שתף קטע נבחר

אלוף אוקראינה בסנוקר עושה עלייה: "הגעתי כדי לייצג את ישראל"

בסוף השבוע האחרון השלים את עלייתו לארץ הקודש יבגני נובוסאד, אלוף מולדתו בסנוקר, אלוף אירופה בביליארד ופעמיים אלוף העולם בפירמידה (סנוקר רוסי). נשיא הקרן לידידות, באמצעותה הגיע נובוסאד לישראל: "כל עולה מעשיר את החברה הישראלית בדרכו"

"החלום שלי הוא לייצג את ישראל בסנוקר. בגלל זה הגעתי לפה, כדי לייצג את המדינה ולהביא לה הרבה כבוד". את המשפט הזה אמר שחקן הביליארד המקצועני יבגני נובסאד, שבסוף השבוע האחרון עלה לארץ מאוקראינה יחד עם 250 עולים נוספים בטיסה שאורגנה על ידי הקרן לידידות.

 


 

יבגני נובוסאד אלוף העולם ואירופה בסנוקר ()
יבגני נובוסאד (מימין). "באוקראינה אין עתיד"

 

נובוסאד (28), שהתגורר בבירת אוקראינה קייב, הוא שחקן ביליארד מקצועני המחזיק בשלל תארים: פעמיים אלוף העולם בפירמידה (סנוקר הרוסי), אלוף אירופה בביליארד ואלוף אוקראינה בסנוקר. במדינתו הוא התפרנס מסנוקר ומלימוד ילדים ומבוגרים. "התחלתי לשחק סנוקר בגיל חמש, אחרי שאבא שלי בנה שולחן ומקל סנוקר, מספר יבגני. "הייתי מתאמן בבית, עד שהתחלתי להשתתף בתחרויות. יש לי 103 מדליות ו-35 גביעים".

 

"באוקראינה יש מלחמה ארוכה ושום דבר לא מסתדר, להפך. הגעתי למסקנה שאין לנו עתיד שם והחלטתי לעלות לישראל כדי לפתח עתיד חדש במקצועי שלי", הוסיף נובוסאד, שאת העלייה השלים יחד עם אשתו דריה (24), מסדרת פרחים במקצועה, ובתם בת השנתיים אווה. הם מתגוררים בינתיים אצל אחייניתו משפחה בראש העין ויתחילו בקרוב ללמוד באולפן לעברית.

 

יבגני נובוסאד אלוף העולם ואירופה בסנוקר ()
משפחת נובוסאד בביקור בים המלח

 

אחרי שילמד את השפה, נובוסאד מקווה שיוכל ללמד בישראל גם סנוקר. לפני חודשיים הגיעו לביקור אצל האחיינית ונדהמו מרמת החיים בישראל בהשוואה למולדתם. "מערכת החינוך, מערכת הבריאות, היחס לילדים - הכל כאן שונה והרבה יותר טוב. מיד קיבלנו החלטה לעלות לארץ. ישראל לא ממש על המפה העולמית בביליארד, ואני מקווה שזה ישתנה".

 

יחד עם נובוסאד עלו לארץ גם מאיה אונסקו ובעלה, מהעיר חרסון. שניהם כיהנו כסגני ראש מועצת העיר. בתם עלתה לישראל כבר בשנה שעברה בעקבות ביקור במסגרת "תגלית". מצבם הכלכלי  והסכסוך המתמשך במזרח אוקראינה, במהלכו איבדה משפחת אונסקו את הקשר עם קרוביהם בדונייצק, הם שגרמו להם לקבל את ההחלטה. ב-2018 עלו לארץ באמצעות הקרן לידידות כ-4,800 איש מ-29 מדינות.

 

התחיל לשחק בגיל חמש. נובוסאד ( )
התחיל לשחק בגיל חמש. נובוסאד

 

"כל עולה המגיע ארצה מעשיר את החברה הישראלית בדרכו", אומר נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, "בין העולים ניתן למצוא מהנדסים, רופאים, ספורטאים מצטיינים ועוד רבים וטובים התורמים לכלכלה, לתרבות ולחברה הישראלית. אנו מאחלים ליבגני קליטה מהירה ושיזכה במהרה לייצג את ישראל באמצעות כישרונותיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים