שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

התיקונים במכבי חיפה זועקים לשמיים

למרות שהקבוצה ניצחה את מכבי חיפה, אי אפשר להתעלם מהבעיות הקשות בהגנה

3:4? שלוש נקודות, אבל המשחק מול רעננה הדגיש כמה בעיות במכבי חיפה שחייבים לדבר עליהן.

 

1. כשמשחקים בשיטה של שלושה בלמים, לפחות אחד מהם צריך להיות עם משחק רגל טוב. זה הבלם מתוך השלושה שצריך לשמש גם כשקשר אחורי נוסף כאשר הקבוצה מחזיקה בכדור ורוצה לבנות התקפה. אם תרצו דוגמה נוסטלגית - קגלמאכר היה משתלב לא רע בכלל במערך הזה. אבל מה הבעיה במכבי חיפה? גרשון ודוס סנטוס עם משחק רגל מתחת לכל ביקורת, ארד צעיר מדי, וחבשי הוא ברירת המחדל שלא תקדם את חיפה באמת ועדיף שיהיה אחד משני הבלמים הטבעיים ושלא יוביל כדור. להערכתי, המערך של חיפה יושפע מאוד מהגעת הבלם הזר - אם יגיע בלם קלאסי חזק וגבוה, הכי נכון יהיה לשחרר קצת משימות הגנה מארד, ובכך להבליט את משחק הרגל שלו מבלי לאבד בלם קלאסי. מצד שני, אם יגיע בלם שיודע לטפל בכדור, חבשי וארד יתופקדו כבלמים קלאסיים מאחורי הבלם הזר. לליגה? כנראה שזה יספיק. לאירופה? תשאלו את אז'ורק משטרסבורג. ואם לא יגיע בלם זר בכלל? נעבור לנקודה הבאה.

 

צ'ארון שרי וניקיטה רוקאביצה (צילום: גיל נחושתן)
זה עוד לא זה(צילום: גיל נחושתן)

 

2. ה"חזרה" של גרשון ודוס סנטוס. עם כל הכבוד, עדיין מדובר בשני שחקנים שלא יקדמו את מכבי חיפה לשום מקום. לאחר צמד המשחקים מול שטרסבורג פתאום התחלנו לראות כותרות ששואלות "האם חיפה מצאה את החיזוק בהגנה?", "האם ויתרו עליהם מהר מדי?" התשובה - לא. רוב קבוצות ליגת העל לא יבואו באותה גישה מול מכבי חיפה, שמול הגנות מצופפות שלא לוחצות גבוה תצטרך בלמים אקטיביים וטכניים הרבה יותר. ואל תזכירו את המסירת "מזליקו" של דוס סנטוס לרוקאביצה נגד שטרסבורג, כי זה באמת היה בגדר מזל, ולא מגמה כלשהי של מסירות עומק מדויקות שניתן לראות מדוס סנטוס. עוד על הברזילאי - נכון, אמנם חבשי מסר אליו רע את הכדור שהוביל לגול של רעננה, אבל כמה חוסר בראיית משחק יש לך כדי שתיתן לכדור להתגלגל אליך במקום לנסות לתקוף אותו לפני שהחלוץ גונב לך אותו? וגרשון? נפש עדינה מדי. צריך חודשים שלמים של עבודה איטית על בניית ביטחון עצמי וכל זה כדי להביא אותו לרמה סבירה, וכשמגיע לרמה איכשהו סבירה, נפצע. בקיצור? לא מתאים למכבי חיפה וללחץ של קבוצת צמרת.

 

3. האיכות ההתקפית של מכבי חיפה עדיין בגדר סימן שאלה. מורה אינה מדד לכלום. נגד שטרסבורג היה גול של מקסים מרחוק עם שינוי כיוון בדרך, ועוד שתי מסירות מבלם לחלוץ (כי הקבוצה שמנגד באה לשחק כדורגל ולחצה גבוה לשם שינוי). בקיצור, לא תוצאה של התקפה מסודרת מדי או יפה מאוד. נגד רעננה (ששיחקה גרוע) ניתן היה לראות כמה ניצנים משרי וחזיזה, אבל בסוף, את מירב הנקודות שלה חיפה תצטרך להוציא מהקבוצות היותר קטנות, אלו שיבואו להסתגר ולא לספוג, ואולי גם לעקוץ. וכרגע, לא נראה שחיפה ממש יודעת לשחק על שטח קטן ולפצח בונקר איכותי. זאת ה-סוגיה שהייתה בעוכריה של חיפה של השנים האחרונות, שבאופן עקבי הייתה מאבדת נקודות מול קבוצות פחות איכותיות ממנה. שינוי השנה? תלוי בשתי הנקודות הראשונות למעלה. דעתי? עם התקפה טובה והגנה סבירה מבקיעים הרבה שערים, עם הגנה טובה והתקפה סבירה מנצחים משחקים.

 

וכמה קטנות:

4. דולב חזיזה - אם יעבוד על הדיוק שלו (מסירה ובעיקר בעיטה) יהפוך לאחד השחקנים הטובים בארץ.

5. ניקיטה רוקאביצה - צמד ובישול, ולמרות זאת יכול להיות קצת מאוכזב שלא הבקיע יותר. אפשר להבין למה הוא באנקר בהרכב של בלבול.5. יובל אשכנזי - מזכיר את רועי קהת בימיו היפים בקריית שמונה. מצטרף נפלא לקו השני של ההתקפה ומאוד יעיל בניצול מצבים. ביחד עם החזקת כדור בטכניקה גבוהה מתפתח פה שחקן טוב מאוד.

6. תנו קרדיט לבלבול - הוא מבין שווילדסחוט צריך שטח לרוץ ולפרוץ מול קבוצות שבאות לשחק ולא לעשות בונקר. תראו אותו יותר נגד קבוצות הצמרת מאשר נגד קבוצות התחתית. העונה עוד ארוכה.

7. תנו קרדיט לבלבול 2 - במהלך לא פחות מגאוני, בלבול הבין (כבר מהעונה שעברה) שככל שהקבוצה רושמת יותר התקפות, כך גדל הסיכוי שלה להבקיע. סטטיסטיקה פשוטה מאוד. לכן במקום שהשוער יבעט כדורים סתמיים למרכז המגרש שיסתיימו אולי ברגליים ירוקות ואולי לא, כל התקפה של חיפה מתחילה עכשיו ברוגע, על הקרקע, מהרגליים של הבלמים (שינוי דרסטי מהשנים האחרונות). יותר התקפות ירוקות, פחות התקפות מנגד. כמה פשוט ככה אפקטיבי. גאון.8. השינוי הכי גדול בחיפה של החודשים האחרונים? פתאום יש רוח לחימה. פתאום לא נורא להיות בפיגור או שהיריבה משווה, יש ביטחון ופייטריות של השחקנים והמאמן שלא נראו בשנים האחרונות. נכון, רוח לחימה זה לא הכל בכדורגל, אבל זה אחלה בסיס לבנות עליו.

 


פורסם לראשונה 27/08/2019 11:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
עאיד חבשי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים