שתף קטע נבחר

קונסטנטין וורונוב פורש מסיוף

פרסום ראשון: הסייף טוען כי צה"ל לא נותן לו הקלות על מנת להתכונן לשנה הקריטית בה הוא יכול לקבוע קריטריון לטוקיו 2020 ובחר בצעד המפתיע. מאמנו איגור ריכטר: "הרס"ר היה משפיל אותו ושולח אותו לשטוף כלים". מצה"ל נמסר: "לחייל מתאפשר לצאת בשעות המתאימות לו לטובת אימונים. היחידה תמכה בחייל ככל יכולתה בכל בעיה שהציג"

הסייף הבכיר בארץ קונסטנטין וורונוב (21) הודיע אתמול (ראשון) על פרישה לאחר שלטענתו לא היה יכול להמשיך את הקריירה הספורטיבית ביחד עם שירותו הצבאי. וורונוב, המתחרה בדגם החרב, עלה לארץ לפני ארבע שנים מאוקראינה עם משפחתו וקיבל תעודת זהות ישראלית. הוא ישר השתלב בנבחרת, כשההישג הגדול ביותר שלו היה לפני שנתיים - העפלה לרבע גמר אליפות העולם.

 

עוד ברזומה של וורונוב - זכייה באליפות העולם לקדטים בקרואטיה לפני ארבע שנים, מדליית כסף באליפות אירופה לנוער ב-2016 בירושלים וארד באליפות אירופה לנוער שנה לאחר מכן.

 

וורונוב. נשלח לשטוף כלים בצבא - פרש מסיוף (צילום: פרטי) (צילום: פרטי)
וורונוב. נשלח לשטוף כלים בצבא - פרש מסיוף(צילום: פרטי)

 

וורונוב שובץ למרכז הגיוס בתל השומר כעובד מטבח והצליח במשך שנתיים לשלב את השירות עם אימוניו. הסייף המוכשר ביקש בשבוע האחרון לקבל הקלות כדי שיוכל להתאמן יותר ויהיה מוכן לעונה הקרובה בה הוא קיווה להשיג את הקריטריון לטוקיו 2020, אך נענה בשלילה ולכן החליט להכריז על פרישה.

 

מאמנו איגור ריכטר סיפר ל-ynet: "הרס"ר היה משפיל אותו וכל פעם שולח אותו לשטוף כלים. מי שהיה תשע פעמים בגמרים של גביע אירופה והגיע לרבע גמר אליפות עולם מרגיש לא בנוח עם זה, והחליט שאם לא משחררים אותו

עכשיו מהצבא הוא פורש. קונסטנטין ויתר על הספורטאי המצטיין שלו ועכשיו יש בעיה. אני חושב שהיה אפשר לשחרר אותו מהצבא, הוא סיים כבר שנתיים מתוך השירות". עוד אמר ריכטר: "זה ספורטאי מעולה שיכול להגיע לאולימפיאדה וחבל שככה זה הסתיים".

 

מדובר צה"ל נמסר: "מעמד הספורטאי המצטיין בצה"ל מקנה לחייל בין היתר שירות קרוב לביתו, שיחרור מפעילות צבאית ביחידה לאחר שש שעות לכל היותר ו-90 ימי חופשה מיוחדת בשנה בארץ ומחוצה לה. החייל הוכר במעמד ספורטאי מצטיין ונוכח נתוניו האישיים ומעמד הספורטאי שובץ לתפקיד מתאים על מנת לאפשר לו לעמוד בתכנית האימונים. לחייל מתאפשר לצאת בשעות המתאימות לו לטובת אימונים ולא נמנעת ממנו הזכות לצאת לימי מיוחדת לטובת תחרויותיו בספורט. היחידה תמכה בחייל ככל יכולתה, לרבות ליווי מפקדת היחידה, שלישה ומפקדו הישיר בכל בעיה שהציג".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פרטי
קונסטנטין וורונוב
צילום: פרטי
מומלצים