שתף קטע נבחר

ליגת היהלום: תוצאה נהדרת ב-400 מ' משוכות

קרסטן ורהולם הנורבגי קבע בלונדון את התוצאה השביעית בטיבה בהיסטוריה (47.12 ש'). גם ב-100 מ' משוכות דניאל וויליאמס רשמה את התוצאה השביעית הכי טובה בכל הזמנים - 12.32 ש'

איזו תקופת תקומה מדהימה עוברת על ריצת ה-400 משוכות. לאחר שנדמה היה כי שיא העולם של קווין יאנג ב-1992 - 46.78 מ' - חסין מכל פגע, מתפתח בשנתיים האחרונות מרדף גדול אחריו.

 

לאחר שעבדרחמן סמבה מקטאר קבע אשתקד את התוצאה השנייה בהיסטוריה, 46.98 ש' וריי בנג'מין מארה"ב (47.02 ש') השתווה לאדווין מוזס האגדי מלפני 36 שנה עם התוצאה השלישית בטיבה, נכנס הערב הנורבגי קרסטן ורהולם (23) לעשירייה הפותחת עם 47.12 ש' בליגת היהלום בלונדון ומקום שביעי בכל הזמנים.

 

קרסטן ורהולם (צילום: AFP)
תוצאה נהדרת. קרסטן ורהולם(צילום: AFP)

 

ורהולם גם קבע את תוצאת השנה בעולם, שיא אירופי ושיא נורבגי כמובן. ורהולם וסמבה ינהלו קרב ענקים באליפות העולם בדוחא. הנורבגי פתח מבערים בריצה כאשר השני, יסמין קפאלו, הגיע קרוב לשתי שניות אחריו עם 48.93 ש'.

 

עוד כניסה לעשירייה, ובהפתעה לא קטנה, הייתה לדניאל וויליאמס הג'מייקנית ב-100 מ' משוכות. וויליאמס חתכה תשע מאיות משיאה האישי, קבעה את התוצאה השביעית בהיסטוריה, 12.32 ש', ודחקה לשמיני את לא אחרת מאשר גייל דיברס האגדית. וויליאמס קבעה את תוצאת השנה והשיגה שיא ג'מייקני, שווה לעקוב אחריה. היא הקדימה ב-25 מאיות את השנייה, נאיה עלי מארה"ב.

 

קרסטן ורהולם (צילום: גטי אימג'ס)
ורהולם חוגג(צילום: גטי אימג'ס)

 

דאבליסטית הספרינטים מג'מייקה, איילין תומפסון, הניחה בצד את ההפסד בתחרות במונאקו וניצחה ב-200 מ' בתוצאה של 22.13 ש', והשאירה במקום השני את מרי ז'וזה לה-טו מחוף השנהב, 22.32 ש'. בהיעדר כל התותחים הגדולים ב-100 מ', עדיין הייתה ריצה של חמישה אצנים מתחת ל-10 ש'. אקאני סימבה מדרום אפריקה הגיע ראשון עם 9.93 ש', לפני אלוף אירופה הבריטי ז'רנל יוז 9.95 ש' ויוהאן בלייק מג'מייקה 9.97 ש'.

 

בתקופה האחרונה מתנהלים קרבות אדירים ב-5,000 מ' בין שלישיית האחים לבית אינגברטסן מנורבגיה, לבין יבשת אפריקה, שליטת הריצות הארוכות. הערב הוביל צעיר האחים וילד הפלא ג'קוב, שיחגוג רק בעוד חודש 19, ונראה היה כי תקרת הזכוכית תתנפץ. אבל לא. האתיופי הגס גבריווט, זוכה מדליית הארד, לא נתן לזה לקרות והותיר את ג'קוב בתפקיד הסגן.

 

דניאל וויליאמס (צילום: EPA)
ניצחה בגדול. דניאל וויליאמס(צילום: EPA)

 

גבריווט, שבאחת התחרויות האחרונות לא ספר נכון את הסיבובים, מקרה לונה צ'מטאי-סלפטר באליפות אירופה בברלין, היה הפעם בפוקוס מלא וחצה ראשון את קו המטרה ב-13:01.86 ד'. ג'קוב סיים ב-17 מאיות אחריו 13:02.03 ד', והתנחם בניפוץ השיא הנורבגי. יש רושם שלא בעוד זמן רב הוא ינצח יבשת שלמה המתמחה בריצות הארוכות.

 

טז'או גייל בן ה-24 מג'מייקה עמד על סף הפתעה בקפיצה למרחק, כאשר הוביל למרות רוח נגדית, 0.8 מ' לשנייה, עם שיא אישי 8.32 מ'. אלוף העולם הדרום-אפריקני ליוויו מאניונגה קפץ על העגלה לקראת הסיום וחטף את הניצחון עם 8.37 מ'. הוא מתאושש. הכישרון הקובני מיגל אצ'בריה, שלאחרונה קפץ 8.92 מ' עם רוח גבית בהרבה מעל המותר, שוב לא התייצב להתחרות. האם יחלים עד אליפות העולם בדוחא?

 

למרות שתחרות הדיימונד ליג בלונדון יוקרתית, טבעי שרבים מהאמריקנים נעדרו משום שבימים הקרובים ייערכו אליפות ארה"ב והמבחנים הכותשים לאליפות העולם. מי שאכן התייצב הוא האלוף האולימפי הנהדר במשולשת, כריסטיאן טיילור בעל ההישג השני בהיסטוריה, 18.21 מ', אבל הוא היה בכושר ירוד (שומר אותו למבחנים?) עם 17.19 מ'. חוסה פיצ'ארדו הפורטוגלי, אקס קובה, ניצח עם תוצאה של 17.51 מ'.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
קרסטן ורהולם
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים