שתף קטע נבחר

סנוקר: קיירן ווילסון זכה במאסטרס הגרמני

הכוכב הצעיר חזר מ-7:5 מול דייויד גילברט וניצח 7:9 בדרך לתואר השלישי בקריירה ולמקום השמיני בדירוג העולמי: "תמיד הייתי לוחם"

קיירן ווילסון (27) הגיע טעון לטורניר המאסטרס הגרמני בסנוקר. לפני שבועיים וחצי הוא הובס במאסטרס מול מי שנחשב ליריבו הגדול ג'אד טראמפ – ובעוד האחרון המשיך משם לזכייה משכנעת בתואר, ווילסון רק חיפש את ההזדמנות הקרובה להוכיח את יכולותיו. אתמול (א') ווילסון הזכיר לקהל חובבי הסנוקר פעם נוספת שהוא לא רק שחקן מעולה אלא גם אחד הלוחמים הנחושים בענף כיום כשחזר מפיגור 7:5 מול דייויד גילברט בגמר המאסטרס הגרמני, ניצח 7:9 וזכה בתואר הדירוג השלישי בקריירה שלו.

 

הרגע הגדול של המשחק היה במשחקון ה-14. במצב של 6:7 לטובתו, גילברט כבר הוביל 4:47 ויכול היה לעלות ל-6:8, אך ווילסון למרות מיקום קשה מאוד של האדומים, הצליח לנקות את השולחן, לזכות במשחקון ולהשוות ל-7:7. משם המומנטום כבר היה בידיו ועם ברייק של 70 נקודות במשחקון ה-15 וברייקים של 42 ו-27 במשחקון ה-16 והאחרון הוא סגר את סיפור המשחק.

 

ווילסון. תואר שלישי בקריירה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
ווילסון. תואר שלישי בקריירה(צילום: גטי אימג'ס)

 

ווילסון ייהנה מפרס כספי של 80 אלף פאונד ויעלה מקום אחד למקום השמיני בדירוג העולמי. עבור גילברט בן ה-37 זהו הגמר השלישי בקריירה ופעם נוספת הוא סיים ללא הגביע. "זה היה גמר פנטסטי עם ברייקים גבוהים ומשחק הגנה טוב, נתנו לצופים הגרמניים הופעה טובה", אמר ווילסון בסיום, "תמיד הייתי לוחם, חפרתי את הדרך שלי לניצחון מפיגור של 7:5. הרגשתי שעשוי להיות לגילברט קשה לסגור את המשחק כי הוא עוד לא זכה בתואר בעבר. האווירה בטורניר הזה מיוחדת, לשחק מול 2,500 צופים, זה בדיוק מה שמוציא ממני את הסנוקר הכי טוב שלי. אני גאה מאוד במה שהשגתי בשלוש – ארבע שנים האחרונות".

 

לווילסון לא צפויה מנוחה ארוכה, שכן כבר היום ייפתח בצ'לטנהאם טורניר הגראנד פרי העולמי בהשתתפות 32 השחקנים הטובים ביותר בשנה האחרונה. ווילסון יפתח את הופעתו מול מת'יו סטיבנס הוותיק. הסיבוב הראשון אמור לזמן מספר מפגשים מסקרנים, למשל המשחקים בין דינג ג'ונווי וג'ק ליסווסקי וושון מרפי מול מארק סלבי. האלוף המכהן רוני אוסאליבן יפתח במשחק מול מרקו פו שנמצא בכושר גרוע.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
קיירן ווילסון
צילום: gettyimages
מומלצים