שתף קטע נבחר

מלזיה מסרבת לאפשר לישראלים להשתתף באליפות העולם

פרסום ראשון: בחודש יולי אמורה נבחרת השחייה הפראלימפית להשתתף בתחרות החשובה דרכה ניתן להשיג קריטריון לטוקיו 2020, אבל שלטונות המדינה המוסלמית לא העניקו עד כה את האשרות לספורטאים

שלטונות מלזיה לא מאפשרים לנבחרת השחייה הפראלימפית הישראלית להיכנס למדינה כדי להשתתף באליפות העולם שתיפתח ב-29 ביולי. הוועד הפראלימפי של ישראל מנסה בחודשיים האחרונים להשיג אשרת כניסה עבור הספורטאים למדינה המוסלמית, אך עד כה ללא הצלחה. 

 

מדובר בתחרות חשובה ביותר עבור הענף, מאחר שניתן להשיג דרכה את הקריטריון למשחקים הפראלימפיים בטוקיו בקיץ 2020. האירוע אמור להתקיים בעיר קוצ'ינג שבמלזיה, אבל בגלל שמדובר במדינה מוסלמית שאינה מקיימת יחסים דיפלומטים עם ישראל, מתקשה המשלחת להשיג אשרת כניסה.

 

בינתיים מחכה. ענבל פיזרו (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
בינתיים מחכה. ענבל פיזרו(צילום: קרן איזיקסון)

 

ראשי הוועד הפראלימפי בישראל ניסו לאחרונה לערב את משרד הספורט ואת חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי כדי לנסות ולהשיג את הוויזה. עד היום לא התקבלה תשובה מהמארגנים או מהמדינה. לאחרונה תקף ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד את שלטונות אוסטרליה על החלטתם להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל: "ירושלים תמיד הייתה בשטח פלסטיני והיא צריכה להישאר בסטטוס הנוכחי".  

 

מנכ"ל הוועד הפראלימפי, ניסים סספורטס, סיפר ל-ynet: "אנחנו מנסים כבר זמן רב לפעול כדי שנוכל להשתתף באליפות העולם. באופן עקרוני כולם אומרים לנו שיהיה בסדר, אבל עדיין לא קיבלנו את ההזמנה והוויזות. אנחנו ממשיכים ללחוץ. יש לנו מכתבי תמיכה מ-IPC (הוועד הפראלימפי הבינלאומי), מה-EPC (הוועד הפראלימפי האירופי) ומוועד הספורטאים ואנחנו מקווים שיאשרו בסופו של דבר לספורטאים וכמובן לאנשי הביטחון להצטרף".

 

מפגינים פרו פלסטינים במלזיה (Photo: EPA)
מפגינים פרו פלסטינים במלזיה(Photo: EPA)

 

עד היום מעולם לא קרה שספורטאי ישראלי התחרה במלזיה, כך שהדגל הישראלי לא הונף בה מעולם וההמנון לא הושמע בתחרות רשמית. בשנת 2010 הונפק אישור מיוחד למתאגרף הישראלי איליה גראד לקחת חלק בתוכנית ריאליטי.

 

בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים בהם מדינות סירבו לאפשר כניסה לישראלים לתחרויות רשמיות. מעיין דוידוביץ' נכנסה לעומאן עם דרכון זר והתחרתה ללא דגל והמנון באליפות העולם בגלשני רוח. דבר דומה קרה לשחקן הבדמינטון מישה זילברמן, שקיבל ברגע האחרון אישור כניסה לאינדונזיה.

 

ראש ממשלת מלזיה מאהאטיר מוחמד (צילום: AP)
ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד(צילום: AP)

 

הסיפור הזכור ביותר היה עם נבחרת הג'ודו בגראנד סלאם באבו דאבי.

לאחר מספר שנים בהן סירבו המארגנים לאפשר את הנפת הדגל והשמעת ההמנון, הם איפשרו זאת השנה לראשונה. בחודש הבא ישתתפו ספורטאים ישראלים בתחרויות באיחוד האמירויות בהרמת כוח (הרמת משקולות לפראלימפיים) ובסיוף, לאחר שהשלטונות העניקו להם ויזות השתתפות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן איזיקסון
ענבל פיזרו
צילום: קרן איזיקסון
מומלצים