שתף קטע נבחר

מארוחה לארוחה: היום המרגש של שגיא מוקי

זה התחיל בחדר האוכל והסתיים באותו מקום, אבל בין לבין היו שישה קרבות, חמישה איפונים, שתי שיחות עם ראש הממשלה ושרת הספורט וזכייה אחת, מתוקה במיוחד, באליפות העולם. להתראות בטוקיו 2020

 

 

הרחק מהרעש, ההמולה והאושר של זכייה במדליית זהב באליפות העולם, את הבוקר פתח שגיא מוקי בשעה 8:30 בחדר האוכל, כשהוא סגור ומכונס בתוך עצמו. מצויד באוזניות, הוא התיישב בפינה הרחוקה ביותר מהכניסה, רק מהנהן בראשו כשהעוברים והשבים מאחלים לו בהצלחה. כשסיים את הארוחה הוא יצא אל אולם הג'ודו 'ניופן בודקן' במטרה אחת בלבד – לחזור בערב עם מדליית הזהב.

 

שגיא מוקי: "יש לי עוד מטרות גדולות"

ההחלטה הגאונית של מוקי / טור

הרשת בטירוף מהזכייה של שגיא מוקי

נתניהו: "שגיא מוקי אחלה, הביא כבוד וגאווה"

התואר לא מבטיח למוקי כלום באולימפיאדה / טור

 

בינתיים, עשרות ישראלים שעשו את כל הדרך הארוכה לבירה היפנית, חלקם אוהדי הענף, קישטו עצמם בדגלים, חיממו את הגרון ואז זה קרה: מוקי, המתחרה במשקל עד 81 ק"ג, עלה לקרב הראשון שלו. אותם אוהדים, בקריאות קצובות 'אל אל ישראל' ו-'מוקי מוקי', נתנו את הדחיפה המורלית. הוא שמע אותם ועשה את העבודה. קרב אחרי קרב, איפון אחרי איפון, עד שהגיע הרגע המיוחל. ניצחון בגמר על אלוף אירופה הבלגי מתיאס קאסה, והרגע בו הרשה לעצמו סוף סוף להשתחרר.

 

 

הוא נשכב על המזרן כלא מאמין, הדמעות החלו לזלוג מעצמן ואז נשא תפילה קטנה אל השמים ואמר "תודה". הוא רץ לתת חיבוק חם למאמנו אורן סמדג'ה, אותו אחד שמלווה אותו מאז צעדיו הראשונים על המזרן, וכן, גם קפץ לתוך הקהל, כדי להודות לכל מי שתמך ועשה את הדרך הארוכה על מנת לעודד אותו. אבל כל זה היה האות הראשוני לתחילת החגיגות, כי רבע שעה לאחר מכן, הגיע הרגע המרגש על הפודיום. דרישות הצלמים האין סופיות, נגיסת המדליה וכמובן איך לא - השמעת התקווה והשירה של 50 ישראלים שהצטרפו למוקי ויצרו אווירה שהעבירה צמרמורת לכל ישראלי.

 

משם, מיהר מוקי למסיבת העיתונאים, שם, לא במפתיע, רוב השאלות היו מופנות כלפיו. ייתר המדליסטים נותרו חסרי מעש. מבחינת מוקי היה זה רק קצה הקרחון הראשון של סדרת ראיונות אין סופית. ההפסקה היחידה שקיבל הייתה על מנת לעבור את בדיקת הסמים המסורתית. כשהדליק את מכשיר הטלפון שלו נותר המום מכמות ההודעות שקיבל, ובין לבין התפנה לנהל שיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת הספורט מירי רגב, שכבר גיששה מתי הוא חוזר כדי לערוך לו קבלת פנים חמה.

 

 

רק כשסיים את כל התהליך הארוך הזה נזכר שגיא כי אימו אורית ניסתה להשיג אותו כמה פעמים, ולאחר שהשלים את השיחה החשובה, התפנה לראות את תגובתם הראשונית של הוריו בסרטון ב-YNET. הוא התרגש כמובן לראות כיצד אביו רחמים קיבל זאת.

 

היום העמוס והארוך של מוקי הסתיים כמו שהתחיל - בארוחה במלון. אבל הפעם ההתעסקות הייתה עם כל המחשבות על ההיסטוריה שעשה, מעבר על תמונות, אין סוף ההודעות שקיבל ושיחזור היום. הוא לא הצליח לעצום עין עד השעות הקטנות של הלילה, בתקווה שישוב לאותו מקום בשנה הבאה וישחזר זאת גם באולימפיאדה.

 

שגיא מוקי (צילום: getty images)
מוקי מאושר אחרי הזכייה(צילום: getty images)

 

מוקי רשם אמש (רביעי) את הישג השיא שלו בקריירה כשהפך לגבר הישראלי הראשון שזוכה במדליית זהב באליפות העולם. מוקי ניצח בגמר את אלוף אירופה הבלגי מתיאס קאסה. לפני כן, גבר בחצי הגמר על המצרי מוחמד עבדלאל, אשר סירב ללחוץ את ידו ועזב את המזרן בהפגנתיות. בסך הכל רשם מוקי חמישה איפונים מתוך שישה קרבות ביום תחרות פשוט נפלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
שגיא מוקי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים