שתף קטע נבחר

סנוקר: ג'אד טראמפ התקרב לזכייה באליפות העולם

טראמפ ניצח בשמונה משחקונים ברציפות תוך תצוגת סנוקר אדירה, עלה ל-5:12 מול ג'ון היגינס ורחוק שישה משחקונים מזכייה ראשונה בתואר

ג'אד טראמפ סנוקר (צילום: gettyimages)
מקדמה יפה. טראמפ(צילום: gettyimages)

 

זה התחיל כתצוגת סנוקר נדירה באיכותה של שני גאונים - והמשיך כמופע במעמד צד אחד. ג'אד טראמפ (29) ניצח אמש (א') בשמונה משחקונים ברציפות, עלה ל-5:12 מול ג'ון היגינס (43) בגמר והתקרב מאוד לזכייה ראשונה באליפות העולם בסנוקר.

 

טראמפ נראה כמו מי שהתכונן כל חייו בדיוק למשחק הזה. הוא היה אתמול חד בצורה בלתי רגילה, השיג ארבעה סנצ'ריז ונחלץ בקלות מפתיעה מסיטואציות מסובכות בשולחן. אם לא יקרה משהו חריג היום, מי שבגיל 21 כבר העפיל לגמר אליפות העולם והימם את הענף עם סנוקר מרהיב לצפייה, יסגור מעגל ויזכה בפעם הראשונה בתואר - מול אותו השחקן לו הפסיד בגמר ב-2011.

 

אחד מהם יזכה בגביע. היגינס וטראמפ (צילום: gettyimages)
אחד מהם יזכה בגביע. היגינס וטראמפ(צילום: gettyimages)

היגינס מבין שזה לא היום שלו (צילום: gettyimages)
היגינס מבין שזה לא היום שלו(צילום: gettyimages)

 

פתיחת המשחק דווקא הייתה צמודה, הסשן הראשון התאפיין ברמה גבוהה מאוד של סנוקר של שני השחקנים שיחדיו רשמו ארבעה סנצ'ריז והסתיים ב-4:4. היגינס אמנם פתח את סשן הערב עם סנצ'רי נוסף של 125 נקודות ועלה ל-4:5, אבל מהנקודה הזו - טראמפ השתלט לגמרי על השולחן. עם ברייקים של 135 ו-114 נקודות הוא ברח ל-5:8, והמשיך בקצב המפלצתי כשעם ברייקים של 71, 58 ו-70 חתם את הסשן ביתרון מבטיח של שבעה משחקונים.

 

"ראיתי כבר סנוקר מדהים בקרוסיבל, רוב הפעמים מרוני אוסאליבן, אבל זה היה מדהים מסוג אחר – אני קצת בהלם", תיאר אלוף העולם שש פעמים ופרשן BBC סטיב דייויס את תחושותיו נוכח התצוגה האדירה של טראמפ. היגינס שבמאזנו ארבע אליפויות עולם נחשב אמנם ללוחם העיקש ביותר בסבב - אבל הפעם הוא יזדקק למשהו באמת מיוחד כדי למנוע מטראמפ זכייה ראשונה בתואר החשוב מכולם ומעצמו הפסד שלישי ברציפות בגמר אליפות העולם. השניים יחדשו את המשחק היום ב-16:00, וטראמפ יכול על פניו לסיים את הסיפור עוד לפני סשן הערב אם ינצח בשישה מתוך תשעת המשחקונים של הסשן השלישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים