שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ניימאר מתחיל לאבד את זה

הברזילאי צריך לקחת את עצמו בידיים. התנהגותו מחוץ למגרש עשויה להרוס לו את הקריירה

ניימאר בן ה-27 הוא ללא ספק הכישרון הגדול ביותר של ברזיל בעשור האחרון, בכל קנה מידה שהוא. אפשר היה לראות זאת עוד מימיו כנער צעיר בסנטוס, לאחר מכן כשחקן משלים בברצלונה ובשנים האחרונות גם כאחד מכוכבי פ.ס.ז'.

 

מה שצריך להטריד בנוגע אליו (וכמובן, להטריד גם אותו), זה שהוא מתנהג בצורה שערורייתית ומחבל בעצמו ובקבוצתו. נכון, הוא כבש השבוע לראשונה מזה 4 חודשים שכללו פציעה ממושכת. אבל לגול הוא הוסיף קללות דרך האינסטגרם שכוונו לעבר שופטי המשחק האחרון באירופה של פ.ס.ז' (עלו לו בהרחקה משלושה משחקים) ותקיפה של אוהד רן, עליה נענש בהרחקה מ-8 משחקי ליגה. מאחר ומדובר בכוכב על, הוא עוד יצא בזול. אם בעבר חשבנו שניימאר התבגר ולמד מטעויות, כגון זריקת כדור על מאמן ונצואלה בקופה אמריקה 2011, ריב שלווה בקרב אגרופים עם חואן סוניגה הקולומביאני בטורניר הקופה של 2015 ולקינוח, סדרת הנפילות התיאטרליות במונדיאל האחרון ברוסיה, הרי שמתברר שניימאר הוא שחקן מתוסכל, שמשקיע יותר מרץ בהכאת יריבים ובהדבקת פוסטים ברשתות החברתיות מאשר בהצלחת הנבחרת והקבוצה.

 

ניימאר אחרי החמצה (צילום: AFP)
ניימאר(צילום: AFP)

 

לפני שימשיך במסלול ההרס הזה, מומלץ לניימאר לראות כיצד שני שחקנים, בני ארצו אדריאנו ורוביניו, שהיו לא פחות מוכשרים ממנו, בעטו בדלי. הראשון סולק מאינטר כי הגיע לאימוני הקבוצה שיכור ובהמשך הצטרף לכנופיית פשע. השני אמור היה לרשת את פלה (או לפחות את רונאלדו הברזילאי) וכיום משחק בליגה הטורקית ועלול לשבת בכלא על אונס בחורה באיטליה. רוביניו, אם כבר מדברים, גם לא הפך לשחקן מוביל בריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי ומילאן, וקשה להגיד, בגיל 35, שהיה קרוב, ולו בקצת, למימוש הפוטנציאל העצום שהיה לו.

 

אז לאן מועדות פניו של ניימאר? האם כדאי בכלל לשקול לזמן אותו לנבחרת? אם יוזמן, האם ההתגייסות למשימה הלאומית בקופה אמריקה תשחרר אותו ותאוורר אותו, או תעורר אצלו את השדים מחדש ותשאיר את הנבחרת שוב ללא תואר? לטווח הארוך, ניימאר צריך להתייעץ עם לואיס סוארס, לשעבר חברו לקבוצה. האורוגוואי הגיע לברצלונה על תקן של שחקן בעייתי מקצועי, בעקבות פרשיות שכללו אמירות גזעניות ונשיכתם של שחקני יריב. עם הרבה כוח רצון, הוא ניער מעליו את התדמית, השקיע באימונים ובמשחקים וכיום מדברים עליו בנשימה אחת עם מסי. אולי שיחה שכזו תאפס את ניימאר ותלמד אותו שלהיות מקצוען זה גם לדעת להתנהג כראוי, לא רק לכבוש גולים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים