לא מסוגלים להרים כדור, לתת פס נורמלי, לקבל את ההחלטה הנכונה. חברים, הרמה בליגת העל מביכה מתמיד

לשבת על הספה בבית ולראות משחק בליגת העל הפך למשימה לא פשוטה. שחקנים רבים לא מסוגלים למסור מסירה מדויקת, ואיבודי הכדור מביכים. כמה פעמים יצא לכם לשבת לראות את הקבוצה שלכם משחקת ולהשתגע? לא מחוסר הלחימה או מהרצון של השחקנים לנצח, אלא מהרמה הנמוכה. כמה זמן לקח לכם, בתור אוהדי כדורגל בישראל, לעכל את זה שהשחקן פשוט לא מסוגל לעשות את הפעולה הנכונה?

 

הקבוצה שלכם יצאה למתפרצת קטלנית, אתם מרגישים שהגול מתקרב ואז המגן מקבל את הכדור ומרים לשום מקום. מייאש כל כך! הקבוצה שלכם השיגה כדור קרן, התקווה להבקיע קיימת. ואז, ההרמה לא עוברת את השחקן הראשון. כמה אפשר שדברים כאלה יקרו. אחת הבעיות העיקריות של הכדורגל הישראלי היא שהשחקן חושב שהוא מדהים.

 

עומר דמארי מול יוסי גינצבורג (צילום: עוז מועלם)
עומר דמארי מול יוסי גינצבורג(צילום: עוז מועלם)
 

 

מתישהו בקריירה שלו הוא הבקיע שער גדול או נתן משחק טוב ובתקשורת מיהרו לשבח אותו. תפסיקו לעשות משחקנים בינוניים גדולים בגלל מהלך אחד טוב או משחק אחד טוב. השחקנים בישראל לא מסוגלים להמשכיות, כמעט כולם.

 

עד מתי נצפה במשחק כדורגל בליגה שלנו ונראה מסירה עקומה, מסירה שנראת כל כך פשוטה הולכת החוצה או לשחקן היריב? אני אומר את זה בתור אחד שרוצה שהכדורגל הישראלי יתקדם, ולמרות זאת הוא ממשיך ללכת אחורה. מדי פעם אנחנו מקבלים את האשליה שהליגה שלנו טובה עם 4:4 כזה בין הפועל חיפה להפועל באר שבע. כשההגנות כל כך גרועות, מקבלים תוצאות כאלה.

 

אני מדבר כאן בתור אוהד וצופה, שיושב ורואה משחק בליגת העל ורגע אחרי עובר למשחק בליגה האנגלית ושואל את עצמי שוב כל פעם מחדש למה עברתי את הסבל הזה כשאפשר לראות כדורגל אחר, כדורגל עם טכניקה, שחקנים שעולים למגרש וגורמים לקהל בבית להתמוגג מכל רגע. נכון, אפשר לראות גם שם מדי פעם מסירות עקומות או חוסר דיוק כלשהו, אך לא בכמויות של ליגת העל. שמישהו יתעורר ויבין שלא הגיוני שהמגנים מרימים כדור בחוסר דיוק מוחלט.

 

שחקני ההתקפה מאבדים כל כך הרבה כדורים ברחבה וזה עוד מבלי לדבר על החמצות מביכות. אני מדבר בתור צופה ואוהד, לכן אין לי צורך בנתוני איבודי כדור וכדומה, אני רואה את זה בעצמי כמו כולנו. עוד מסירה החוצה, עוד הרמה לשמיים, עוד כדור קרן שלא עובר את השחקן הראשון, עוד בעיטה מחוץ לרחבה לשום מקום, עוד זר שמגיע ולא תורם יותר מדי לקבוצה.

 

הלוואי שיכלנו להצביע על שורש הבעיה, יכול להיות שככה זה עובד כאן, הדרישות משחקן בצעירותו הן לא גבוהות מספיק. יכול להיות שהשחקן עצמו לא משקיע מספיק בשיפורי היכולת שלו. אני רק יכול להגיד דבר אחד שהוא בטוח, משנה לשנה אני נהנה פחות מהכדורגל הישראלי. אני רק מקווה שיום יבוא וראשי הכדורגל בישראל יבינו את שורש הבעיה ויעשו משהו בנידון.

 

ולאנשים שיגידו שאני מגזים, תשבו ותראו את הקבוצה שלכם משחקת ותספרו את כמות הפעמים בהן תצעקו, "איך הוא פישל ככה", "איך השחקן הזה שכדורגל הוא המקצוע שלו מאבד כדור ככה", "הוא לא צריך להיות בקבוצה, זאת פשוט בושה" וכדומה. אני מבטיח לכם שמספר הפעמים בהן אתם חוזרים על משפטים מהסוג הזה הוא בלתי נגמר וזה קורה בכל משחק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
ואיזה מסכנים האוהדים
צילום: אבי רוקח
מומלצים