שתף קטע נבחר

1,000 סיבות להריע לו: הישג היסטורי לרוני אוסאליבן

"רוקט רוני" ניצח 4:10 את ניל רוברטסון בגמר אליפות השחקנים הפך לשחקן הסנוקר הראשון שמשיג 1,000 סנצ'ריז בקריירה

כל שחקן סנוקר זוכר את הסנצ'רי הראשון שלו, הפעם הראשונה שבביקור אחד בשולחן הוא השיג 100 נקודות ומעלה, אבל רק שחקן אחד בעולם יכול כיום לספר שהוא זוכר את הסנצ'רי ה-1,000 שלו. רוני אוסאליבן (43), שחקן הסנוקר המוכשר בהיסטוריה, השיג הערב (א') את הסנצ'רי ה-1,000 בקריירה והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה המגיע לנקודת הציון המדהימה הזו.

 

אוסאליבן מצא מעמד מתוק במיוחד לרשום את ההישג. הסנצ'רי ה-1,000 הושג במשחקון ה-14 והאחרון של גמר אליפות השחקנים, והבטיח לו ניצחון 4:10 על ניל רוברטסון – ותואר רביעי העונה. זה היה גמר חד-צדדי לגמרי ולמען האמת לא באשמתו של רוברטסון. אוסאליבן פשוט לא נתן ליריב שלו שום סיכוי, או כמו שהאוסטרלי היטיב לתאר: "הוא פשוט כבש את השולחן".

 

רוני אוסאליבן  (צילום: Getty Images)
אוסאליבן. חתיכת טיל(צילום: Getty Images)

 

אוסאליבן הגיע לגמר עם 997 סנצ'ריז בקריירה. את הסנצ'רי ה-998 הוא השיג במשחקון השישי ועלה ל-1:5. הסנצ'רי הבא הגיע במשחקון התשיעי והציב אותו ב-2:7. במצב של 4:9, אוסאליבן התחיל לנקות באין מפריע את השולחן, וכשעמד על 99 נקודות כשכל שנותר לו היה להטביע כדור אדום, הקהל כבר השתולל. אוסאליבן התעכב במכוון כדי ליצור דרמה, הכניס את הכדור, והניף את היד לחגוג כשעל המסכים במקום נצצו הספרות 1,000. אוסאליבן המשיך את הברייק וחתם את הרצף ההיסטורי על 134 נקודות.

 

"היה לי משחק מעולה ולסיים אותו עם הסנצ'רי ה-1,000 זה פשוט נהדר", אמר אוסאליבן והחמיא ליריבו, "רוברטסון הוא ככל הנראה האדם הכי נחמד בסבב, מלבד דינג ג'ונווי וליאנג וונבו, אין עוד אדם שהייתי יותר רוצה לחלוק איתו רגע כזה".

 

ניל רוברטסון (צילום: גטי אימג'ס)
רוברטסון. היה חלק ממשחק היסטורי(צילום: גטי אימג'ס)

 

כדי להבין עד כמה ההישג של אוסאליבן מדהים – כוכב העבר סטיבן הנדרי שמדורג שני בטבלת הסנצ'ריז של כל הזמנים השיג "רק" 775 סנצ'ריז בקריירה. בסך הכול 66 שחקנים בהיסטוריה השיגו 100 סנצ'ריז ומעלה.

 

כפי שקורה לו לא מעט בקריירה, גם השבוע האחרון לווה בהתנהגות אקסצנטרית מצדו של אוסאליבן שבראיונות רבים התעקש לדבר במבטא אוסטרלי, והתבדח ברשתות החברתיות על המרדף הבלתי פוסק שנכפה עליו אחרי נקודות דירוג.

 

אוסאליבן המשחק בסבב המקצועני ברציפות מאז 1992 נחשב בעיני רבים לכישרון הגדול ביותר שידע הענף מעולם. את הסנצ'רי הראשון שלו הוא השיג כבר בגיל 10 ועד היום הוא זכה בחמש אליפויות עולם (מקום רביעי בעידן המודרני), 35 תארי דירוג (שני בהיסטוריה) ו-15 פעמים השיג ברייק מקסימלי – 147 נקודות (מקום ראשון בהיסטוריה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים