שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

דאבור עומד להיענש על שום דבר

איך יכול להיות שבן אדם יסבול בצורה כלשהי מחתונתו?! הוא לא יחשוב על הנבחרת בשיא הטקס, אבל תהיו בטוחים שבשאר הערב, הלילה, ומה שלפניהם ואחריהם היא תעסיק אותו

תתארו לכם שאתם רוצים להתחתן. מצאתם את בחיר לבכם וכל מה שנשאר זה להפוך את אהבתכם הנצחית לרשמית. לחקוק אותה בדף כמו שחורטים על סלע. להגיד בקול את כל מה שאתם מרגישים - כמה אתם אוהבים. כמה אתם מוכנים להקריב. כמה אתם מעריכים ומעריצים את אותו אדם. להזכיר באוזני כל משפחתכם וחבריכם כל מה שאתם רוצים להזכיר להם. להיות ערב אחד, אחד הערבים המרגשים והמושלמים בחייכם, עם כל האנשים שאתם אוהבים. להחזיק את ידו של אהובכם, לנשק אותו ולהבטיח לו הכל. ברצון, בזכות ולא בחסד. וגם לחוות את אהבתם של כל אלה אליכם.

 

ואז מילה אחת פשוטה ומקוממת. מילה דביקה כזו, שאף פעם לא נעים להיתקל בה. "אסור", אתם תשמעו ולרגע לא תבינו. "אסור", חד, חלק ומחוספס כאחד. אתם תנסו לעכל את זה. בהתחלה ללא הצלחה. ההמשך יהיה מוצלח, אבל זה אף פעם לא יהיה סימן טוב.

 

נבחרת ישראל (צילום: ראובן כהן)
מואנס דאבור(צילום: ראובן כהן)

 

אבל מואנס דאבור כן יתחתן (במדינה פרימיטיבית כמו שלנו אכן לא לכולם ה"רשות" להתחתן באופן רשמי ולהביא ילדים, למשל קהילת הלהט"ב). הוא יממש את אהבתו ביחד עם אהובתו וכל שאר אנשיו הקרובים. אמנם הוא לא יחשוב על הנבחרת בשיא הטקס, אבל תהיו בטוחים שבשאר הערב, הלילה, ומה שלפניהם ואחריהם היא תעסיק אותו. העונש שיקבל על כלום.

 

אם בן אדם רגיל יבקש יום חופש מהבוס שלו על מנת להתחתן, מה לדעתכם תהיה התשובה? במה דאבור שונה? בזה שהוא מייצג את כל המדינה? לדעתי - וזו רק דעתי האישית, היא נטולת כל ביסוס חזותי - גם כדורגלנים הם בני אדם. טוב, מסי הוא כנראה חייזר - אבל השאר אנושיים. מזהבי ועד הרוש, מרונאלדו ועד ניימאר - כולם בני אדם. וכל בן אדם אוהב. ולכן לכל בן אדם הזכות להתחתן. אז אני אשאל בשנית - במה דאבור שונה? אנחנו גם לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים. אולי כשדאבור הבין שהחתונה יוצאת על תאריכי המשחקים הוא ניסה להזיז אותה? הרי יש גם כלה. ומאות מוזמנים. ורק 365 ימים בשנה.

 

עצם זה שיש מחלוקת ופרשה סביב העניין הזה הוא מקומם. הטענות לפיהן בסביליה היה נוהג אחרת מגוחכות ואעדיף להתעלם מהן. שקלתי רבות אם לגעת בפרשה הזו והכריע אותי חוסר המנוחה. איך יכול להיות שבן אדם יסבול בצורה כלשהי מחתונתו?! ההשעייה המתוכננת רק מראה שגם למעלה יש עוד יותר מדי לתקן. הרבה יותר מדי. העניין הוא עקרוני. אני אסתכן בעין הרע ואגיד שגם ככה כנראה לא נתקשה מול מקדוניה, אז זה לא נורא. רק הצעה לגורמים בהתאחדות: בפעם הבאה שאתם רוצים לירות לנו ברגל, תשתמשו באקדח. יותר זול, יעיל ואפקטיבי. הרי כולנו אהבנו, אוהבים ונאהב. אז ברשותכם אשאל בפעם האחרונה: במה דאבור שונה?

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
מואנס דאבור
צילום: גיל נחושתן
מומלצים