שתף קטע נבחר

רכיבה על סוסים: נבחרת ישראל תגיע לטוקיו?

הרוכבים ישתתפו בתחרות קריטריון ייחודית המתקיימת אחת לארבע שנים לקראת המשחקים האולימפיים, ויתמודדו על הכרטיס מול המארחת רוסיה, פולין, בלארוס ועוד

האם לראשונה נראה רוכבי סוסים ישראלים באולימפיאדה? את התשובה לכך נקבל בסוף השבוע. ארבעה רוכבים שייצגו יחד את ישראל יתייצבו בזירת קפיצות הראווה במתקן התחרויות שבפארק מקסימה במוסקבה, וישתתפו בתחרות קריטריון ייחודית המתקיימת אחת לארבע שנים לקראת המשחקים האולימפיים.

 

מבית 3, הבית אליו שייכת ישראל תחת ההתאחדות העולמית לספורט הרכיבה (FEI), יעלו שתי נבחרות לאולימפיאדה שייבחרו בשתי תחרויות מקבילות - אחת בהונגריה והשנייה במוסקבה. הנבחרות המתמודדות מולנו על מקום באולימפיאדה הן אזרבייג'אן, בלארוס, אסטוניה, גאורגיה, קזחסטאן, קירגיסטן, טורקמניסטן, אוזבקיסטן והנבחרות החזקות של פולין והמארחת רוסיה.

 

נבחרת הרכיבה (צילום: אריאל בלומן)
נבחרת הרכיבה של ישראל. היעד: טוקיו(צילום: אריאל בלומן)

 

בתחרות ייערכו שני סיבובים על אותו מסלול והניקוד של כל הנבחרות יהיה סיכום של שלוש התוצאות הטובות ביותר בכל סבב. במקרה של שוויון יתקיים ג'אמפ-אוף בין כל הרוכבים מכל נבחרת.

 

בשנת 2015 השתתפה ישראל לראשונה בתחרות הקדם-האולימפית לנבחרות וסיימה במקום השישי. הפעם, עם הניסיון שצברו והחיזוק של העולים החדשים, התקווה היא לראות רוכבים כחול-לבן גם בטוקיו. בין החמישה שייצאו למוסקבה תהיה גם דניאל גולדשטיין, שסיימה במקום התשיעי באליפות אירופה והייתה הישראלית הראשונה שהתברגה לגמר אליפות העולם, בו סיימה במקום ה-20. השנה היא ניצחה בשתי תחרויות גראנד פרי גדולות.

 

דניאל גולדשטיין  (צילום: Delaney Hamill)
דניאל גולדשטיין. תשיעית באליפות אירופה(צילום: Delaney Hamill)

 

ארבעת האחרים הם דניאל בלומן, רוכב אולימפי שייצג את קולומביה בשתי אולימפיאדות ועבר לרכב עבור ישראל לפני שנתיים, אשלי בונד חברת נבחרת ארה"ב לשעבר שעברה לרכב תחת דגל ישראל לפני שנה וחצי. אלעד יניב יליד ישראל שעזב לגרמניה בגיל 16 על מנת להתמקצע כרוכב קפיצות בינלאומי והיה הישראלי הראשון שהתחרה בקפיצות ראווה בזירה העולמית, ודן קרמר שהתחרה יחד עם נבחרת ישראל בשנת 2015 בתחרות הקדם-אולימפית.

 

אל הנבחרת יצטרף הצוות המקצועי ההולנדי שמונה לא מזמן: האנס הורן המנהל המקצועי והאלוף האולימפי, אלוף עולם ואלוף אירופה ירון דובלדאם, שמשמש כמאמן. זוהי התחרות האחרונה והיחידה שבה יכולה נבחרת ישראל לקבל כרטיס אולימפי קבוצתי. אם היא לא תצליח, ינסו הרוכבים להגיע לטוקיו דרך התחרות האישית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ייקוב מליסן
האנס הורן
צילום: ג'ייקוב מליסן
מומלצים