שתף קטע נבחר

יאיר קטן

ביטחון חוץ: גולדן סטייט החזירה את כוח ההרתעה / טור

אפילו הווריורס יכולים לפעמים להראות חולשה – אבל כשהם מראים למה הם מסוגלים ומחזירים לעצמם את הביטחון, הכל הולך בכיוון אחד. עכשיו, כשהמומנטום בצד של האלופה, טורונטו צריכה להיזהר לא לאבד את הראש

גם קבוצה כמו גולדן סטייט יכולה לאבד את הביטחון. זה קורה כשאתה מגיע בשיא, אחרי סוויפ בגמר המערב בו הוכחת כביכול שקווין דוראנט הוא בסך הכל בונוס לניפוח הפרשים, ואז חוטף חזק מקבוצה שהיית אמור לפרק. היי, הרי סוכנויות ההימורים אמרו ככה! כשדבר כזה קורה, לכל אחד יש דרך משלו להתמודד.

 

חצי עבודה: 104:109 לגולדן סטייט בטורונטו

גרין: "אנחנו משחקים הכי טוב כשיש לנו אתגר"

 

דריימונד גרין עשה את זה בכוח. אחרי שפתח עם 1 מ-5 מהשדה, המשך ישיר למשחק הראשון, הגיעה ריצת 0:10 של גולדן סטייט שנפתחה כך: גרין קיבל הוצאת חוץ ליד הסל שלו, ובזמן שטורונטו התארגנה בניחותא בהגנה, הוא דפק ספרינט כל הדרך לליי-אפ. בהתקפה הבאה הוא חסם ולקח ריבאונד, ואז מסר אסיסט מבריק לדאנק של שון ליווינגסטון. מאותה נקודה המשחק היה שלו.

 

דריימונד גרין וקווין קוק (צילום: AFP)
אפשר לאבד ביטחון, השאלה איך מחזירים אותו. דריימונד גרין וקווין קוק(צילום: AFP)

דמרקוס קאזנס עשה את זה במוח. סטיב קר הבין שהוא חייב לעבות את הצבע אחרי מה שפסקל סיאקם ומארק גאסול עשו לו, ושלח את בוגי לחמישייה. זה התחיל די רע, אבל קאזנס נכנס למשחק בזכות כמה מסירות יפהפיות, והשילוב בין שאיבת הכדורים החוזרים, האינטנסיביות בהגנה והאסיסטים המשמעותיים היה הכוח המניע מאחורי הריצה המכריעה של גולדן סטייט בפתיחת הרבע השלישי. קר הרוויח מחדש את האולסטאר המסתורי שלו.

 

וקווין קוק היה פשוט נינוח. בלי איום מבחוץ מצד ליווינגסטון ולאור החולשה של יונאס ירבקו ואלפונסו מקיני, הוא הבין בנקודה מסוימת שהספסל של הווריורס עליו מדברים כל הזמן זה בעיקרון הוא. אז בתחילת הרבע האחרון, כשטורונטו חתכה את ההפרש, הוא לא התבייש לזרוק ולקלוע שתי שלשות רצופות שעצרו את המומנטום. במשחקים הבאים הוא יהיה כאב ראש נוסף עבור טורונטו כשהמחליפים יהיו על הפרקט.

 

דמרקוס קאזנס (צילום: EPA)
שיחק חכם. דמרקוס קאזנס(צילום: EPA)

 

כל אחד צובר ביטחון אחרת, מחזיר לעצמו את מה שנפגע במכה אחת חזקה שהשאירה הלם מסוים. כקבוצה, זה קרה גם כשגולדן סטייט נזכרה שהיא מעולה בהגנה - היא יכולה לחיות עם 30 פלוס של קוואי ועוד כמה שלשות של פרד ואנווליט ברגע ששאר האלמנטים בשני הצדדים זורמים חלק – וכשנכנסה לעניינים מהקו, עם ניצול נכון של העובדה שהשופטים בסדרה שורקים כל כך הרבה שנדמה שהם בהדרן בהופעה של הסקורפיונס. וכשהביטחון הזה חוזר, אפשר לפתוח מחדש את נתיבי הטיסה ולזרוק לאוויר כדורים שאנדרו בוגוט יטביע.

 

טורונטו וטוטנהאם עשו השבוע היסטוריה עם הופעת בכורה בגמר יוקרתי, של ה-NBA ושל ליגת האלופות. המסלול מעט שונה: טורונטו באה בשיא הביטחון והנחיתה את המהלומה המוקדמת, טוטנהאם לא עמדה בלחץ וסידרה לליברפול פנדל תוך 23 שניות. אבל בסופו של דבר, יכול מאוד להיות שהתוצאה תהיה זהה ולו רק בגלל שהיריבה חזקה מדי. לפעמים לא משנה כמה אתה מתאמץ (שליטה מוחלטת של טורונטו בנקודות מהזדמנות שנייה) וכמה אתה רוצה את זה, ברגע שניצוץ הביטחון נדלק בצד של הפייבוריט, אין הרבה מה לעשות. ועכשיו, עם שני משחקים שמחכים בקליפורניה, יש מצב שהרפטורס יאבדו את הראש.

 

קוואי לנארד וקייל לאורי (צילום: AFP)
גולדן סטייט יכולה לחיות עם 30 פלוס נקודות שלו. לנארד עם לאורי(צילום: AFP)

 

ואגב, מה עשו סטף קרי וקליי תומפסון כדי להחזיר את הביטחון? לא היה צורך. הם מגיעים איתו מובנה, אם הכדור נכנס או יוצא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
דריימונד גרין וסטפן קרי
צילום: רויטרס
מומלצים