שתף קטע נבחר

אביטן: "ההישג שלנו לא נופל מהאליפות של מכבי ת"א"

אחרי שהבטיח את מקומה של הפועל חדרה בפלייאוף העליון, ניסו אביטן כבר בוחן את ההצעות שזורמות אליו ומצהיר: "אני מסוגל לעמוד בכל האתגרים של הכדורגל הישראלי". ראיון עם המאמן שלעג לכל התחזיות

 

עד לא כל כך מזמן היה ניסו אביטן עוד שם בגלריית שחקני העבר הבולטים של הפועל באר־שבע. כיום, אחרי שנה וחצי בהפועל חדרה שנעלמה מהתודעה, הפך אביטן לאחד המאמנים הישראלים המצליחים והנחשקים בליגת העל.

 

חודשים ספורים אחרי שהעלה את הקבוצה לליגה הבכירה, ממנה נעדרה במשך 39 שנים, רושם אביטן עונה פשוט מדהימה עם מקום בפלייאוף העליון. בתקציב מהנמוכים שידעה קבוצה בליגת העל, הוכיח המאמן הצעיר (47) כי לא הכל כסף. הישג גדול פי כמה כשנזכרים שבחלון ההעברות בינואר גם "נגזלו" ממנו שלושת כוכבי הקבוצה - פרדי פלומן (בית"ר ירושלים), קווין טאפוקו (באר־שבע) ומוחמד אבו־פאני (מכבי חיפה).

 

ניסו אביטן  (צילום: עוז מועלם)
ניסו אביטן. הפך לאחד המאמנים המצליחים בליגת העל(צילום: עוז מועלם)
 

 

לאביטן חוזה לעונה הבאה בחדרה, אך סעיף השחרור על סך 80 אלף שקל לא אמור להוות מכשול בדרכו ליעד הבא. "לא עצמתי עין כל הלילה, קיבלתי אלפי הודעות. אני לא יודע איך לחזור לכולם", סיפר אתמול המאמן בקול צרוד במיוחד, אחרי החגיגות הגדולות בתום ה-2:2 מול מכבי נתניה במוצ"ש.

 

בוא נחזור לתחילת העונה. חלמת על זה?

”אני לא חושב שמישהו חלם או נתן לקבוצה הזו סיכוי לשרוד בליגה, וזה אומר הכל. אפשר לבחון את זה בכל פרמטר, ההישג חסר תקדים".

 

  (שער מוסף הספורט של
(שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום)

 

סימנו את הקבוצה כיורדת בטוחה, יכול להיות שזה דירבן אתכם?

"כן, זה דירבן אותנו. בתחילת הדרך בחרנו בגישה שאם נקשיב לכולם ולמה שחושבים עלינו, ניפגע. אז נכנסנו לבועה, ובחרנו להאמין ביכולות שלנו כקבוצה. זה מאוד איתגר את השחקנים והצוות, להוכיח לכולם שאנחנו יכולים להצליח – והצלחנו בגדול".

 

והפכת לאחד המאמנים הנחשקים בארץ.

"זו תחושה אישית מצוינת להיות נחשק. שנה וחצי אני בחדרה, והחיבור הזה גרם לנו לרגעים קסומים. כולם הצעידו את הקבוצה לכיוון הנכון, בימים הטובים והפחות טובים".

 

הפועל חדרה חוגגת העפלה לפלייאוף העליון (צילום: ראובן שוורץ)
אנשי הפועל חדרה חוגגים את ההעפלה לפלייאוף העליון(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

אחרי עזיבת פלומן, טאפוקו ואבו פאני הקבוצה צנחה. לא יכולת למנוע את הנטישה?

"בצורה הכי כנה, יום לפני שהם עזבו קיימנו ישיבה שבה החלטנו לחזק את הסגל. ואז באר־שבע ובית"ר נכנסו לתמונה, וכל התוכניות השתנו. אנחנו הפועל חדרה עם התקציב הכי קטן, וכששחקן יכול להרוויח פי חמישה ממה שהרוויח אצלנו אין לך דרך למנוע את זה. חיזקנו את הקבוצה בילדים מתחת לגיל 20, וזה משהו חריג. בחודש האחרון חסרו לנו גם דויד מתאוס ואוסטין אג'ידה, וזו עוד סיבה לירידה שלנו".

 

(צוחק) "זו שאלת מיליון הדולר. אף אחד לא יודע לאן החיים יובילו אותו. יש התעניינות ממספר קבוצות, אבל אני עדיין לא יודע מה הדבר הנכון. יש לי סעיף יציאה, אני יודע שיגיע היום שאחרי חדרה, אבל עדיין לא יודע אם זה יקרה בסיום העונה הנוכחית או הבאה. היו לי הצעות מליגת העל בתחילת העונה, הראיתי נאמנות למועדון בימים הקשים ובחרתי בדרך להישאר פה. לא יהיה קל לקבל את ההחלטה לעזוב".

 

נקודת המשבר הכי גדולה במהלך העונה?

"היו משברים. ההלם הראשוני בתחילת הדרך, כשתיכננו תקציב והוא נחתך בחצי בגלל הבעיות עם המיני פירוק. אבל ידענו להתעצם מהמשברים והתלכדנו. זו הייתה הנוסחה להצלחה".

 

מוחמד אבו פאני (צילום: גיל נחושתן)
מוחמד אבו פאני. ייפגש עם האקסית בפלייאוף העליון(צילום: גיל נחושתן)
 

 

חדרה מסוגלת להגיע לאירופה?

"מבחינת המטרות עשינו מעל ומעבר אבל לא נוותר מראש. הגענו לסיום העונה הסדירה על האדים של האדים של הדלק. אנחנו רוצים להיות מאוד רגועים, ועכשיו זה הזמן של החלומות. כל מה שנשיג יהיה בונוס ענק. נתמודד מול קבוצות גדולות, זה לא ריאלי לדבר על אירופה ולדעתי גם לא נכון לקבוצה כמו חדרה להיות שם, כי זה אומר להתחיל את העונה מאוד מוקדם. בשביל זה צריך סגל רחב ועמוק. אנחנו האנדרדוג הכי מובהק בפלייאוף העליון".

 

והגביע בהישג יד או בגדר חלום?

"זה חלום. ברור שבחצי הגמר מכבי נתניה פייבוריטית, אבל אנחנו נבוא לתת את הפייט של החיים".

 

אפשר להשוות את ההישג שלכם לאליפות של מכבי ת"א?

"האליפות של מכבי ת"א מדהימה, יש להם קבוצה מהשורה הראשונה ומאמן שעושה פלאים. אבל עם כל הצניעות, ההישג שלנו לא נופל מהאליפות שלהם. להביא את חדרה לפלייאוף העליון ולחצי גמר הגביע עם תשעה מיליון שקל, זה חסר תקדים בכדורגל הישראלי. מדובר בעבודה קשה של 24 שעות ביממה".

 

ניסו אביטן  (צילום: עוז מועלם)
"מעכשיו כל מה שנשיג יהיה בונוס ענק"(צילום: עוז מועלם)

  

לחדרה יש כלים להפוך לקבוצה קבועה בליגת העל?

"אין ספק שמי שרוצה להיות קבוע בליגת העל חייב משאבים, אבל יהיה קשה לשחזר את ההישג הזה שנה אחרי שנה. אני, כמובן, מאוד אוהב את המועדון ומייחל שישאר בליגת העל המון שנים".

 

כבאר־שבעי, איך אתה רואה את הנפילה של האלופה היוצאת? מדגדג לך להגיע לשם?

"לא אסתיר לעולם את האהבה שלי להפועל באר־שבע, אבל אני לא מכוון להגיע רק לשם. טבעי שאחרי הצלחה מטורפת תגיע שנה פחות טובה, זה קרה למכבי ת"א וקורה גם להם. כל עוד אלונה ברקת ואסי רחמים שם, באר־שבע תישאר בצמרת הכדורגל הישראלי".

 

שמך מוזכר בבית"ר ירושלים. מחמיא?

"ברור, תמיד מחמיא כשמועדונים גדולים מתעניינים. מספר מועדונים דיברו עם הסוכנים שלי, אבל ניסיתי להתעלם כי הייתה לי מטרה להביא את חדרה לפלייאוף העליון. נשב ונחליט מה תהיה התחנה הבאה שלי".

 

חנן ממן (צילום: עוז מועלם)
על ב"ש: "טבעי שאחרי הצלחה מטורפת תגיע שנה פחות טובה"(צילום: עוז מועלם)
 

 

תהיה מסוגל לעמוד בלחץ בבית"ר?

”אני מסוגל לעמוד בכל לחץ ובכל האתגרים של הכדורגל הישראלי. אני עושה את זה היטב בשנתיים האחרונות, ואין לי ספק שאמשיך להביא הישגים לקבוצות שאאמן".

 

הנבחרת פותחת קמפיין. יש שחקנים מחדרה שמגיע להם זימון?

"יש לי לא מעט דאגות, כך שאשאיר את הדאגות האלה למאמן הנבחרת".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ניסו אביטן
צילום: עוז מועלם
מומלצים