שתף קטע נבחר

הג'וב הקנדי של בראד גרינברג

לפני עוד עונה באשדוד, המאמן המוערך ישמש כעוזר של אלוף ה-NBA ומאמן נבחרת קנדה ניק נרס באליפות העולם. עכשיו הוא מדבר על שיתוף הפעולה איתו ("דיברנו המון"), וגם על האיחוד עם ליאור אליהו ("יכול לתת עונה טובה")

בשבוע שעבר הודיעה נבחרת קנדה, שתשתתף בתחילת ספטמבר באליפות העולם בכדורסל, על מינויו של בראד גרינברג לתפקיד אחד משלושת עוזרי המאמן של ניק נרס. רק לאחרונה נרס זכה באליפות ה־NBA המדהימה עם טורונטו, ובקרוב הוא ישתף פעולה עם מאמנה של מכבי אשדוד, שלא עלתה לפלייאוף בליגת העל.

 

עבור גרינברג בן ה־65 מדובר במשרה מכובדת, אבל הצצה בקורות החיים שלו מגלה שהטריטוריה הזאת לא זרה לו. הוא כבר עבד כעוזר מאמן ב־NBA וכג'נרל־מנג'ר של פילדלפיה.

 

בראד גרינברג  (צילום: אבי רוקח)
בראד גרינברג. בקרוב גם בנבחרת קנדה(צילום: אבי רוקח)
 

"ניק היה מועמד לאמן מספר קבוצות ב־NBA לפני שהוצע לו תפקיד המאמן הראשי של הרפטורס, וכשהוא חשב על צוותים שיעזרו לו, הוא בדק כמה אנשים בעלי ניסיון בינלאומי", אומר גרינברג. "באותה תקופה הוא פנה אליי כחלק מתהליך החיפוש שלו אחר עוזרים. כך התחלנו להכיר. ניק הוא מאמן נהדר, והייחוד שלו הוא היצירתיות. הוא נועז ומה שמייחד אותו זה שהוא לא אנוכי. זאת מדיניות שאני מנסה לאמץ אותה גם במשחק שלי. דיברנו המון בחורף האחרון, בעיקר על העקרונות הבסיסיים של הכדורסל שלנו. החמיא לי מאוד שהוא הרגיש שאני יכול להוסיף קצת ערך לצוות האימון של נבחרת קנדה בטורניר".

 

אחרי שהאליפות תסתיים גרינברג יחזור לאשדוד, שביצעה בימים האחרונים מספר החתמות. המרשימה מכולן היא ללא ספק זאת של ליאור אליהו, שסגר תקופה של שש שנים בהפועל ירושלים ויתאחד מחדש עם גרינברג תחתיו התאמן בבירה בעבר.

 

"זה נהדר שיש לנו את ליאור באשדוד", אומר גרינברג. "נהניתי לאמן אותו בירושלים, ואני מרגיש שהוא יכול לתת עונה טובה מאוד השנה. יש לו חוש ייחודי למשחק ויכולות מגוונות עבור שחקן בגודל שלו. הוא מנהיג על הפרקט. זה נפלא שיהיה לנו שחקן מיוחד במינו העונה".

 

ניק נרס עצבני (צילום: AFP)
"מאמן נהדר והייחוד שלו הוא היצירתיות". על ניק נרס(צילום: AFP)
 

 

למה אתה מחתים כל־כך הרבה מתאזרחים כל שנה?

"החתמנו רק שני שחקנים מתאזרחים עד כה העונה (סטו דאגלס וג'וש פרוינד מ.ל). אני עוסק רק באיכות של השחקן, ולא בזה שיש לו שני דרכונים או אחד. הצלחתי בהחתמות שהיו עד עכשיו, בלאמן מתאזרחים כמו טראוויס ווריק וספנסר וייס ולעזור להם, אבל הצלחתי יותר בלאמן שחקנים ישראלים צעירים ומנוסים כמו אדם אריאל, רפי מנקו, נמרוד לוי, גל מקל, אלכס צ'וברביץ', יותם הלפרין וליאור אליהו ולעזור להם. כדורסלן טוב יישאר טוב בכל סיטאוציה שהיא".

 

לא רק הגודל קובע

אשדוד שינתה את כל הסגל שלה בשנתיים האחרונות, וההמשכיות בגזרת המאמן אינה עניין מובן מאליו מבחינתה. עופר ברקוביץ' אימן את הקבוצה במשך יותר משתי עונות ברצף, כשהיא רק עלתה לליגת העל בקיץ 2010. מאז אף מאמן לא שרד במועדון תקופה דומה.

 

אשדוד פתחה את הקיץ עם לא מעט כאבי ראש, איבדה מיליון שקלים מהתקציב שלה אחרי שההסכם עם המועצה האזורית באר טוביה בוטל, ובשלב מסוים הייתה אפילו סכנה שהיא לא תוכל לפתוח את העונה. "היו קשיים, אבל נשארתי אופטימי", אומר גרינברג.

 

ליאור אליהו (צילום: עוז מועלם)
"זה נהדר שיש לנו את ליאור באשדוד"(צילום: עוז מועלם)
  

 

כמו בעונה שעברה, גם הפעם תצטרף באיחור לאימונים. זה לא יפגע בהכנות?

"אני מגיע כמה שבועות אחרי תחילת האימונים. זה לא פוגע בקבוצה. זו עונה ארוכה, ולהחמיץ עשרה ימי אימון מוקדם בעונה זו לא בעיה. המוקד של אותם עשרה ימים הוא אימוני כושר ושהשחקנים יתחילו להרגיש בנוח זה עם זה על המגרש".

 

אתה חושב שאתה ראוי לאמן קבוצה גדולה יותר בישראל?

"נהניתי מאוד לאמן את ירושלים ומכבי חיפה לפני שנים, שתי הקבוצות האלה הצליחו מאוד. הדבר החשוב ביותר עבורי כרגע זה לעבוד עם אנשים טובים, ולאו דווקא הגודל של המועדון. לכל קבוצה יש אתגרים ואני מצפה לעבוד על מנת להביא הצלחה לאשדוד העונה. כרגע אשדוד זה מה שמעניין אותי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
בראד גרינברג
צילום: אורן אהרוני
מומלצים