שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

למוריניו אסור לאמן יותר קבוצות גדולות / תוכן גולשים

מוריניו רמס את ההיסטוריה של יונייטד בכל הזדמנות אפשרית, רב עם השחקנים והצליח להרגיז גם את הקהל

מוסר ההשכל היחיד שאפשר להפיק מהפיאסקו של ז'וזה מוריניו במנצ'סטר יונייטד הוא שאסור לו לאמן יותר קבוצות גדולות. מוריניו רמס את ההיסטוריה של יונייטד בכל הזדמנות אפשרית. למשל, אחרי ההדחה המביכה בשמינית גמר ליגת האלופות הוא אמר:" להפסיד בשמינית הגמר זה לא משהו חדש עבור המועדון הזה" בנוסף, הוא דגל בכדורגל אפרורי במועדון שאוהב משחק התקפי ושמח. אף מועדון גדול לא יכול להרשות לעצמו מאמן שמזלזל בהיסטוריה שלו.

 

מאז פרישת פרגוסון עברו ביונייטד מאמנים גרועים, אבל הם לפחות כיבדו את ההיסטוריה של המועדון. הקדנציה הזו הראתה שמוריניו לא מסוגל להתמודד עם חדר הלבשה מלא כוכבים, פול פוגבה הראה במונדיאל את העוצמה והחוכמה שלו במרכז השדה, והוכיח שאם נותנים לו להיות בעל הבית במרכז המגרש הוא יפרח, אבל הפורטוגלי הציב אותו בעמדה אחורית וביקר אותו בתקשורת ללא הפסקה, מה שהוביל לקרע וליכולת חלשה של הקשר. מלבד הצרפתי, מוריניו תקף גם שחקנים צעירים כמו מרקוס רשפורד וג'סי לינגארד שזקוקים לטיפוח מצד מאמנם.

 

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

גם את האוהדים של יונייטד מוריניו הצליח להרגיז. חוץ מההתנשאות שלו על המועדון הוא ביזבז 180 מיליון אירו על פוגבה ולוקאקו ושילם משכורות עתק לשחקנים דוגמת אלכסיס סאנצ'ס, ועדיין התלונן על כך שלא קיבל רכש. גם אם נחזור לעבר נראה שמוריניו הצליח בקבוצות אנדרדוג (יחסית) כמו פורטו, אינטר וצ'לסי. אמנם הוא זכה באליפות עם ריאל מדריד, אבל אחריה הוא דיכא את הכוכב הגדול של הקבוצה, רונאלדו, והקבוצה קרסה. לכן, אם הייתי בעלים של קבוצה גדולה באירופה שמחפשת מאמן, מוריניו לא היה השם החם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ז'וזה מוריניו
צילום: רויטרס
מומלצים