שתף קטע נבחר

ג'רום דייסון: "אם זה תלוי בי, נישאר בליגה"

הכוכב החדש של בני הרצליה לא נרתע ממצב הקבוצה: "הסתכלתי על הטבלה וזה לא נראה לי כמו משימה בלתי אפשרית". החבר מהקולג', ג'ף אדריאן? "הסיבה היחידה שבאתי לכאן". הפרידה מהפועל ירושלים? "רצו שאהיה משהו שאני לא". קציקאריס? "הוא היה הטעות הגדולה של ירושלים בעונה שעברה". ראיון מיוחד

ג'רום דייסון הספיק להתגעגע לישראל. כלומר, בעיקר לאוכל ולמזג האוויר, לדבריו. "אני ממש אוהב את האוכל כאן, והאפשרות ללכת במכנסיים קצרים וטי-שירט כל היום נותנת הרגשה נהדרת", הוא אומר בראיון מיוחד ל-ynet. "אני אוהב דגים ופירות ים, אני בא ממרילנד. התמזל מזלי בקריירה לשחק בכמה מקומות ליד הים, כמו סאסארי וברינדיזי באיטליה".

 

 

גם בעיר החדשה שלו, הרצליה, יש חוף לים התיכון. הגארד האמריקני, שיחגוג יום הולדת 32 בתחילת מאי, הוביל לפני פחות משנתיים את הפועל ירושלים לזכייה באליפות המדינה ונבחר ל-MVP של הפיינל-פור. לאחרונה הוא נחת דווקא בקבוצה שמדורגת במקום האחרון בליגה.

  

"היו לי כמה שיחות עם ג'ף אדריאן", מספר דייסון כשנשאל על החלטתו לחתום בבני הרצליה, "שיחקנו יחד בקולג', בקונטיקט. דיברתי איתו ועם הילטון ארמסטרונג, ששיחק גם הוא בקונטיקט. אמרתי לג'ף שאני מוכן לבוא אחרי שאסיים בסין. אמרתי מראש שאני מוכן לעזור ולא ידעתי מה יהיה המצב של הקבוצה. המצב לא עניין אותי. הסתכלתי על הטבלה וזה לא נראה לי כמו משימה בלתי אפשרית. היו לי אפשרויות אחרות ובחרתי לבוא לכאן".

 

הילטון ארמסטרונג שוחרר מהרצליה זה מכבר, אבל לדייסון הייתה הזדמנות לחזור לשתף פעולה עם אדריאן. "יש לנו פשוט מנטליות מנצחת", אמר בנוגע לחיבור בינו לבין חברו מקונטיקט, "הגענו ביחד לפיינל-פור של ליגת המכללות ב-2009. האחווה מהקולג' לעולם לא נעלמת".

 

ג'רום דייסון (צילום: אורן אהרוני)
ג'רום דייסון. נחת דווקא בבני הרצליה(צילום: אורן אהרוני)
 
עד כמה העובדה שהוא פה השפיעה על הבחירה שלך?

"מאוד. כלומר, הוא היה הסיבה. הסיבה היחידה. בלעדיו, לא הייתי מדבר אפילו על האפשרות לבוא לכאן".

 

מתי נוצר הקשר הראשוני עם הקבוצה?

"לפני כמה שבועות. לא רציתי להחליט לפני שקבוצות ידעו שאני כשיר ומוכן לשחק. מרגע שהרופאים אמרו שאני כשיר, הייתי יותר בקשר עם קבוצות".

 

מאמין שאפשר לכוון לפלייאוף

דייסון הגיע להרצליה אחרי שהיה מושבת שלושה חודשים וחצי בגלל פציעה בבוהן. למעשה, הפגיעה בכף הרגל התרחשה כבר באימון הראשון שלי בג'יאנגסו דראגונס הסינית. "היה לי קרע קטן ברצועה. כל סוג של תנועה גרם לי לכאב. משכתי חודשיים וחצי עם הכאבים כי לא ידעתי שזה קרע, עד שבשלב מסוים לא יכולתי יותר. זה היה כאב יומיומי, בהליכה, בריצה ובקפיצה. לא יכולתי לשחק יותר בגלל הכאבים".

 

ג'ף אדריאן  (צילום: עוז מועלם)
ג'ף אדריאן. דייסון: "האחווה מהקולג' לעולם לא נעלמת" (צילום: עוז מועלם)

 

איך אתה מרגיש עכשיו?

"עכשיו אני מרגיש טוב. הבוהן במצב טוב. אני רק צריך להיכנס בחזרה לכושר, לחזור לקצב ולצורה שבה אני צריך לשחק. יכולתי להתאמן ממש רק שלושה שבועות בערך לפני שהגעתי לכאן. לא היה לי הרבה זמן לעבוד מחדש על הסיבולת והמהירות שלי אחרי הפציעה. המשחק הראשון היה קשה, גם אם נראה שהייתי בעניינים בחלק מהזמן. זה תהליך שאני במהלכו".

 

בני הרצליה עומדת על רצף איום של תשעה הפסדי ליגה ונמצאת במקום האחרון בטבלה עם ארבעה ניצחונות בלבד ב-19 מחזורים. בעקבות החשש הרציני מירידת ליגה, ההנהלה החליטה להכניס את היד לכיס ולבצע שינויים מהותיים בסגל.

 

דאור פישר מול ג'ייק כהן (צילום: עוז מועלם)
דאור פישר. הרצליה סוחבת תשעה הפסדי ליגה רצופים (צילום: עוז מועלם)

 

מייקל דיקסון ג'וניור וסם סינגר שוחררו, דייסון ודאור פישר הוותיק (37) הוחתמו. הקבוצה של אריק שיבק הראתה שיפור ביכולתה במשחק הביתי מול הפועל חולון – שהסתיים בהפסד 85:82 מתסכל אחרי הארכה. למרות העובדה שדייסון לא בכושר מיטבי, הוא סיים עם 19 נקודות ונראה כמו בעל הבית החדש. בסיום ההארכה הוא היה תשוש כל כך, עד ששלשת ניצחון פוטנציאלית שלו נגמרה באיירבול.

 

אתה מרגיש שאתה יכול לשנות את העונה של הרצליה?

"בהחלט. המשחק מול חולון היה משחק שהיינו צריכים לנצח בו. השקענו המון מאמץ, בסוף הדברים פשוט לא הלכו לטובתנו. אם נשחק ככה גם במשחקים הבאים, נוכל לצאת מהמצב הזה ואני חושב שיש עוד הרבה מה לעשות העונה. אני לא מתסכל רחוק כל כך כרגע, אבל אנחנו יכולים עדיין גם לדחוף את עצמנו לתמונת הפלייאוף".

 

אריק שיבק (צילום: יאיר שגיא)
אריק שיבק(צילום: יאיר שגיא)

 

כבר מהמשחק הראשון נראה שנכנסת לתפקיד המנהיג הדומיננטי.

"רוב הזמן אני מרגיש שזה התפקיד של גארד דומיננטי, זה מה שהוא צריך להיות. זה הטבע שלי, ובשנים האחרונות הפכתי להיות שחקן שמדבר ומתקשר הרבה יותר עם השחקנים האחרים על המגרש. הדבר החשוב ביותר עבורנו עכשיו כקבוצה הוא לחזור ולהרגיש שאנחנו מסוגלים לנצח במשחקים. ברגע שננצח במשחק אחד זה יעזור לנו מאוד".

 

ג'רלס, קציקאריס והעונה הטראומטית

למה לא המשכת בהפועל ירושלים?

"זו שאלה טובה", אומר דייסון ועוצר לחשוב. "היו לנו שיחות בסיום העונה, והם רצו שאהיה משהו שאני לא. בעיקרון, אחרי זה לא היה הרבה דיבור בינינו. הם רצו שאהיה רק עוד שחקן, שמתאים את עצמו למערכת. הייתה לי קודם כל שיחה עם קטש. היה ברור לי שלא אמשיך".

 

העונה האחרונה שלך בהפועל ירושלים, 2017/18, נראתה כמו קומדיה של טעויות מבחינת המועדון: השחרור של קרטיס ג'רלס בעקבות עימות עם קציקאריס, שהקדים בפחות מחודש את הפיטורים של המאמן היווני, ואחר כך המינוי של מודי מאור חסר הניסיון כמאמן ראשי. מה הייתה הטעות הגדולה ביותר של ההנהלה בעונה הזו?

"המינוי של המאמן הראשון (פוטיס קציקאריס, ש"מ). זה היה הדבר הגדול ביותר".

 

דייסון וקציקאריס בירושלים. "נוצר פער בין השחקנים למאמן" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
דייסון וקציקאריס בירושלים. "נוצר פער בין השחקנים למאמן"(צילום: אוהד צויגנברג)

 

מה השתבש כל כך עם קציקאריס?

"הוא רק רצה לבוא ולהיות דומיננטי מההתחלה, ונתן תחושה כאילו מה שעשינו בשנה שלפני כן היה כלום. קשה לבוא לקבוצה מגובשת שכבר שיחקה יחד בעונה הקודמת ולומר לה את זה. נוצר פער בין השחקנים למאמן".

 

איך הרגשת כשקרטיס ג'רלס נזרק?

"זה היה קשה. עשינו הרבה ביחד, זכינו יחד באליפות. אני, קרטיס וטרנס (קינזי, ש"מ) החלטנו להמשיך בקבוצה, והיה קשה לראות אותו הולך. בטח בדרך שבה זה קרה".

 

גם ההחלטה לא להמשיך עם אמארה סטודמאייר באותה עונה הייתה טעות, וגיא הראל הודה בזה.

"נכון".

 

קרטיס ג'רלס וקציקאריס בעונת 2017/18 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קרטיס ג'רלס וקציקאריס בעונת 2017/18(צילום: אורן אהרוני)

 

מה דעתך על שיטת הפיינל-פור הנהוגה בליגת העל?

"אני לא אוהב את זה. לכל קבוצה יכול להיות משחק טוב ביום נתון. לצרף ביחד סדרה של חמישה או שבעה משחקים – זה מראה על משהו ויותר משקף".

 

מה דעתך על החוק הרוסי?

"בעיניי השחקנים הטובים ביותר

צריכים להיות על הפרקט, אבל אני מבין גם את הצד השני. לפעמים זה יכול לפגוע בקבוצה ולפעמים לא, זה תלוי בקבוצה".

 

אתה רוצה להוכיח בזמן שנותר לעונה הזאת שאתה עדיין ראוי לשחק ברמות הגבוהות באירופה?

"אני לא מרגיש שאני צריך להוכיח שום דבר. עשיתי הרבה, ואחר כך נפצעתי. אני רק רוצה לחזור לשחק באותה דרך, ולא משנה מה. זה מה שאני, אני ווינר. אני שונא להפסיד ואשחק חזק, לא משנה באיזו קבוצה אני משחק ומה המצב".

 

ג'רום דייסון (צילום: אורן אהרוני)
לשחק שוב במועדון גדול יותר? "תלוי בהזדמנויות שיהיו לי". דייסון(צילום: אורן אהרוני)
 

 

יש לך שאיפה לשחק שוב במועדון גדול יותר?

"כן, רק תלוי אילו הזדמנויות יהיו לי. תלוי בסיטואציה ובסגנון השחקן שירצו שאהיה".

 

בני הרצליה תישאר בליגה?

"אנחנו נישאר בליגה. אם זה תלוי בי, נישאר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ג'רום דייסון
צילום: אורן אהרוני
מומלצים