שתף קטע נבחר

 

עד חצי המלכות: כוכבי חצי העונה של מכבי ת"א

האגרסיביות של דור פרץ, המסירות הגאוניות של דור מיכה והמספרים של עומר אצילי. שלושה שחקנים שמסמלים את חצי העונה המופלאה של מכבי איביץ' תל אביב. מי המצטיין שלכם? הצביעו בסקר

 

 
עומר אצילי, דור פרץ ודור מיכה (צילום: עוז מועלם, ראובן שוורץ, EPA)
התלבטות קשה על תואר המצטיין. עומר אצילי, דור פרץ ודור מיכה(צילום: עוז מועלם, ראובן שוורץ, EPA)
 

מבשל אליפות | דור מיכה

הטיעונים בעד: הנה השערה שמעולם לא נוכל להוכיח או להפריך – אם דור מיכה לא עולה מהספסל חד בתחילת העונה, מכבי תל אביב הייתה נראית אחרת היום. היא כנראה הייתה מובילה את הטבלה, אבל לא בטוח שהיינו מדברים עליה כבר עכשיו כאלופה בטוחה. למה? מסיבה ברורה: בלא מעט מקרים שבהם מכבי הייתה תקועה, הקשר עשה את מה שהוא עושה יותר טוב מכולם – לחלק מסירה גאונית שפורצת את הסכר. מול באר שבע בטרנר מכבי הבקיעה ארבע דקות אחרי שנכנס. בניצחון על מכבי חיפה זה לקח חמש דקות. המסירות שלו הביאו את הנקודות.

 

הוא השחקן היחיד של מכבי, חוץ מפרדרג ראיקוביץ', שהופיע בכל 18 משחקי הליגה. בנוסף, רשם הכי הרבה מסירות מפתח בליגה (מאור מליקסון שני, ירדן שועה שלישי). המסירות האלה הפכו לשישה בישולים, שני רק לוואלון אחמדי מקריית שמונה, כשמיכה – בניגוד אליו – בדרך כלל לא מרים את המצבים הנייחים.

הבעיה הגדולה של רוב הקבוצות הגדולות, בעיקר הפועל באר־שבע, היא היעדר יכולת בשבירת משחק ההגנה של היריבה. מיכה מספק למכבי בדיוק את זה, ואין לו תחליף.

 

דור מיכה מול קלאודמיר (צילום: עוז מועלם)
דור מיכה. המסירות שלו מביאות נקודות(צילום: עוז מועלם)

 

טיעון אחד נגד: הבקיע שער אחד בלבד. שחקן בתפקידו חייב לאיים יותר על השער. ב-18 משחקים הוא בעט לשער רק 12 פעמים. פחות, למשל, מאנריק סאבוריט.

 

הסמן הימני | עומר אצילי

הטיעונים בעד: אחד הדברים המיוחדים אצל איביץ' הוא שאתה אף פעם לא יודע איזו הפתעה יכין, אבל ככל שהעונה מתקדמת נדמה שבחלק ההתקפי ההפתעה תגיע מעמדת החלוץ או מהשחקן באגף השמאלי. בצד ימין, לעומת זאת, תמיד נראה את עומר אצילי. הוא הבאנקר ההתקפי של איביץ'. אלירן עטר, צ'יקו אופואדו ויונתן כהן יכולים להיאבק על דקות משחק, בעוד אצילי די רגוע מהבחינה הזו. ויש לכך סיבה, כיוון שאצילי מספק את הסחורה, מספק מספרים, וזה בדיוק מה שמחפשים משחקן בתפקידו. יש לו כבר שבעה שערים, כשרק שועה מקדים אותו בטבלת המלוכה. הוא גם בישל פעמיים ושלח שלושה כדורים למשקוף ולקורה.

 

התבנית ההתקפית מבוססת לא מעט על אצילי. בעוד המגן הימני עולה להתקפה, אצילי נכנס לאמצע, עוזר בניהול המשחק ומהווה איום מעמדה מרכזית, משם הוא יכול לבעוט מרחוק, לכדרר או לשחרר מסירה מסוכנת. נכון, היו כמה משחקים שבהם לא היה במיטבו, אבל העובדה שדווקא במשחקים האלה היה זה שהבקיע, לפעמים פעמיים, מלמדת על החשיבות הגדולה שלו.

 

עומר אצילי (צילום: עוז מועלם)
עומר אצילי. התבנית ההתקפית מבוססת עליו לא מעט (צילום: עוז מועלם)

 

טיעון אחד נגד: אלירן עטר, שמשחק בצד ההופכי לאצילי, הבקיע אותה כמות שערים, אבל בפחות דקות, ועוד באופן משמעותי. למכבי יש כל כך הרבה שחקני התקפה, וכל כך הרבה שערים, ומישהו צריך להבקיע אותם.

 

על כל המגרש | דור פרץ

הטיעונים בעד: מכבי ת"א הנוכחית לא מתבלטת בזכות ההתקפה או בזכות ההגנה שלה, אלא כקבוצה יעילה בכל הפרמטרים, ומי אם לא דור פרץ מסמל זאת יותר? הוא הסמל לשדרוג שחקני הבית, להפיכתם לברגים משמעותיים תחת ולדימיר איביץ'. נראה כרגע כחבילה השלמה, שחקן רחבה לרחבה אמיתי, שעושה את העבודה בשני צידי המגרש.

 

תמיד ידענו שפרץ יכול להתפתח לשחקן הגנתי מצוין. יש לו את מבנה הגוף הנכון, את האגרסיביות הדרושה, אבל העונה זה רק חלק קטן מהמשחק שלו. מצד אחד הוא אחד הקשרים האחוריים שרשמו הכי הרבה תיקולים בליגה, ומהצד האחר מדובר בקשר האחורי שהבקיע יותר מכולם. כן, בגיל 23 היו לפרץ שני שערי ליגה בלבד עד הקיץ האחרון, אבל מאז – כלומר העונה – הרשית כבר חמש פעמים, ולמרות תפקידו ההגנתי יחסית, הוא הכובש השלישי בקבוצה אחרי עומר אצילי ואלירן עטר.

 

מכבי תל אביב (צילום: ראובן שוורץ)
הסמל לשדרוג שחקני הבית. דור פרץ(צילום: ראובן שוורץ)

 

פרץ סיגל תכונה שחסרה להרבה שחקנים ישראלים – הוא נע נכון ללא כדור לתוך הרחבה,

וכך מגיעים השערים שלו. כך בדיוק גם הפך לשחקן משמעותי בנבחרת, אולי המשמעותי ביותר במשחקים הראשונים של אנדי הרצוג.

 

טיעון אחד נגד: לפחות מבחינה הגנתית דן גלזר רושם מספרים טובים יותר מפרץ – כ־70 אחוזים יותר תיקולים מוצלחים למשחק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם, ראובן שוורץ, EPA
אצילי, פרץ ומיכה
צילום: עוז מועלם, ראובן שוורץ, EPA
מומלצים