שתף קטע נבחר

בשישי: אליפות העולם בשחייה יוצאת לדרך

לאחר טקס הפתיחה, יחלו תחרויות השחייה אמנותית. וגם: שחייני המים הפתוחים ינסו להשיג קריטריון אולימפי

החגיגה בבריכה מתחילה. אליפות העולם בשחייה תצא מחר (שישי) לדרך בגוואנגג'ו שבדרום קוריאה (אין קשר לעיר הסינית) בהשתתפות מספר שיא של 2,623 ספורטאים מ-194 מדינות.

 

לאחר טקס הפתיחה, יחלו תחרויות השחייה אמנותית, הקפיצות למים, כדורמים ושחייה במים פתוחים. ביום ראשון הבא (21.7) ייצאו לדרך גם תחרויות השחייה ולמחרת גמר הקפיצות ממקפצות גבוהות.

 

נבחרת ישראל שחייה אמנותית (צילום: איגוד השחייה)
נבחרת ישראל בשחייה אמנותית(צילום: איגוד השחייה)

 

נבחרת השחייה האמנותית הישראלית תהיה הראשונה לצאת לדרך. מחר בבוקר יקפצו למים בנות הדואט למוקדמות תרגיל הטכני, שהגמר אליו ייערך ביום ראשון. את מוקדמות התרגיל החופשי יערכו בנות הדואט ביום שלישי, בתקווה להעפיל לגמר, שיתקיים כעבור יומיים.

 

התרגילים הקבוצתיים יחלו ביום ראשון. ראשית יתחרו הבנות במוקדמות תרגיל הטכני (הגמר ביום שלישי), כאשר מוקדמות התרגיל החופשי ייערכו ברביעי (הגמר בשישי). כמו כן, יתחרו הבנות בתרגיל ה"היילייט" האקרובטי בשני ובתרגיל ה"קומבו" (קומבינציה בין הסולו, דואט וקבוצתי) בחמישי.

 

הנבחרת מודרכת על ידי המאמנות אנה טרס, לריסה קונין וסבטלנה בלכר וכוללת את שלי בובריצקי ועדן בלכר - המתחרות גם בדואט - וכן את טלי אוסטרובסקי, אמילי גרין, מאיה דורף, אלינה חלמסקי, גל ליטמן, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא ויעל פולקה.

 

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית (צילום: AFP)
האליפות מהווה גם קריטריון אולימפי(צילום: AFP)

 

כמו כן, צריך להדגיש שהתחרות מהווה גם קריטריון אולימפי, כאשר רק שתי הנבחרות הראשונות ישיגו את הכרטיס האולימפי - משימה כמעט בלתי אפשרית עבור ישראל, שתנסה לעשות זאת דרך תחרות ההזדמנות האחרונה בינואר.

 

בעיר יושו, הנמצאת כ-90 ק"מ דרום-מזרחית לגוואנגג'ו, כבר מתכוננים שחייני המים הפתוחים לתחילת התחרות. האתר נמצא בחלק היפני-סיני של האוקיינוס השקט, במפרץ מוקף הרים. איזור התחרות עצמו נמצא למעשה בתוך מעגן ספינות המוקף כולו בשוברי גלים, ביניהם פתחי יציאה עבור הספינות לים הפתוח. המשמעות - כמעט ואין גלים, לפחות כאשר הרוחות רגועות. טמפרטורת המים אופטימלית עבור השחיינים, 23.5 מעלות צלזיוס בממוצע וכעת כל שנותר להם הוא לשחות מהר.

 

יצליח להגיע לאולימפיאדת טוקיו? ספרא (צילום: EPA) (צילום: EPA)
יצליח להגיע לאולימפיאדת טוקיו? ספרא(צילום: EPA)

 

המשחה הראשון יתקיים בשבת, 13 ביולי - 5 ק"מ לגברים, בו ייטלו חלק יונתן רוסין ויובל ספרא. למחרת, תיכנסנה הבנות לעניינים, עדן גירלואנצה ואווה פביאן, עם המשחה האולימפי ל-10 ק"מ.ביום שלישי יגיע תורם של מתן רודיטי ויובל ספרא במרחק האולימפי.

 

ברביעי שתי הבנות ישתתפו ב-5 ק"מ, בחמישי ייערך משחה השליחים הקבוצתי ובשישי התחרות תינעל עם המשחה הארוך ביותר, 25 ק"מ, בו יקח חלק יובל ספרא.

 

התחרות ב-10 ק"מ מהווה כמובן גם תחרות קריטריון אולימפי ראשונה, כשרק עשרת הראשונים (בחישוב של שניים למדינה) ישיגו את הכרטיס לטוקיו. מדינה שהכניסה נציג או שניים לא תשתתף בתחרות ההזדמנות השנייה לקריטריון, שתיערך בחודש מאי בשנה הבאה. בסך הכל, רק 25 שחיינים ו-25 שחייניות ישתתפו במשחקים האולימפיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים