שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הקבוצות המאכזבות בליגת האלופות

אחרי עונה אדירה, הגיע הזמן גם לדבר על הקבוצות שהפתיעו - אבל לא לטובה

עונת 2018/2019 בליגת האלופות הייתה מטורפת. מהפכים, דרמות, רגעים היסטוריים, פייבוריטיות מודחות ואחרות חוגגות. כנראה שבעונה הזאת נזכור את הקבוצות שהפתיעו אותנו. למרות זאת, לאחר גמר מעט מאכזב שבו ניצחה ליברפול צריך לעבור לצד המאוכזב מהעונה הזאת. הנה הקבוצות שהפתיעו אותנו אבל לא לטובה.

 

7. באיירן מינכן - אמנם באיירן לא איכזבה בצורה עצומה, אך עדיין הייתה במינכן תחושת החמצה. האליפות כבר לא מרגשת שם אף אחד, והמטרה הייתה ליגת האלופות. לאחר תיקו במשחק הראשון מול ליברפול, הבווארים הגיעו לגומלין באצטדיון הביתי. עד הדקה ה-70 התוצאה עמדה על 1:1 ואז באיירן קרסה. בתקופת גווארדיולה זה קרה לה בחצי הגמר. השנה עם ניקו קובאץ' על הקווים ספגה באיירן שני שערים תוך רבע שעה והודחה. סוף כואב לחבורה המזדקנת באדום - אך מעט צפוי.

6. אתלטיקו מדריד - הקבוצה של דייגו סימאונה הרגישה בפעם הראשונה שהיא לא אנדרדוג. אתלטיקו רק הייתה צריכה לשמור על ה-0:2 שהשיגה בבית מול יובנטוס, אך הגנת הברזל לא עמדה באתגר של השחקן שניצב מולה (לא אתה, מאור בוזגלו). רונאלדו כבש שלושער ושלח את אתלטיקו הביתה. עונה לפני כן היא נפלה בבתים (אבל זכתה בליגה האירופית), והשנה בשמינית. שיפור, אבל עדיין אתלטיקו לא חלק מקבוצת אריות אירופה. וזה גם כאב לה בגלל שהגמר נערך באצטדיונה הביתי.

5. פריז סן ז'רמן - זה כבר הפך לכותרת קבועה: "קבוצת המיליונים מפריז מודחת בבושת פנים בשמינית הגמר לאחר מהפך היסטורי". ברשותכם, קוראים יקרים, פינת הנוסטלגיה: ב-8 במרץ 2017 פ.ס.ז' מגיעה לקאמפ נואו עם יתרון 0:4 ועושה היסטוריה כשהיא מובסת 6:1 ע"י ברצלונה ומודחת. שנתיים עוברות. לפ.ס.ז' יש כבר את ניימאר וקיליאן אמבאפה. אמנם היתרון הפעם אינו 0:4 אלא 0:2, אבל הוא הושג בחוץ ונראה שמפה היריבה (מנצ'סטר יונייטד) כבר לא תקום.

אך שוב פריז לוקחת את הדלי ומכניסה אותו בוולה לשער. לאחר 1:2 למנצ'סטר יונייטד לאורך רוב המשחק, סופגת פריז שער. נגיעת יד שטותית של קימפמבה ברחבה נותנת פנדל ליונייטד, רשפורד מבקיע.

 

קיליאן אמבאפה מתוסכל (צילום: AP)
קיליאן אמבאפה מתוסכל(צילום: AP)

 

4. מנצ'סטר סיטי - "הם גרמו לנו להיות טובים יותר". פפ גווארדיולה, 2019, לאחר הזכייה באליפות. המשפט אמנם נאמר על ליברפול, אך הוא מתאים יותר לטוטנהאם. סיטי הגיעה רעבה למשחק השני ברבע הגמר . האיתיחאד היה מוכן למהפך. לאחר 0:1 של טוטנהאם במשחק  כולם חשבו שסיטי יכולה להפוך את זה. היא עשתה את זה, אבל כף רגלו של החלוץ סרחיו אגוארו מנעה קאמבק מושלם. זה התחיל ב-2:3 מהיר לסיטי תוך 21 דקות בלבד. במצב כזה סיטי עדיין בחוץ. בהפסקה, גווארדיולה הורה לשחקנים שלו לעשות הכול כדי לנצח, ובדקה ה-59 אגוארו הבקיע. סיטי ברבע הגמר. אך בדקה ה-73 יורנטה הבקיע שער גבולי עם המותן/יד. השופט אישר את השער. סיטי לחצה והשחקנים היו בהתקפת אמוק. בדקה ה-94 זה קרה - ראחים סטרלינג כבש. שחקני טוטנהאם כבר היו על הדשא, גווארדיולה היה בשמיים עם האוהדים. אבל אז החלה הדרמה. השופט בודק ב-VAR. עוזררו של פפ מיקל ארטטה נראה כאילו הוא יודע מה עומד לקרות. השער מבוטל! הרגל של אגוארו שמסר לסטרלינג הייתה בנבדל.

3. יובנטוס - מר אירופה הידוע בשם כריסטיאנו רונאלדו נחת באיטליה בשביל אתגר חדש. הרי חמישה גביעי ליגת האלופות, מתוכם שלושה ברצף, זה פשוט מדי. הוא הגיע ליובנטוס כדי לעזור לה לזכות בגביע הזה. אחרי שני גמרים בהם הפסידה (ב-2015 וב-2017) הגיעה תורה של הגברת הזקנה. בהגרלת רבע הגמר קיבלה יובנטוס את איאקס. קבוצה שלא אמורה להוות מכשול גדול מדי. במשחק הראשון רונאלדו הבקיע בדקה ה-45. ביציאה למחצית השנייה, איאקס השוותה תוך חצי דקה. ההכרעה עוברת לטורינו. בהתחלה נראה שרונאלדו שוב עושה את זה. הוא כל כך מתורגל בכך. מבקיע בדקה ה-28, בדרך לניצחון בחצי ושואו בגמר. לא הפעם. מול יובנטוס עומדת חבורה צעירה, תוססת ולא מתפשרת. המאמן אריק טן האך שולף מהכובע שפן בדמות דוני ואן דה בייק שמשווה. הקפטן החזק מתיאס דה ליכט כובש בנגיחה. איאקס מדהימה את זוכה היורו וליגת האלופות ושולחת אותו הביתה.

 

כריסטיאנו רונאלדו יובנטוס (צילום: AFP)
כריסטיאנו רונאלדו לא מאמין(צילום: AFP)

 

2. ריאל מדריד - "אין שחקן גדול מהמועדון", אמר איש חכם. אבל מועדון שלא יודע להסתדר אחרי ששחקן גדול עוזב אותו - ודאי שיש. הרבה קבוצות נפרדו משחקנים גדולים. כמה קבוצות לא התאוששו מזה. על ריאל אמרו שזה לא יקרה. סגל חזק. מאמן כריזמטי. אבל לאט לאט הבעיות החלו לצוף. המאמן נזרק. שורת מינויים כושלים. הכוכב הגדול עוזב ללא מחליף ראוי. בבתים הצליחה ריאל להתגבר על תבוסה לצסק"א וסיימה במקום הראשון, ואז קיבלה את איאקס. בדומה ליובה, ריאל הייתה בטוחה שזה בכיס שלה, במיוחד אחרי ה-1:2 באמסטרדם. במשחק השני זה פשוט לא היה זה. ההגנה התפרקה וספגה תוך 11 דקות. ההתקפה הייתה לא ממוקדת (במיוחד בנזמה). ריאל החזיקה בכדור, התמסרה אבל זה לא הלך. לא ציפינו לכזאת מפלה מאלופת אירופה. ריאל הייתה בטוחה שהיא לא צריכה מחליף לרונאלדו, ושכמעט אותו הסגל מהזכייה ב-2016 יחזיק מעמד. חטא היוהרה או סתם טיפשות? אין לדעת מה קרה לפלורנטינו פרס.

1. ברצלונה - בשמינית הגמר היא חלפה בקלילות במשחק השני על פני ליון. מנצ'סטר יונייטד לא איתגרה אותה ברבע הגמר. גם ליברפול לא דיגדגה אותה במשחק הראשון בחצי הגמר. המשחק השני היה כאוס אחד גדול. דיבוק אוריגי הבקיע בדקה ה-7. מסי (בניגוד לקטילות שספג) סיפק לחבריו עוד ועוד מצבים. ג'ורדי אלבה וסוארס החמיצו בשלומיאליות. עד כה, מצבה של ברצלונה בסדר. היא הייתה צריכה מחצית שנייה סבירה והיא עולה לגמר. אבל ויינאלדום, שמשמש כסטיבן ג'רארד החדש, כבש צמד תוך שתי דקות. ליברפול הייתה זקוקה לשער, והשיגה אותו בתרגיל קרן מבריק של טרנט אלכסנדר-ארנולד שמסר לאוריגי. שוב ברצלונה מודחת אחרי שהגיעה ביתרון. שוב מסי לא זוכה. שוב ברצלונה צריכה להסיק מסקנות בחלון המתקרב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים