שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מספיק עם הביזיון הפוליטי בג'ודו

מי שרוצה לשקול פוליטית את דרכו ביום התחרויות, צריך לוותר על הקרבות בצורה גורפת מראש פן נחזה שוב בקרבות דמויי WWF מוכרעים עוד בטרם עלו הג'ודאים על המזרן

המסע של שגיא מוקי עד מדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו בטוקיו היה לא פחות ממושלם. אין דרך אחרת לתאר את מגוון הדרכים בו הטיל את כל יריביו אל המזרן בדרך לעמוד על הפודיום עם המדליה על החזה והתקווה ברקע. ההישג הכביר מציב את שגיא מוקי בפסגת הספורטאים שלנו, ושנה לפני האולימפיאדה הוא הופך להיות האדם שאנחנו מצפים שיהיה באותו אולם ממש על הפודיום.

 

יחד עם זאת, מהרגע בו הוכרע הקרב בחצי הגמר לטובת הנציג הישראלי, עברנו למגוון מאבקים שהיו לא פחות מפארסה לענף ולבטח יגרמו לבושה גדולה אם יחזרו על עצמם בעוד שנה. היה ברור שלא רק שאלוף העולם האיראני לא ינסה לנצח את היריב שלו בחצי הגמר, אלא שיזרוק לזבל גם את הקרב על מדליית הארד כדי חלילה לא להיות ליד הישראלי שבראש הפודיום. קרב נוסף שנזרק מיידית לזבל היה הקרב של המצרי, כיוון שהיה ברור שגם הוא יסרב לנצח במאבק שלו על מדליית הארד.

 

סעיד מולאי (צילום: אורן אהרוני)
סעיד מולאי(צילום: אורן אהרוני)

 

כמובן שכל הבלגן הזה לא משנה מאום ביחס לשגיא מוקי עצמו. יכול להיות שמעט נפגעה הספורטיביות ביחס לזכייה במדליית הזהב כיוון שנמנע מאיתנו המאבק בין שני הלוחמים הטובים באמת של המשקל, אך ניקח את ההצלחה בשמחה בכל מקרה. מה שצריכים לוודא בוועד האולימפי לקראת הקרבות בשנה הבאה זה שכל הלוחמים שניגשים ליום התחרויות עושים את המיטב עד הסוף, בלי שיקולים פוליטעים כלל. מי שרוצה עוד לשקול פוליטית את דרכו ביום התחרויות, צריך לוותר על הקרבות בצורה גורפת מראש פן נחזה שוב בקרבות דמויי WWF מוכרעים עוד בטרם עלו הג'ודאים על המזרן.

 

אז תודה על יום מופלא לספורטאי שעלה דרגה במשקל, ולצידה עוד כמה דרגות במעלה סולם הספורטאים הגדולים ביותר שהיו לנו בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים