שתף קטע נבחר

אחרי קאמבק גדול: מכבי ראשל"צ ניצחה בדרבי

כדוריד: הצהובים פיגרו בחמישה שערים, אבל חזרו בענק בחצי השני בדרך ל-23:29 והבטחת המקום הראשון בטבלה שלושה מחזורים לסיום הליגה

למכבי ראשון לציון לקח אחר הצהריים (שישי) 35 דקות להתאושש מהזכייה בגביע המדינה באמצע השבוע ולהיכנס לעניינים מול הפועל ראשל"צ בקלאסיקו של הכדוריד הישראלי. כשזה קרה, לשחקנים של עידן מימון לא היה סיכוי והם הפסידו 29:23 בבית.

 


 

האדומים פתחו טוב יותר את המשחק וסגרו את המחצית ביתרון מרשים 10:14. אלא שב-20 הדקות הראשונות של החצי השני רק הצהובים היו על הפרקט באולם הקאנטרי בנחלת יהודה. ריצת 3:12 העבירה את ההובלה לאורחת - 18:21 ומשם הסיפור היה סגור (9:19 בחצי השני למכבי).

 

יובל גררה (צילום: גבי אללוף, הפועל ראשל
שתי מחציות שונות לחלוטין. יובל גררה(צילום: גבי אללוף, הפועל ראשל"צ)

 

בעקבות הניצחון הבטיחה מכבי ראשל"צ את המקום הראשון בטבלה ואיתו את יתרון הביתיות לאורך כל הפלייאוף כשנותרו עוד שלושה מחזורים לסיום הליגה. האורחת היא הקבוצה היחידה העונה שעדיין לא הפסידה בליגה (18 ניצחונות ותיקו אחד).

 

מהלך המשחק

מכבי לא הופיעה לתחילת המשחק. עוז חממי להט עם שלושה כיבושים בדרך ל-4:7. גם אדום ישיר של עידו לביא לא עצר את האדומים. השוער המקומי, פרדראג דיאנוביץ', עצר כל כדור וערן צרפתי קבע 8:12 (23). השוערים של סער פרנקל היו במחצית נוראה, צרפתי הוריד את הקבוצות להפסקה עם שער בפנדל - 10:14 (חמישה מהשערים של מכבי היו של רסטקו סטויקוביץ').

 

הפועל עוד כבשה בתחילת המחצית ועלתה ל-10:15, אבל אז ההגנה של מכבי נכנסה סוף סוף לעניינים. ריצת 2:8 מדהימה של מוליכת הטבלה בהובלתם של ירמי סידי, איבן קראצ'יץ' ו-ולדי קופמן קבעה מהפך מדהים - 17:18 ופסק זמן של עידן מימון ההמום (44). דן טפר נכנס לראש של חממי, עצר אותו ושלח לו עקיצה. קראצ'יץ' וקופמן עשו את זה - 18:22. טפר הוסיף שני שערים מטורפים ממגרש שלם, ובסיום – 23:29.

 

שחקני ראשל
איזה קאמבק. שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים(צילום: יאיר שגיא)

כבשו למכבי ראשל"צ: סטויקוביץ' 6 (מ-10, 3 פנדלים), קראצ'יץ' 6 (מ-11), סידי 5, עומר גרא uנאמן 3 כ"א, טפר וקופמן 2 כ"א, דניאל פרידמן ויוני רוזנטל 1 כ"א.

 

כבשו להפועל ראשל"צ: גררה, מסטר וחממי 4 כ"א, צרפתי 3, שון סלס ונדב ניזרי 2 כ"א, דניאל שקלים, שי נתן, עידו פלח ואיתי סורקיס 1 כ"א.

 

עידן מימון על הקויום (צילום: ראובן שוורץ)
עידן מימון עדיין המום(צילום: ראובן שוורץ)

 

מ.כ חולון הדהימה את הפועל אשדוד

עד לפני מספר שבועות הפועל אשדוד הייתה אחת הקבוצות המרשימות בליגה, אלא שמשהו רע עובר על אולג בוטנקו ושחקניו. אחר הצהריים הם הפסידו בחוץ 37:31 למ.כ חולון, שאמנם הגיעה לגמר הגביע, אבל בליגה היא נאבקת על המקום השמיני ממנו נכנסים לפלייאוף.

 

מי שממשיכה להרשים בסיבוב השני היא א.ס רמת השרון, שניצחה 30:37 את עירוני רחובות.

בקצב הזה רמה"ש עוד יכולה לסיים במקום השני בטבלה, בעוד רחובות עלולה למצוא את עצמה בליגה השנייה במידה ותפסיד במשחקי המבחן.

 

הפועל קריית אונו כנראה הורידה היום את האחרונה בטבלה, הפועל רמת גן, ליגה. האורדונים הפסידו אתמול 31:25 בבית למ.כ באר שבע, והניצחון של אונו 22:26 על א.כ נס ציונה פתח פער של שלוש נקודות בין השתיים. הפתעת העונה, מכבי קריית מוצקין, ניצחה בחוץ את בני הרצליה 29:34 והיא במקום השישי בטבלה.

 

טבלת הליגה

1. מכבי ראשל"צ 37 נקודות

2. הפועל אשדוד 29 נקודות

3. הפועל ראשון לציון 25 נקודות

4. א.ס רמת השרון 23 נקודות

5. מכבי קריית מוצקין 19 נקודות

6. א.כ נס ציונה 18 נקודות

7. בני הרצליה 17 נקודות

8. מ.כ באר שבע 16 נקודות

9. מ.כ חולון 14 נקודות

10. עירוני רחובות 13 נקודות

11. הפועל קריית אונו 10 נקודות

12. הפועל רמת גן 7 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
ירמי סידי
צילום: יאיר שגיא
מומלצים