שתף קטע נבחר

"לא יכולנו לאפשר פגיעה בספורטאים שלנו"

יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי, שוקי דקל, היה מאושר לאחר ההודעה על שלילת אירוח אליפות העולם בשחייה ממלזיה: "זה תקדים חשוב". השרה מירי רגב: "זו תוצאה של מאבק דיפלומטי סמוי וגלוי". ח"כ יואל רזבוזוב: "בכל העולם מבינים - אין תחרות בלי ישראלים"

ההחלטה שקיבל היום (ראשון) הוועד הפראלימפי הבינלאומי - לשלול ממלזיה את אירוח אליפות העולם בשחייה לאחר שזו סירבה לאפשר לישראלים להשתתף באליפות - הובילה לסיפוק רב בישראל.

 

בגלל ישראל: בוטלה אליפות העולם בשחייה במלזיה

 

יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי, שוקי דקל, היה אמור לצאת בשבוע שעבר לדיון בעניין בלונדון, אך בגלל דחייתו נשאר בסופו של דבר בארץ והיה הראשון שקיבל מדובר הוועד את ההודעה.

 

ענבל פיזרו. איפה היא תתחרה ביולי? (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
ענבל פיזרו. איפה היא תתחרה ביולי?(צילום: קרן איזיקסון)

 

"שמחנו מאוד לקבל את ההודעה ואנחנו מאוד מודים לנשיא אנדרו פארסונס", אמר דקל ל-ynet. "ה-IPC קיבל החלטה אמיצה עם הרבה משמעויות והשלכות. הייתי כל היום במתח, אבל הם היו נחושים לעזור לנו, כי מדובר היה לא רק באינטרס ישראלי אלא כלל עולמי. יש לנו עוד תחרויות במדינות מוסלמיות בחודשים הקרובים, שנכון לעכשיו אנחנו מוזמנים אליהן, וצריך לראות איך ההחלטה תשפיע עליהן, כי זה תקדים".

 

על גורל התחרות שהועברה מלזיה אמר דקל: "אני מקווה שתימצא מדינה שתוכל לארח את האליפות. צריך לזכור שהספורטאים מתכוננים כמעט שנה לתחרות ולא יכולנו לאפשר פגיעה בהם. עכשיו אנחנו ממשיכים בכל הכוח לתחרות. אנחנו רוצים להיות שם, לא משנה איפה תתקיים האליפות, ולהישאר בזירה הספורטיבית, בלי להתעסק בפוליטיקה".

 

שוקי דקל. ממשיכים בכל הכוח (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
שוקי דקל. ממשיכים בכל הכוח(צילום: קרן איזיקסון)

 

על הצד הפוליטי של ההחלטה: "אני לא יודע איך ראש הממשלה של מלזיה יקבל את זה ואני לא רוצה להיכנס לזה. את כל האנרגיות השקענו בכך שנוכל להשתתף באליפות העולם ולא ניתן לאף אחד לפגוע בנו ולא לתת לנו להשתתף".

 

גם שרת התרבות והספורט, מירי רגב: "ההחלטה הזו התקבלה הודות למאבק דיפלומטי, חלקו גלוי וחלקו סמוי, שהובלנו יחד עם משרד החוץ והוועד הפראלימפי. לצערי ישנן מדינות שמנהלות מאבקים פוליטיים על חשבון הספורטאים. חובתנו לפעול כדי לדאוג שהספורטאים שלנו יתחרו באופן שוויוני עם הסממנים הלאומיים שלנו ולוודא שמדינות שלא ישמרו על הזכויות הללו לא יארחו תחרות בינ"ל".

 

מאהאטיר מוחמד (צילום: getty images)
ר"מ מלזיה מוחמד. פלג "לא אכפת לי איך הוא יגיב"(צילום: getty images)

 

ח"כ יואל רזבוזוב מ"יש עתיד" בירך את הוועד הפראלימפי הישראלי, איתם פעל לביצוע ההחלטה: "מגיעות לאיגוד הפראלימפי הישראלי כל המילים הטובות על ניהול נכון של המאבק, נוכח ההתבטאות העלובה של ראש ממשלת מלזיה נגד מדינת ישראל והספורטאים שלה. כך נפעל בכל פעם שמישהו ינסה להדיר את מדינת ישראל באמצעות הספורט".

 

בנוגע לחלק שלו במניעת קיום התחרות במלזיה אמר רזבוזוב: "בספורט העולמי כולו מבינים שלא תיתכן תחרות ספורט ללא ספורטאים ישראלים. הלחץ המשפטי הבינלאומי שלנו עובד. צוות המשפטנים שגייסתי בראשות פרופסור אלן דרשוביץ' כבר הגיע לשורה של הישגים ומנע אפליה בוטה של ספורטאים ישראלים בתחרויות בינלאומיות".

 

מירי רגב מבקרת באבו דאבי (צילום: חן קדם מקטובי)
רגב במהלך הביקור באבו דאבי. "בזכות מאמץ דיפלומטי"(צילום: חן קדם מקטובי)

 

ח"כ אורן חזן גם הגיב בעניין: "מאהאטיר מוחמד, האנטישמי המסריח שאסר את הקרנת רשימת שינדלר בארצו, וטען שישראל היא הבעיה במזרח התיכון - ממשיך עם שנאת היהודים ואוסר על כניסת ספורטאים ישראלים לארצו".

 

"לא פלא שהרודן הפסיכופט שדוגל בדיכוי זכויות אזרחיו עוצר פעילים, אנשי דת ומתנגדים פוליטיים – ממשיך לדכא את עמו ומונע ממנו את תחרות השחייה הפראלימפית מתוך אנטישמיות טהורה ושנאת יהודים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן איזיקסון
שוקי דקל
צילום: קרן איזיקסון
מומלצים