שתף קטע נבחר

UFC: ניצחון שנוי במחלוקת לפרגוסון על סרונה

הקרב המצופה נעצר מוקדם ע"י רופאי הזירה אחרי שעינו של סרונה נעצמה, פרגוסון רשם ניצחון 12 ברציפות ועשוי לפגוש את האלוף נורמגומדוב. סאודו זכה בחגורה נוספת ועשה היסטוריה

הקרב שכולם חיכו לו ב-UFC איכזב אחרי שרופאי הזירה עצרו אותו בתום שני סיבובים בלבד. טוני פרגוסון גבר על דונלד "קאובוי" סרונה בנוקאאוט טכני, הפך למועמד מספר 1 לקרב על התואר במשקל קל (70 ק"ג) ורשם ניצחון 12 ברציפות. הוא צפוי לפגוש את המנצח בקרב בין האלוף חביב נורמגומדוב לדסטין פורייה.

 

בסוף הסיבוב השני פרגוסון (מאזן 3:25) הנחית על סרונה ימנית אחרי צלצול הפעמון. שופט הזירה קבע כי המכה פגעה באפו של סרונה (9:23) ולא בעינו שנעצמה מהחבטות, לכן הניצחון הלך לפרגוסון. אם היה מחליט אחרת פרגוסון יכול היה להיפסל. במקביל הרופאים החליטו שסרונה לא יכול להמשיך - האוהדים בשיקגו הגיבו בשריקות בוז.

 

דונלד
והוא עוד התאכזב מעצירת הקרב. סרונה(צילום: AP)

 

"למכה של פרגוסון לא הייתה קשר לעין העצומה שלי", אמר סרונה שהתאכזב מעצירת הקרב. "אני לא מוותר אף פעם, לא בורח מאתגר, אני רק רוצה להמשיך להילחם". פרגוסון הוסיף: "לא רציתי שהקרב יסתיים ככה, יש המון רגשות בתוך האוקטגון. לא אכפת לי שניפגש פעם נוספת. סרונה שייך להיכל התהילה". לקאובוי נקטע רצף של שלושה ניצחונות.

 

סרונה דווקא היה טוב יותר בסיבוב הראשון, למרות שלא עשה נזק רציני לפרגוסון. בסיבוב השני האחרון התעורר והתחיל להשתלט על העניינים עם בעיטות לגוף ואגרופים שגרמו לסרונה לדמם. הוא הוסיף מרפק מסובב אכזרי והמשיך את ההתקפה. סרונה ניסה להוריד את פרגוסון לקרקע כדי לשנות קצב אבל זה לא צלח. הסיבוב נגמר עם מכות הדדיות - וסיום מוקדם מדי לקרב נהדר.

 

הנרי סאודו (צילום: AP)
סאודו חוגג את הניצחון(צילום: AP)

 

הנרי סאודו, האלוף במשקל זבוב (61 ק"ג, הנמוך ביותר), הפך ללוחם הרביעי בתולדות ה-UFC שמחזיק בשתי חגורות במקביל, לאחר ניצחון על מרלון מוראס (6:22) בנוקאאוט טכני במשקל תרנגול. הוא הצטרף בכך לקונור מגרגור, דניאל קורמייה ואמנדה נונייס (עדיין עם שתי החגורות).

 

האלוף האולימפי בהיאבקות, שעלה למאזן של 2:15, היה נרגש אחרי הניצחון: "אני הלוחם הגדול בכל הזמנים, אני רוצה שיתחילו לשלם לי את הכסף הגדול". מגרגור בירך אותו בציוץ לאחר הקרב והוא גם זכה למחמאות מנשיא ה-UFC דיינה ווייט שהודה כי פקפק בו בעבר ולא העריך אותו מספיק.

 

הנרי סאודו (צילום: AP)
"אני הלוחם הגדול בכל הזמנים". סאודו(צילום: AP)
 

 

האלופה במשקל זבוב (57 ק"ג) ולנטינה שבצ'נקו הגנה על התואר בהצלחה עם בעיטה מהדהדת לראשה של ג'סיקה איי (7:14), שאיבדה את הכרתה למשך דקה והתעוררה מבולבלת.

 

שבצ'נקו (3:17) ניצחה בפעם השלישית ברציפות כשהפסדיה היחידים בארגון היו לנונייס, האלופה במשקל תרנגול ונוצה. שבצ'נקו השיגה את הנוקאאוט הראשון שלה ב-UFC. לאיי נקטע רצף של שלושה ניצחונות.

 

ולנטינה שבצ'נקו (צילום: AP)
שבצ'נקו בטירוף, איי מחוסרת הכרה(צילום: AP)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פרגוסון חובט בסרונה
צילום: AP
מומלצים