שתף קטע נבחר

אדוה כהן עלתה לגמר באליפות המכללות של ארה"ב

הרצה הישראלית עלתה לריצת הגמר ב-3,000 מכשולים, עם התוצאה השמינית בטיבה בסך הכל. כריס נילסן הדהים את ארמנד דופלנטיס בקפיצה במוט כשניתר ל-5.95 מטר - שיא מכללות ותוצאת השנה בעולם

אדוה כהן (לידר ירושלים) עלתה לפנות בוקר (שישי) לריצת הגמר ב-3,000 מטרים מכשולים באליפות המכללות של ארצות הברית המתקיימת באוסטין, כהן מלידר ירושלים, המייצגת את מכללת ניו מקסיקו, הגיעה רביעית במקצה שלה בחצי הגמר עם תוצאה של 9:53.72 דקות, ושמינית בסיכום שני המקצים. לגמר העפילו 12 הרצות הטובות במכללות בארה"ב בריצה זו.

 

כהן השתלבה כבר בתחילה בשישייה הראשונה במקצה שלה והעדיפה לשמור כוחות לסוף השבוע מאשר לבזבז את מירב האנרגיה, זאת מכיוון שצפוי לה סופ"ש עמוס במיוחד שיכלול שתי ריצות גמר תוך שעה וחצי (בין שבת לראשון) - כאמור ב-3,000 מכשולים, ולאחר מכן ב-5,000 מטר. שיאה הלאומי (9:29.74 דקות) הושג באליפות אירופה בברלין, שם סיימה במפתיע במקום החמישי ביבשת.

 

אדווה כהן (צילום: טיבור ייגר)
אדוה כהן. שומרת כוחות(צילום: טיבור ייגר)

 

בתקשורת בארה"ב מעניקים לה סיכוי לזכות במדליה באחת הריצות. לא ברור אם היא תרוץ ריצה טקטית גם בגמר, או תנסה להשיג את המינימום לאליפות העולם בדוחא, קטאר, העומד על 9:40 דקות. בריצת 5,000 מ' המינימום לדוחא הוא 15:22 דקות.

 

מכללת ממפיס, עם אמרי פרסיאדו ממכבי ת"א, סיימה במקום ה-15 בחצי הגמר בריצת השליחים 100X4 משוכות, עם 39.44 שניות. הערב אמור להיכנס לפעולה ישראלי שלישי, אדר שיר, בזריקת דיסקוס.

 

ארמנד דופלנטיס באליפות העולם בברלין (צילום: AP)
ארמנד דופלנטיס. סיים רק שני הפעם(צילום: AP)

במסגרת האליפות חולל כריס נילסן ממכללת דרום דקוטה הפתעה גדולה כשניתר במוט ל-5.95 מטר (שיא מכללות, תוצאת השנה בעולם) והשאיר את מדליית הכסף לארמנד דופלנטיס השוודי, אלוף אירופה ובעל שיא העולם לנוער (6.05 מ'). דופלנטיס הסתפק ב-5.80 מטר ונראה שהקרב ביניהם יימשך גם באליפות העולם בדוחא, אם וכאשר נילסן יזכה באחד הכרטיסים של נבחרת ארה"ב. התחרות בקפיצה במוט הייתה ברמה גבוהה מאוד ולא פחות משבעה קופצים עברו 5.70 ומעלה.

 

דיווין אודורודו הניגרי וסאני בראון היפני השיגו את התוצאה הטובה ביותר בחצי הגמר ב-100 מ', 9.96 שניות, עם רוח גבית מעל למותר (2.4 מ' לשנייה). ג'ובאן ג'פרסון זכה בזהב בקפיצה למרחק, עם 8.20 מטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים