שתף קטע נבחר

אולה אולה: הפריחה של יונייטד בעידן סולשיאר

מאז שהנורבגי החליף את מוריניו חזרה שמחת החיים לאולד טראפורד: השחקנים נראים משוחררים והניצחונות נערמים. כך הפך פוגבה משחקן מסופסל למנהיג וה"אולה-בול" נהיה ללהיט. השדים האדומים מארחים הערב (22:00) את פ.ס.ז' בשמינית גמר הצ'מפיונס

כאשר הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות זימנה למנצ'סטר יונייטד מפגש כפול עם פריז סן ז'רמן (שלישי, 22:00), מרבית אוהדי הכדורגל בעולם דיברו על הקבוצה הצרפתית כפייבוריטית. השדים האדומים עלו אמנם לשלב הנוקאאוט, אבל הציגו יכולת לא משכנעת בתקופה בה אימן ז'וזה מוריניו.

 


 

 

כעת יחסי הכוחות נראים שונים לגמרי ולא רק בגלל שפ.ס.ז' ספגה במחזור הלפני אחרון את הפסדה הראשון בליגה הצרפתית (2:1 לליון) ותופיע למאבק ללא ניימאר ואדינסון קבאני הפצועים, אלא בעיקר מכיוון שלאחר שהפורטוגלי פוטר ואולה גונאר סולשיאר מונה במקומו הכל השתנה במועדון האנגלי.

 

מנצ'סטר יונייטד (צילום: רויטרס)
מנצ'סטר יונייטד התגעגעה לתמונות החגיגה(צילום: רויטרס)

 

תחת מוריניו נראו השחקנים מדוכאים וחסרי אמונה, והתוצאות נראו היטב בשטח. יונייטד דורגה אז שישית בפרמייר-ליג, במרחק 11 נקודות מהמקום הרביעי שמבטיח מקום בצ'מפיונס בעונה הבאה. כעת, לאחר ה-0:3 על פולהאם בשבת האחרונה, מדורגת הקבוצה במקום הרביעי. 

 

כשמוריניו פוטר הודיעה ההנהלה שהיא תמנה במקומו מאמן שמזוהה עם המסורת של המועדון, הכוללת גישה הדוגלת בכדורגל התקפי ולא מתפשרת על זכייה בתארים. ואין מתאים יותר מהבחינה הזו מאחד הגיבורים בזכייה המזהירה בטרבל של 1999.

 

אולה גונאר סולשיאר (צילום: רויטרס)
סולשיאר החזיר את חדוות המשחק(צילום: רויטרס)

 

מאז שהוא הגיע, לא רק שהקבוצה לא הפסידה (שמונה ניצחונות בתשעה משחקי ליגה ושני ניצחונות נוספים בגביע האנגלי), השחקנים גם נראים שמחים יותר על המגרש ומזכירים את הרוח שהורגשה בתקופת אלכס פרגוסון.

 

האם הימים הגדולים יחזרו בהדרכתו של המנג'ר הנורבגי? מוקדם מאוד לדעת, אבל ההרגשה היא שחל שינוי. הוא עדיין מוגדר כמאמן זמני (חתום לשלוש שנים במולדה ממולדתו ואמור לשוב אליה ב-19 במאי), אבל לאיש כבר אין ספק שסולשיאר הוא האדם המתאים ביותר לו ייחלו האוהדים.

 

מנצ'סטר יונייטד (צילום: רויטרס)
לא רק רשפורד פורח(צילום: רויטרס)

 

לא רק מרקוס רשפורד פורח מאז שהוא הגיע, אלא כל מערכי הקבוצה. אצל חלוץ נבחרת אנגליה השינוי לטובה בולט. הוא כבש שישה שערים ב-11 המשחקים האחרונים וסולשיאר לא מפסיק לשבח אותו. אצל מוריניו התקשה רשפורד לפרוץ והיה רחוק מלהביא לידי ביטוי את הפוטנציאל העצום שלו. אצל סולשיאר הוא מרגיש הרבה יותר משוחרר וכבר הגיע ל-10 כיבושים העונה בכל המסגרות.

 

וזו בדיוק המדיניות של סולשיאר. הוא משחרר את שחקניו ומורה להם ללכת כמה שיותר קדימה ולחפש את שער היריב. בשל כך זכה הסגנון החדש של הקבוצה לכינוי "אולה-בול" וכבר הפך ללהיט בכדורגל האנגלי. הגישה שלו ושל עוזרו מייק פילאן והיכולת לתקשר עם השחקנים שינו את האווירה בחדר ההלבשה, והשחקנים מביאים זאת למגרש ומוכיחים שניתן לשחק כדורגל משוחרר גם במועדון לחוץ ותובעני שכזה.

 

האוהדים מתים על המאמן (צילום: רויטרס)
האוהדים מתים על המאמן(צילום: רויטרס)

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

חוץ מרשפורד לא חסרות דוגמאות לפריחה מחודשת של שחקנים. פול פוגבה, שהסתכסך בזמנו עם מוריניו ועמד במוקד המשבר הגדול של הקבוצה בזמנו, חזר להציג את יכולתו הנפלאה, סיפק בישול נהדר לרשפורד ב-0:1 על לסטר וכבש צמד בשבת האחרונה.

 

כוכב נבחרת צרפת מילא תפקיד מרכזי בקישור בזכייה במונדיאל, בזמן שבקבוצתו הוא ספג ביקורת ממוריניו ואף הורד לספסל. מאז שקיבל אמון מסולשיאר הוא לוקח אחריות והגיע למאזן של 13 שערים ו-9 בישולים העונה. מעבר לכך, הוא היה מעורב ב-56 אחוז מ-23 השערים שהבקיעה מנצ'סטר יונייטד מאז חילופי המאמנים (כבש 8 ובישל 5). קשר נוסף, הספרדי אנדר הררה, עשוי לחתום בקרוב על חוזה חדש, דבר שיאפשר לקבוצה לוותר על רכש.

 

פול פוגבה (צילום: רויטרס)
חזר לעצמו. פול פוגבה(צילום: רויטרס)

 

את אנתוני מרסיאל הצליח סולשיאר לשכנע להישאר והצרפתי לוהט גם הוא לאחרונה (כבש בשבת מול פולהאם). גם אלכסיס סאנצ'ס עושה סימנים של חזרה לעצמו. אבל כל זה לא אומר שמנצ'סטר יונייטד הפכה לקבוצה של התקפה בלבד ושהגישה של המנג'ר החדש באה על חשבון ההגנה, מכיוון שגם בחלק האחורי שלה נראה שיפור עצום.

 

אלכסיס סאנצ'ס וסולשיאר באימון (צילום: רויטרס)
אלכסיס סאנצ'ס וסולשיאר באימון(צילום: רויטרס)

 

ב-17 המשחקים בהדרכת מוריניו ספגה יונייטד 29 שערים (יותר מאשר בכל העונות הקודמות) ורק בשניים מתוכם שמרה על שער נקי. לעומת זאת, בתשעת המחזורים מאז שמונה הנורבגי היא ספגה שישה שערים בלבד ובארבעה מתוכם סיימה עם אפס ספיגות. כל זה עזר לה לרשום שישה ניצחונות חוץ רצופים בכל המסגרות לראשונה מאז 2012, בתקופה בה עבד עדיין אלכס פרגוסון במועדון.

 

אנתוני מרסיאל (צילום: רויטרס)
סולשיאר שיכנע אותו להישאר. מרסיאל(צילום: רויטרס)

 

"במשחקים הראשונים כולם דיברו רק על ההתקפה שלנו, אבל אני הייתי יותר מרוצה מזה שלא ספגנו", אמר סולשיאר. הבלם ויקטור לינדלוף, שסבל מבינוניות ולא שיכנע בתקופת מוריניו, מציג ביטחון רב, הפך למנהיג ולבאנקר בהרכב ושיחק בכל שמונת המשחקים בפרמייר-ליג מאז הגיע סולשיאר.

 

השבדי מציג ראיית משחק משובחת ומפעיל לחץ עצום על שחקני ההתקפה של היריבות. כמוהו גם המגן השמאלי לוק שואו, שהסגירות המצוינות שלו והעזרה להתקפה גורמים לתחושת סיפוק ולהרגשה שלראשונה הוא מצדיק את התקוות שתלו בו כאשר נרכש מסאות'המפטון ב-2014.

 

אשלי יאנג המנוסה ממשיך לשרוף את הדשא באגף הימני וטען לאחרונה: "אני מרגיש כאילו סר אלכס פרגוסון חזר לאמן אותנו". פיל ג'ונס, שהאריך את חוזהו בקבוצה עד 2023, משלים רביעיית הגנה מצוינת, וגם אריק באיי הוכיח שיש אלטרנטיבה כשקיבל את ההזדמנות (שיתף היטב פעולה עם לינדלוף ומציג כוח פיזי רב ומהירות גבוהה) ומועמד לתפוס מקום של קבע בהרכב הראשון. פרשן ה-BBC וחלוץ העבר של טוטנהאם גארת' קרוקס, התלהב מהצמד ביי את לינדלוף ואף השווה אותם לאלסנדרו נסטה ופאביו קנבארו האיטלקים.

 

אשלי יאנג (צילום: EPA)
שורף את האגף הימני. אשלי יאנג(צילום: EPA)

 

כל שחקני ההגנה האלה עזרו לקבוצה להתגבר על פציעתו של הבלם כריס סמולינג שנעדר כמעט חודשיים וחזר לאחרונה, שלא לדבר על השוער דויד דה חאה. הספרדי הציל את יונייטד לא מעט פעמים בתקופת המשבר, ממשיך להיות אחד הטובים בפרמייר-ליג וסולשיאר מקווה שהוא יאריך את החוזה. על פי הדיווחים דה חאה אמור לקבל משכורת השווה לזו של אלכסיס סאנצ'ס, להרוויח 400 אלף פאונד בשבוע ולהפוך לשוער בעל המשכורת הגבוהה ביותר בעולם.

 

דויד דה חאה (צילום: רויטרס)
עשוי להפוך לשוער בעל השכר הגבוה ביותר. דה חאה(צילום: רויטרס)

אריק באיי (צילום: AFP)
השוואות עם קנבארו ונסטה. אריק באיי(צילום: AFP)

 

אז אם ז'וזה מוריניו התלונן בקיץ על כך שההנהלה לא עזרה לו להעמיד תקציב שיעזור לצרף שחקני הגנה בעלי שם (יירי מינה, הארי מגווייר וג'רום בואטנג שהיו על הכוונת של הפורטוגלי לא הגיעו), בא סולשיאר והוכיח שניתן להציב חלק אחורי משובח עם שחקנים שהיו במועדון עוד לפני תחילת העונה הנוכחית. זה בעיקר מה שעשוי להקנות לו חוזה של קבע לקראת העונה הבאה ומה שעשוי לעזור לשדים האדומים לנצח את פריז סן ז'רמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אולה גונאר סולשיאר
צילום: AFP
מומלצים