שתף קטע נבחר

האם הצטלמה עם צלב - השחקנית לא תקבל אזרחות ולא תשחק בנבחרת

מקנזי מונה (27) התכוונה לעלות ארצה ולחזק את נבחרת הכדורמים לנשים אחרי שקיבלה אישור ליהדותה מבית הדין הרבני, אבל הסוכנות היהודית הודיעה שהיא לא תוכל לקבל המלצה לקבלת אזרחות. יו"ר האיגוד: "קוראת לסיים את האבסורד". הסוכנות היהודית בתגובה: "חייבים לפעול על פי חוק"

הסוכנות היהודית הודיעה הבוקר (חמישי), כי שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים, מקנזי מונה, לא תוכל לקבל את ההמלצה לקבלת אזרחות על מנת שמשרד הפנים יאשר זאת בהמשך.

 

מונה (27), המשחקת בליגה המקצוענית בספרד, מתכוונת לעלות לישראל במאי ולחזק את הנבחרת במשימות הבינלאומיות החשובות. כבת לאם יהודייה ונכדה לסבתא יהודייה, היא כבר קיבלה אישור ליהדותיה מבית הדין הרבני, אבל נתקלת בקשיים רבים לקבלת אזרחות לצורך הופעה בנבחרת.

 

מקנזי מונה (צילום: אורן אהרוני)
הרבנים מכירים ביהדותה, הסוכנות לא. מקנזי(צילום: אורן אהרוני)

 

באליפות אירופה האחרונה בספרד השתתפה מקנזי במדי הנבחרת אחרי שהדבר אושר בגלל טעות ברישום של איגוד השחייה העולמי (LEN). לאחר בדיקה נוספת בה התגלתה הטעות

סירב האיגוד לאפשר לה לשחק בנבחרת בליגה העולמית.

 

למרות שמקנזי מחזיקה בתעודת תושבת ארעית, כל הניסיונות לקבלת האזרחות לא הניבו תוצאות. הסיבה: היא לא זכאית לכך מחוק השבות בגלל שאימא שלה הצטלמה עם תליון של צלב לאחר שהתחתנה בשנית.

 

יו"ר איגוד הכדורמים, רויטל כהן גלוסקא, אמרה: "מקנזי נולדה כיהודייה, גדלה כיהודייה וחיה כיהודייה. האם בגלל שאמה, אולי, התנצרה היא אינה זכאית לעלות לישראל ולשחק במדי נבחרת ישראל? בגלל שפקיד מצא תמונה שאמא שלה הצטלמה עם צלב? מקנזי אדם בוגר ועצמאי, ובלי קשר, היא שחקנית חיונית בנבחרת המתכוננת לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024. אני קוראת לכל מוסדות הספורט להתערב ולסייע כדי לסיים את האבסורד הבלתי נתפס הזה".

 

מהסוכנות היהודית נמסר בתגובה: "על פי בדיקת הסוכנות היהודית, מקנזי אינה עונה על הקריטריונים של חוק השבות. הנושא הועבר לטיפול משרד הפנים, כמקובל. מטעמים של הגנת הפרטיות לא נוכל לפרט יותר ואנו בעד שהפתרון לגברת מקנזי יגיע דרך משרד הפנים שיש לו את הסמכות לכך על פי חוק הכניסה לישראל. איגוד הכדורמים מודע היטב לכך שהסוכנות מאד מעריכה כל מי שמבקש לעלות, אבל חייב לפעול על פי חוק השבות ורק על פיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מקנזי מונה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים