שתף קטע נבחר

סגן אלוף ישראל בן 15 בלבד / טור

למרות היעדרותה של דיאנה ויסמן מהיום השני של אליפות ישראל באתלטיקה זכינו ללא מעט דרמות. מהפציעה המבאסת של חנה מיננקו, דרך גמר 400 המשוכות הנפלא ועד לכישרון האדיר של בלסינג אפרפה ששרף את המסלול ב-200 מטר. אבינעם פורת עם הרגעים הקטנים מאוחרי התחרות

אחרי פרישתה של דיאנה ויסמן מריצת 200 המטרים, היה ברור שהיום השני של אליפות ישראל ה-83 באתלטיקה אמור להיות פחות מלהיב. למרות זאת, אפשר להבין את דיאנה שנתנה נתנה יממה לפני כן פול-גז בריצה לחצי המרחק בדרך לשיא ישראלי חדש. האצנית מנהלת מאבק עיקש כדי להשיג כרטיס לאליפות העולם בדוחא ומעוניינת להקדיש לכך את האנרגיות שלה.

 

כאילו כדי להמחיש את הסכנה בהשתתפות במקצוע בלתי-הכרחי, קיבלנו את העיניים הדומעות של חנה מיננקו, שכבר השיגה הקריטריון לדוחא בקפיצה משולשת ונפצעה בקפיצה לרוחק. "לא רציתי לקפוץ היום", אמרה בבכי. מיננקו (30) כבר מילאה את חובתה לאוהדים בקפיצה המשולשת שלשום והיעדרות מאליפות העולם תהיה עבורה, בגילה, יותר ממכה קלה בכנף.

 

חנה מיננקו (צילום: אורן אהרוני)
חנה מיננקו. פציעה מיותרת(צילום: אורן אהרוני)

 

אין ספק, לחנה לא הולך העונה. תוצאות שאותן הייתה זוללת בקלילות מופלאה, בדרך לצמרת העולמית, נראות כמו משימה קשה. היא מספרת אמנם על חיבור טוב עם מאמנה הצרפתי ז'אן הרווה סטיבנארט, אבל בינתיים לא רואים את זה בתוצאות. אפילו את המינימום לדוחא קבעה על הקשקש, 14.20 מטר, בדיוק תוצאת הקריטריון.

 

שלושה אתלטים ישראלים עברו להתאמן במהלך השנה אצל מאמנים מצרפת או אנגליה. אצל מיננקו אנחנו לא רק בהמתנה לשיפור, אלא לפחות לחזור ליכולת שגילתה תחת מאמנה לשעבר, הישראלי אלכס מרמן. דימה קרויטר מתאמן אצל מאמן אנגלי ומציג בינתיים יכולת פחות טובה מאשר אצל מאמנו הקודם אנטולי שפרן. רק הקופץ במוט לב סקוריש שיפר תוצאה אצל מאמן צרפתי, 5.51, אבל מדובר בהישג חד-פעמי שאינו מעיד על יציבות. בקיצור, החיפוש אחרי מאמנים תוצרת חוץ, לא מבטיח תמיד שינוי דרמטי.

 

יחד עם זאת, אתמול ביום המסיים של האליפות, ראינו מרוץ 400 משוכות שנחשב לטוב ביותר בהיסטוריה של האתלטיקה הישראלית. כנראה שככה זה כאשר שלושה מהאתלטים שנמצאים בעשיריית כל הזמנים, משתתפים בריצה אחת.

 

דימה קרויטר  (צילום: gettyimages)
דימה קרויטר. גם הוא לא פרץ תחת מאמן זר(צילום: gettyimages)

 

מאור סגד (אתלטי הנגב/באר-שבע, 26) רשם 50.88 שניות בזכות פיניש חזק וניצח. אדם יעקובי (21, מהפועל חולון) שקבע את התוצאה השלישית בהיסטוריה הישראלית במקצוע סיים אחרי 51.12 שניות. שלישי הגיע עם 52.83. הריצה העניקה תקווה שבעתיד הלא רחוק יישבר שיאו השנוי-במחלוקת של אלכסיי בזארוב, 49.87. באתלטיקה הישראלית מספרים כבר שנים על חשדות בדבר כשרותו של השיא שנקבע אי שם לפני 28 שנים.

 

ובאיזו מדינה בן 15 וחצי מוכתר כסגן אלוף ישראל, ועוד במקצוע מרכזי כ-200 מ'? ניחשתם נכון, ישראל. לא סתם בלסינג אפרפה ממכבי ת"א שנולד בארץ להורים שהגיעו מגאנה נחשב לכישרון גדול. תלמיד התיכון קבע 21.67 שניות, רק 24 מאיות לאט משיא הנוער עד גיל 20 של טל מור. אמרי פרסיאדו (מכבי ת"א) ניצח עם תוצאת השנה של 21.12 שניות. אז בסופו של יום, גם בלי דיאנה קיבלנו לא מעט סיפורים מרגשים ורגעי דרמה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טיבור יגר
בלסינג אפרפה
צילום: טיבור יגר
מומלצים