שתף קטע נבחר

די כבר עם שיטת הפלייאוף / "נשאר שבת"

מרבית משחקי הפלייאוף העליון יהיו משעממים כי זהות האלופה נקבעה כבר בסיבוב הראשון. מה גם שמסורתית הקבוצה שסיימה שישית את העונה הסדירה תהיה שק החבטות של הגדולות. ומה עדיף? לראות את יוסי בניון פורש מול יציעים ריקים בפלייאוף התחתון, או במשחקים גדולים נגד מכבי ת"א ומכבי חיפה?

שיטת הפלייאוף בכדורגל הישראלי מיצתה את עצמה. זה היה נחמד וריענן את הליגה, אבל כרגע אין בה שום צורך. אין כל היגיון בלסגור את המירוץ לכרטיס לאירופה עם ליגה כל כך צמודה. במקום ששבע-שמונה קבוצות ייאבקו על שלושה כרטיסים לאירופה (בתרחיש בו מכבי ת"א זוכה בגביע, מה שנראה הכי הגיוני כרגע), הליגה תיסגר ויישארו חמש קבוצות בלבד שייאבקו על הכרטיסים. כאילו שיש הבדל כ"כ גדול בין המקום השביעי לשישי, שדחוף כל כך להפריד ביניהם.

 

לטבלת ליגת העל בכדורגל

 

מרבית משחקי הפלייאוף העליון היו משעממים ובדרך כלל זהות האלופה נקבעה כבר לפני תום הסיבוב הראשון. גם בעונה שעברה, שבה הייתה צמרת צמודה, הכל נגמר טכנית בשער של חנן ממן לרשת של מכבי ת"א, שלושה משחקים בלבד בתוך הפלייאוף. העונה היחידה בה היה מתח אמיתי היא עונת 2015/2016 אז באר שבע זכתה באליפות רק במחזור האחרון.

 

מכבי תל אביב (צילום: אבי רוקח)
שחקני מכבי ת"א. אפשר כבר לחלק את הצלחת?(צילום: אבי רוקח)

 

מה גם שמסורתית הקבוצה שמיועדת לסיים שישית בפלייאוף בדרך כלל תסיים במקום הזה ותהפוך לשק חבטות, היא הרי "עשתה את שלה". מועדונים קטנים יותר תופסים בטעות את ההעפלה לפלייאוף העליון כהישג, כאילו עלו לליגת האלופות, ושולחים את השחקנים שלהם לים. לא אכפת למועדונים הללו להתבזות עשרה מחזורים על המגרש, הם הרי עשו "הישג היסטורי" ומותר להם לנוח עכשיו. חסר רק שהם יעשו הקפת פלייאוף סביב המגרש.  

 

עבור האוהדים העונה אמורה רק להתחיל בסיבוב השני של הפלייאוף העליון, אבל במקום שיא אנחנו מקבלים שיעמומונים שאף אחד לא זוכר. הכל נסגר בדרך כלל כבר בסיבוב הראשון וכולם רק מחכים לרגע בו אפשר יהיה ללכת לים באופן רשמי.

 

בליגה בה יש בקושי חמש קבוצות גדולות, חלוקה ביניהן באמצע העונה היא אסון. במקום דרבי תל אביבי לוהט נקבל פיהוקון בין מכבי ת"א להפועל חדרה. במקום בית"ר נגד באר שבע אנו עלולים לקבל כדור שינה בדמות בני יהודה נגד הפועל חיפה. סיבוב שלישי יהיה מהנה יותר ובעיקר הוגן יותר כלפי כולם. לראות את יוסי בניון פורש מול יציעים ריקים בפלייאוף התחתון זה משהו שאף אחד לא רוצה לראות. לראות את בניון מול מכבי חיפה דווקא כן.

 

יוסי בניון (צילום: עוז מועלם)
יוסי בניון. שלא יפרוש מול יציעים ריקים(צילום: עוז מועלם)

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
מכבי תל אביב
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים