שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ג'רמי פארגו חוזר בעיתוי מושלם

כשהוא בן 32 ועם עקמת קלה בצדו של הגב, חוזר ג'רמי פארגו לשחק, בדיוק אחרי הניצחון במוסקבה שיצר תחושה של התחלה חדשה

סימני שאלה רבים ניצבים בפנינו לקראת החזרה של ג'רמי פארגו ליורוליג אחרי ארבע שנים. האם הוא עדיין אותו פארגו אחרי הפציעה? האם הוא בכושר משחק? והאם בגיל 32 הקוסם ישלוף עוד שפן מהכובע ויעשה לכולם טוב על הלב? אך ככמות סימני השאלה, כך גם כמות סימני הקריאה, ההתלהבות והאושר.

 

מכבי כבר עברה חצי עונה ביורוליג, ועשתה עבודה סבירה עם 7 ניצחונות ו-11 הפסדים בלי השועל הותיק פארגו, כנראה מנהיגה של הקבוצה. מצית את הדמיון רק לחשוב על פארגו משתף פעולה עם בלאק, או מוציא את המקסימום מהתקפה תקועה ומשליט קצת סדר כרכז מנוסה. מבחינתי עכשיו מתחילה העונה של מכבי ת"א, כשהיא עם סגל מלא ושלכל אחד עמדה משלו - ולא כל מיני ניסיונות לשחק בכוח עם ווילבקין כרכז (הוא פשוט לא רכז...). עד היום התרגלנו לראות את ווילבקין נאבק עם עצמו כמוביל כדור, ובלית ברירה משחרר מסירות או זריקות לא ראויות. ברגעים כאלה כולנו פיללנו לפארגו, שיבוא עם חלוק בית חולים מצידי.

 

ג'רמי פארגו בפעולה (צילום: הרצל יוסף)
ג'רמי פארגו(צילום: הרצל יוסף)

 

אם מכבי רוצה להגיע להצלבה היא תצטרך להכיר בצמד חדש – ווילבקין ופארגו. מוביל הכדור הטבעי יהיה פארגו, שסוף סוף יראה לכולם מה זה אסיסטים ושיתוף קבוצתי (מכבי במקום האחרון באסיסטים ביורוליג), בזמן שווילבקין יקבל זריקות נוחות אחרי מהלכי פיק-אנד-רול צידיים שישחררו את הידית האימתנית שהספקנו להכיר בדרושפאקה, וכך הוא יוכל להראות לכולם למה הוא שווה 2 מיליון דולר.

 

עד היום ראינו מכבי ללא הרבה יופי התקפי. וזה נבע מכך שלא היה לה גארד שיחדור לסל, ואת זה פארגו יודע לעשות ברמות הגבוהות ביותר. עם ההיבט הזה, מכבי תוכל ליהנות ממצבי זריקה נוחים או משטף התקפי מעורר תשוקה. פארגו יוביל כדור, יחדור אל הסל, יכווץ את ההגנה ובכך יוביל למצב בו ישנם 2 או 3 שחקנים שפנויים על קשת השלוש - בין אם אובראיינט, רול או ווילבקין. מכבי תוכל לרווח את ההתקפה ואולי כך לנצל בצורה אפקטיבית יותר את בלאק שימתין בצבע.

 

בצד ההגנתי, פארגו מסוגל לשמור טוב, הכל תלוי בחשק. לאור ההגנה הלא פחות מחסרת אכפתיות שמציג ווילבקין העונה, לפארגו לא תהיה בעיה גדולה להתעלות על כך. תחת יאניס ספרופולוס מכבי היא קבוצת הגנה נהדרת גם כשווילבקין משחק, כך שפארגו יוכל אך ורק להוסיף. כאשר ווילבקין לא מסתדר עם הגארדים הזריזים שמולו, הוא מסתבך בעבירות, ופארגו יוריד ממנו את העומס הזה. פארגו יש רק אחד. אם נקבל את הפארגו שכולם מצפים לראות, מכבי יכולה לשאוף להצלבה.

 

רוצים לכתוב בקיק? כל אחד יכול! שלחו לנו טורים בכל נושא ספורטיבי (עד אלף מילה), ונשמח לפרסם אותם באתר. הכתובת: kick@ynet.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
ג'רמי פארגו
צילום: הרצל יוסף
מומלצים