שתף קטע נבחר

מחפש את עצמו: מוחמד גדיר יפרח בבני יהודה?

ההתחלה הייתה מבטיחה ולא חסרות אליפויות בארון, אבל רוב הקריירה הייתה עמוסה באכזבות ובפציעות. אולי בבני-יהודה מוחמד גדיר ימצא בית חם וגם יצליח לעלות איתה שלב באירופה

בשקט-בשקט, בלי שנרגיש, מוחמד גדיר (28) הוא אחד השחקנים המעוטרים ביותר בארץ היום, וברזומה שלו אפשר למצוא חמש אליפויות (שתיים במכבי חיפה ושלוש עם הפועל באר-שבע), שני אלוף האלופים וגביע טוטו אחד. אז למה בכל זאת יש הרגשה שהקריירה שלו לא מתרוממת?

 

בגיל 17 נחשב גדיר להבטחה גדולה כשהוקפץ לקבוצת הבוגרים של מכבי חיפה, ועזר לה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות עם שערים חשובים נגד זלצבורג. מאמנו אז היה אלישע לוי, שאומר: "גדיר הוא 9 קלאסי, שחקן התקפה נהדר. חבל שבחירות לא נכונות ופציעות בהמשך בלמו אותו. בני-יהודה עשו עסקה טובה, הוא מתאים לקבוצה ואני מאמין שיצליח שם".

 

מוחמד גדיר (צילום: ראובן שוורץ)
מצא בית חם? מוחמד גדיר באימון בני יהודה(צילום: ראובן שוורץ)

 

הספתח שלו אצל יוסי אבוקסיס היה מצוין עם שער ובישול במשחק נגד נפצ'י באקו באזרבייג'ן (2:2) בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. שני שערי החוץ האלה נותנים לבני-יהודה תקווה שתצליח הערב (20.00, המושבה) לעבור לשלב הפלייאוף שלפני שלב הבתים.

 

נחזור לקריירה של גדיר, שנבלמה אחרי הפריצה במכבי חיפה. הוא הושאל לבוורן הבלגית, אבל נפצע בדקה ה-90 של משחק הבכורה שלו כתוצאה מכניסה גסה והושבת לכמה חודשים. גם בקדנציה השנייה בבלגיה, בגיחה ללוקרן, הוא נפצע והושבת וגם בבאר-שבע נעדר כמה חודשים עקב פציעה. עונת השיא שלו הייתה בבני-סכנין לפני חמש שנים, כשכבש 16 שערים וסיים כסגן מלך השערים של ערן זהבי.

 

בקיץ שעבר הוא החליט לחזור לסכנין, אחרי שוויתר על מחצית מהשכר שהיה לו בבאר-שבע - והסוף ידוע. גדיר כבש חמישה שערים בלבד, סכנין ירדה ליגה ועכשיו הוא רודף אחרי המשכורות שעדיין לא שולמו לו. אולי בבני-יהודה הוא ייצא לדרך חדשה.

 

מוחמד גדיר (צילום: שרון צור)
ויתר על חצי מהמשכורת כדי לחתום בסכנין(צילום: שרון צור)

 

הבחירות. חלוץ העבר, זאהי ארמלי, חושב שגדיר שגה בעבר בקבלת ההחלטות בקריירה, אבל "להבדיל מעונות קודמות ההחלטה של להצטרף לבני-יהודה נכונה. הקבוצה איבדה את יקוב סילבסטר ומאוויס צ'יבוטה, וגדיר נכנס למשבצת של החלוץ הבכיר. הוא מלא כישרון, מהיר וחכם - והראה כבר מה הוא שווה בבאקו".

 

סגנון המשחק. הקבוצות של אבוקסיס מאופיינות במשחק הגנה ממושמע וחסר פשרות, יחד עם יציאה מהירה להתקפות מעבר קטלניות. גדיר מתאים כמו כפפה ליד לקבוצה שמשחקת בסגנון הזה. המהירות שלו, הטכניקה, הניסיון והיכולת לסיים מול השער יכולים להוביל אותו לעונה מצוינת. מאמן הנבחרת לשעבר, אלי גוטמן: "בשיטת המשחק של בני-יהודה גדיר הוא גורם מאוד משמעותי בגלל המהירות שלו. זו קבוצה שיודעת לצאת למתפרצות והמהירות שלו היא ערך מאוד משמעותי".

 

המאמן. אבוקסיס, אחד המאמנים החמים בארץ בעונות האחרונות, יכול לשדרג העונה את גדיר. כמי שכבר עבר לא מעט בכדורגל, אבוקסיס יידע לתת לגדיר את הביטחון והדקות להן הוא זקוק כדי להביא את עצמו לידי ביטוי. מה שבטוח זה שגדיר לא שכח לשחק כדורגל ולהבקיע שערים.

 

יוסי אבוקסיס (צילום: ראובן שוורץ)
האיש שישדרג את גדיר? יוסי אבוקסיס(צילום: ראובן שוורץ)

 

הפציעות. גדיר הוא שחקן שנפצע בקלות רבה מדי בשנים האחרונות, ואחד האתגרים

הגדולים שלו לעונה הקרובה יהיה לשמור על עצמו. אם זה בחלוקת דקות משחק חכמה, חיזוק ספציפי של שרירים שיכול לעזור לו במניעת פציעות, הכנה נכונה, חימום ושחרור לפני פעילות - ובגדול, אורח חיים ספורטיבי. גדיר מיועד לתפקיד מרכזי בבני-יהודה, ובמועדון יתאכזבו מאוד אם החלוץ הבכיר שלהם יבלה יותר זמן על מיטת הטיפולים מאשר על כר הדשא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
מוחמד גדיר
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים