שתף קטע נבחר

לראשונה מאז 2010: רוני אוסאליבן מס' 1 בעולם

"רוקט רוני" ניצח 11:13 את ניל רוברטסון בגמר אליפות הסבב, השווה את שיא התארים ההיסטורי של סטיבן הנדרי (36) והדיח מפסגת הדירוג את מארק סלבי אחרי ארבע שנים. רוברטסון החמיא: "הוא המקבילה של פדרר בסנוקר, בעצם הוא יותר מזה"

רוני אוסאליבן עסוק בתקופה האחרונה בעיצוב ההיסטוריה של הסנוקר מחדש. לפני שבועיים הוא הפך לאדם הראשון בהיסטוריה המשיג 1,000 סנצ'ריז (100 נקודות ומעלה בביקור אחד בשולחן) בקריירה, ואמש (א') הוא השווה שיא אגדי של סטיבן הנדרי כשזכה בתואר הדירוג ה-36 בקריירה.

 

אוסאליבן ניצח 11:13 את ניל רוברטסון בגמר אליפות הסבב בווילס, ובנוסף להשוואת השיא הוא עלה למקום הראשון בדירוג העולמי לראשונה מאז מאי 2010. אוסאליבן הדיח מפסגת הדירוג את מארק סלבי ששהה בו ברציפות במשך ארבע שנים וחודש. בגיל 43, אוסאליבן הוא השחקן המבוגר ביותר בפסגת הדירוג מאז 1983.

 

רוני אוסאליבן סנוקר (צילום: gettyimages)
תואר חמישי העונה. אוסאליבן(צילום: gettyimages)

 

עוד קצת פרטים שיהממו אתכם? אוסאליבן זכה בעקבות ההישג ב-150 אלף פאונד שהעלו את המאזן העונתי שלו ליותר מ-900 אלף פאונד. סך הכול זה התואר החמישי שלו העונה וזה כמובן כשהוא בורר טורנירים ולא משתתף בכולם.

 

טורניר אליפות הסבב נערך בהשתתפות שמונת השחקנים הטובים ביותר בשנה האחרונה ומאופיין במשחקים ארוכים יחסית לרוב הטורנירים בסבב. עוד לפני שהעפיל לגמר מול רוברטסון, אוסאליבן ניצח במותחן אדיר את ג'אד טראמפ כשחזר מפיגור 8:5 וניצח 9:10 ממש על הכדור השחור האחרון.

 

הגמר מול רוברטסון היה צמוד ולפני הסשן השלישי והאחרון אתמול התוצאה עמדה על 8:8. אוסאליבן אמנם פתח את הערב עם ברייק מרהיב של 129 נקודות, אבל האוסטרלי לא איפשר לו לברוח מהר. רק במצב של 10:10 אוסאליבן הצליח לנצח בשני משחקונים ברציפות ולהציב את עצמו במרחק משחקון מהתואר. רוברטסון לא נכנע ועם ברייק של 56 נקודות צימק ל-12:11. הוא יכול היה אף להשוות ל-12:12 ולשלוח את המשחק למשחקון מכריע, אבל החמיץ כדור שחור גורלי, ואיפשר לאוסאליבן לנקות את השולחן ולהבטיח את הניצחון.

 

ניל רוברטסון (צילום: גטי אימג'ס)
מאוכזב. ניל רוברטסון(צילום: גטי אימג'ס)

 

"יש שיאים משמעותיים וכמות תארי הדירוג זה אחד מהם כי הוא מעיד על המשכיות ויציבות, המבחן האמיתי לכל שחקן", אמר אוסאליבן בסיום, "זה מטורף מבחינתי להיות בפסגת הדירוג, שיחקתי רק בחצי מהטורנירים, אין לי מושג איך זה קרה. נגד שחקנים כמו רוברטסון או טראמפ אף פעם לא קל, אתה צריך לשחק סנוקר עילאי כדי לנצח".

 

רוברטסון: "העפלתי לשלושה גמרים ברציפות שזה נהדר, אבל הפסדתי בשניים האחרונים שזה מאכזב מאוד. מצד שני אני משחק מול המקבילה של רוג'ר פדרר בשולחן הסנוקר, בעצם הוא אפילו יותר טוב ממנו".

 

עונת הסנוקר הולכת ומתקרבת לרגע השיא שלה. ב-1 באפריל תיפתח בבייג'ינג אליפות סין הפתוחה עם פרסים גבוהים במיוחד (225 אלף פאונד למנצח) – וב-20 באפריל תצא לדרך אליפות העולם בשפילד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
רוני אוסאליבן
צילום: Getty Images
מומלצים