שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השאיפה היחידה של הלוזונים היא למכור שחקנים

במלאבס כבר שנים לא שואפים לתארים ולא מחפשים הישגים. זו קבוצת כדורגל או חברה לייצוא שחקנים?

מאז שהוקמה, מכבי פ"ת מתפארת במחלקת הנוער שלה ובשחקנים שהיא מייצאת לקבוצות הגדולות ולאירופה. טל בן חיים, עומר דמארי, דור אלו, גידי קאניוק ומנור סולומון הם חלק מרשימה ארוכה של שחקנים שמכרה הקבוצה של אבי לוזון בשנים האחרונות. סכום מכירתם הכולל נאמד ב-50 מיליון שקל, לא כולל הסכומים שנכנסו לקופת הקבוצה ממכירות עתידיות של שחקנים שעזבו את הקבוצה.

 

בתחילת העונה פ"ת העמידה תקציב של כ-26 מיליון שקל, גבוה מזה של קבוצות כמו בני יהודה, הפועל חדרה, הפועל רעננה והפועל חיפה - קבוצות שנראות על המגרש בכמה רמות מעליה, וחלקן קרובות להבטיח מקום בפלייאוף העליון. משפחת לוזון חלמה שהעונה תהיה מיוחדת במינה לאחר שהוסיפה לסגל הקבוצה את יוסי בניון הוותיק ומינתה למאמן את אלישע לוי - אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. לאחר 24 מחזורים כבר עברו בקבוצה כבר 3 מאמנים, ההרכב עבר תהפוכות, ולוזון נמצא במרחק 3 נקודות מירידה. בחלון ההעברות האחרון הגיעו אך ורק שחקנים חופשיים: אלי אלבז שנזרק מהפועל חיפה, אופיר מזרחי שנדחק החוצה ממכבי חיפה וארמנדו קופר, קשר נבחרת פנמה, ששוחרר מדינמו בוקרשט.

 

עומר דנינו חוגג עם החברים (צילום: אורן אהרוני)
מכבי פ"ת. חסרת מטרות(צילום: אורן אהרוני)

 

ובינתיים, מכבי פ"ת מובילה בגאון את ליגת הנוער, וניתן לראות שם עוד כמה שחקנים בעלי כישרון שכנראה משפחת לוזון תרוויח עליהם הרבה יותר מעוד מיליון. ובעודי כותב את הדברים מסתבר שגם לירן רוטמן הצעיר נמכר לבית"ר ירושלים בתמורה לדמי השבחה עתידיים של כמיליון שקל.

 

למכבי פ"ת אין קהל גדול (בלשון המעטה), כך שאין מי שיבוא בטענות או ייצור הפגנות. בתחילה של כל עונה הבעלים גם לא יוצא בהצהרות, אבל לליגה מגיעה ללא ספק קבוצה אחרת שתיתן תחרות. במלאבס כבר שנים לא שואפים לתארים ולא מחפשים הישגים, אלא בעיקר למכור שחקנים, ורואים זאת במספרים. אז נשאלת השאלה: מכבי פ"ת זו קבוצת כדורגל או חברה לייצוא שחקנים?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים