שתף קטע נבחר

עוד שיא ישראלי לגורבנקו שהשיגה את הכרטיס לאולימפיאדה

השחיינית הישראלית הצעירה (15) זכתה במדליית הארד בתחרות במארסיי במשחה ל-200 מ' מעורב אישי עם זמן של 2:12.54 דקות. בכך השיגה את הקריטריון הבינלאומי A. בסוף השבוע שברה שני שיאים ישראלים נוספים. יו"ר איגוד השחייה: "מכוונים גבוה יותר"

אנסטסיה גורבנקו שברה הערב (שבת) את השיא הישראלי במשחה ל-200 מטר מעורב אישי בתחרות שנערכת במארסיי שבצרפת, והשיגה תוצאה יותר טובה מהקריטריון הבינלאומי לאולימפיאדת טוקיו 2020.

 

גורבנקו (בת 15 בלבד) זינקה לגמר ונגעה בקיר אחרי 2:12.54 דקות, מדובר בשיפור של 34 מאיות לשיאה הישראלי הקודם שנקבע במשחקים האולימפיים לנוער בבואנוס איירס שבארגנטינה בשנה שעברה.

 

אנסטסיה גורבנקו שחייה (צילום: simone castrovillari)
שיא ישראלי נוסף וכרטיס לטוקיו. גורבנקו(צילום: simone castrovillari)

 

התוצאה זו מהירה יותר בשתי מאיות מהקריטריון האולימפי המחמיר (A), כשראשונה סיימה ההונגרייה קטינקה הוסו עם 2:08.55 דקות. הישראלית המוכשרת השיגה בסוף השבוע עוד שני שיאים ישראלים חדשים, כשעשתה זאת גם במשחים ל-400 מטר מעורב אישי ו-100 מטר גב.

 

צריך לזכור, שרק החודש אפשר היה להתחיל להשיג את הקריטריון הבינלאומי, כשהמועד האחרון הוא ב-29 ביוני 2020.

 

הוועד האולימפי הישראלי עידכן שבעקבות התוצאה שלה הערב, גורבנקו הבטיחה באופן מעשי את הכרטיס לאולימפיאדה למרות שטרם השיגה את הקריטריון הישראלי - כניסה לסגל ארד (מקום 16-9 באליפות העולם הקיץ בסיאול) או דרך קריטריון הצעירים, המדבר על סגל בכיר בלבד, שאומר מקומות 24-17 באליפות העולם.

 

יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון: "תוצאות נפלאות בתחרות בינלאומית ברמה גבוהה מאוד, אבל אנחנו מכוונים גבוה יותר. כבר בסוף השבוע הבא אפשר יהיה לראות שוב את השחיינים בתחרות גביע האיגוד בווינגייט. אנחנו מצפים להמשך יכולות לקראת טוקיו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הוועד האולימפי
אנסטסיה גורבנקו
צילום: הוועד האולימפי
מומלצים