שתף קטע נבחר

מדליית זהב לאדיסו גואדיה בבאקו

האתלט הצעיר ששימש כנושא הדגל של המשלחת בטקס הפתיחה סיים ראשון בריצה ל-3,000 מטרים בזמן של 8:35.04 ואמר: "זו סגירת מעגל, גאה לייצג את ישראל, את הקהילה האתיופית ואת יפו"

אדיסו גואדיה, שהוביל את משלחת ישראל כנושא הדגל בטקס הפתיחה של פסטיבל הנוער האירופי האולימפי בבאקו זכה הערב (שישי) במדליית הזהב בריצה ל-3,000 מטרים עם זמן של 8:35.04 דקות.

 

"זו סגירת מעגל מהפסטיבל האולימפי האירופי בהונגריה לפני שנתיים", סיפר גואדיה. "אז הייתי במקום הרביעי וראיתי את הטורקי מנצח עם הדגל הלאומי שלו, וכל הקהל עמדו לשירת ההמנון. כל כך קינאתי, ואמרתי 'פעם הבאה זה חייב להיות אני' – אני גאה לייצג את ישראל, את הקהילה האתיופית, את מועדון הסמטה, את יפו".

 

אדיסו גואדיה עם דגל ישראל (צילום: יוסי בלייר)
אדיסו גואדיה עם דגל ישראל(צילום: יוסי בלייר)

לוח התוצאות עם שמו של אדיסו גואדיה (צילום: יוסי בלייר)
לוח התוצאות עם שמו של גואדיה בראש(צילום: יוסי בלייר)

שני גו'דאים ,יפתח בדש במשקל עד 81 ק"ג ורוי סיוון במשקל עד 90 ק"ג סיימו היום במקום החמישי אחרי שנוצחו בקרבות שלהם על מדליית הארד. בדש נוצח בוואזארי בידי יריב אזרי אחרי שבמהלך היום ניצח באיפון בשלושה קרבות.

 

סיוון נוצח בידי יריב מגיאורגיה אחרי שבמהלך היום ניצח באיפון בשני הקרבות הראשונים שלו, הפסיד ברבע הגמר ליריב מאיטליה, ניצח בשני קרבות בבית התנחומים לפני שנעצר בקרב על המדליה. ייבגני שמיצ'לין (מעל 90 ק"ג) נוצח בקרב הראשון שלו בידי ג'ודאי מיוון.

 

אדיסו גואדיה עם דגל ישראל (צילום: הוועד האולימפי)
גואדיה מאושר על הפודיום(צילום: הוועד האולימפי)

 

בשחייה, בקי פוזדנר סיימה במקום השישי בגמר המשחה ל-800 מטרים עם זמן של 8:51.89 דקות, שיא חדש לגילאי 15 עם שיפור של שנייה ושבע מאיות לשיא הקודם, שנקבע על ידי עדי ביכמן ב-1998. דניאל יוסיפוב סיים במקום השמיני בגמר המשחה ל-100 מטרים חזה עם שיא גילים חדש, 1:04.95 דקות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הוועד האולימפי
אדיסו גואדיה
צילום: הוועד האולימפי
מומלצים