שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הקרדיולוג של גוטמן הציל את מכבי חיפה

בלבול, שלא היה בכלל בתוכניות השנה, מבין מה צריך לעשות כדי לנסות ולהחזיר עטרה ליושנה. הרוגע והשלווה שהוא מקרין, תוך כדי משחק ובכלל, משרים על השחקנים את הביטחון והאמונה שכל כך חסרים להם

צפיתי בתיקו המאכזב בין מכבי חיפה והפועל רעננה מיציעי סמי עופר, יחד עם בניי יונתן ואלון שבעי הכישלונות, לצד בני משפחה נוספים: כולם אוהדים ותיקים שעוד זוכרים את התקופות היפות של הירוקים. כולנו רצינו כמובן שהירוקים יפצחו את הבונקר של רעננה, אבל הבנו שקשה לשבור קיר בטון עבה עם פטיש ואיזמל. כלי העבודה שמסוגלים לפצח בונקרים כאלה עוד לא מצויים בידי מכבי חיפה. ולכן, באופן פרדוקסלי, ככל הקבוצה משתפרת ומתקדמת בטבלה, היא תתקשה לשחק נגד הקבוצות הקטנות שיבואו לגנוב ממנה ניצחון.

 

למרות תחושת האכזבה הקלה, אני יוצא מהמשחק בפרט ומהחודש האחרון בכלל מעודד מאוד. נראה שמאז הגעתו של בלבול, אנו צופים בתחילתו של תהליך שיוביל אולי לחזרתה של האימפריה. התבססות על שחקני בית, משחק התקפי, הביטחון שחוזר לשחקנים – נדמה שדווקא בלבול ה"אפרורי" מצליח במקום בו כשלו קודמיו (ואפילו הוא בקדנציה הקודמת).

 

מרקו בלבול על הקווים (צילום: ראובן שוורץ)
מרקו בלבול על הקווים(צילום: ראובן שוורץ)

 

נדמה כי המאמן, שלא היה בכלל בתוכניות השנה, מבין מה צריך לעשות כדי לנסות ולהחזיר עטרה ליושנה. הרוגע והשלווה שהוא מקרין, תוך כדי משחק ובכלל, משרים על השחקנים את הביטחון והאמונה שכל כך חסרים להם. למרות שמו, הוא לא מבלבל את המוח בראיונות ולא מספר על "טקטיקות" ו"שיטות משחק", משל היה דוקטור לכדורגל. בלבול חוזר ליסודות הפשוטים של המשחק – לחימה, הנעת כדור, משחק קבוצתי - וזה כנראה מה שהיה כה חסר למכבי חיפה בתקופה האחרונה.

 

כל זה מוביל אותי למסקנה שאת ההחלטה הנכונה והמשמעותית ביותר בשנים האחרונות במועדון, קיבל לא אחר מאשר הקרדיולוג של אלי גוטמן... אסיים כמובן באיחולי בריאות שלמה לגוטמן, והצלחה רבה לבלבול ולמכבי חיפה!

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
מרקו בלבול
צילום: עוז מועלם
מומלצים