שתף קטע נבחר

החליקו ושחו לבד: פארסה באליפות העולם בשחייה

שערורייה גדולה הסתיימה בעלייה הזויה של סאביוני וקרטר לחצי הגמר ב-100 גב. טומרקין סיים במקום ה-22 באותו משחה. תוצאות חלשות לגורבנקו ולוקטב

היום השני של אליפות העולם בשחייה הנערכת בדרום קוריאה לא האיר פנים לשחיינים הישראלים, אבל שערוריה גדולה דווקא כן קיבלנו.

 

האליפות סובלת מלא מעט תקלות, אבל ספק אם נראה דבר כזה אי פעם, כאשר במשחה של יעקב טומרקין במוקדמות 100 מ' גב הלילה (בין ראשון לשני) - האיטלקי סימונה סאביוני החליק על המדרגה שאמורה לעזור בזינוק, לאחר שזו זזה ממקומה.

 

סימונה סאביוני שחייה (צילום: AFP)
סאביוני מזנק לבד למשחה(צילום: AFP)

 

בעקבות כך, סאביוני קיבל הזדמנות נוספת לשחות לבדו במסלול החמישי האמצעי, אך הסיפור חזר בשנית ולאחר שהמארגנים החליפו את המתקן, הוא קיבל הזדמנות שלישית. אחרי כל זה, הצליח לעלות לחצי הגמר (או כך לפחות חשב). 

 

כי כאן לא נגמר הסיפור. בתום המוקדמות, דילן קרטר מטרינידד וטובגו, התלונן כי גם לו הייתה תקלה במסלול, ולכן גם הוא קיבל הזדמנות לשחות לבד. זה הצליח לו בגדול כשהקדים במאית את האיטלקי תומאס סיסון, ועלה על חשבונו לחצי הגמר מהמקום ה-16 והאחרון. טומרקין, לעומתם, סיים עם זמן של 54.29 שניות שהספיק לו למקום ה-22 בלבד.

 

דילן קרטר (צילום: AFP)
ודווקא קרטר הטרינידדי חגג בסיום(צילום: AFP)

 

אנסטסטיה גורבנקו, שתחגוג בעוד כשבועיים את יום הולדתה ה-16, זינקה למקצה החמישי במוקדמות 100 מ' גב, כשהיא שובצה למסלול השביעי החיצוני שבו לא הצליחה להדביק את המובילות ונגעה עשירית בקיר. זמנה של הישראלית היה 1:01.77 דקות, רחוק ב-74 מאיות משיאה הלאומי אותו קבעה בתחילת השנה. זה הספיק לה למקום ה-32 מתוך 65 משתתפות, שלא העלה אותה לשלב הבא.

 

צריך לזכור שגורבנקו, הנחשבת לכישרון הגדול של השחייה הישראלי, עלתה לחצי הגמר ב-200 מ' מעורב אישי ביום הפתיחה, תוך שהיא קובעת שיא ישראלי חדש. דניס לוקטב (19) היה רחוק משיאו ב-200 מ' חופשי, כשקבע תוצאה של 1:48.76 דקות ודורג במקום ה-30 הכללי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים