שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

העתיד עוד לפניו, הפתיחה מעורערת

מתיאס דה ליכט ישחק יותר מהצפוי בעקבות הפציעה של קייליני, אבל יצטרך ללמוד הרבה מהבכורה החלשה שלו במדי יובנטוס

יובנטוס של השנים האחרונות נמצאת במגמה מתמדת של שינוי. ה"יובנטוס סטדיום" שהפך למבצר ורכישתו של כריסטיאנו רונאלדו הגבירו את רף הציפיות אצל הגברת הזקנה, שמוכנה בכל המובנים ללכת עד הסוף בצ'מפיונס, הגביע לו היא משוועת כל כך הרבה זמן. כחלק מהתהליך, הצליחו אנדראה אניילי ופאביו פארטיצ'י להנחית את מתיאס דה ליכט, הבלם המבריק שכבש את אירופה במדי איאקס ועל הדרך גם הדיח את הגברת הזקנה מהמפעל שיקר לליבה.

 

לאחר העונה החלומית שעברה על איאקס, והסתיימה בהדחה כואבת בחצי הגמר ליגת האלופות על ידי טוטנהאם על אף הכדורגל הקסום שהציגה לאורך כל המפעל, לכולם היה ברור הקושי בשמירה על הנכסים הגדולי. בהנהלה ידעו שמול הצעות של קבוצות גדולות, להם לא תהיה היכולת להוות אתגר כלשהו. דה ליכט, שהיה גם הקפטן, החל לעורר עניין אצל ברצלונה, שיש לה חיבה רבה לשחקנים הולנדים, וגם אצל יובנטוס, אלופת איטליה הבלעדית בשנים האחרונות. כל שנותר לשחקן הוא להחליט לאיזה מבין שתי האימפריות הללו הוא בוחר ללכת, כשהעובדות בשטח ברורות לו - עבודה קשה על מנת להבטיח מקום בהרכב הראשון.

 

מתיאס דה ליכט (צילום: EPA)
מתיאס דה ליכט(צילום: EPA)

 

בעידן של היום, הסוכנים משחקים תפקיד לא פחות חשוב מרצון השחקן בנוגע למעבר מקבוצה אחת לאחרת. דה ליכט בחר את האדם הנכון עבורו, אך גם הפרובלמטי באותה מידה - מינו ראיולה. לכל אורך המו"מ הסוכן האיטלקי, שנמצא בקשר מצוין, עם אנשי הגברת הזקנה, הבהיר את דרישותיו בנוגע למעבר של מיוצגו. הקטלאנים עשו כל מה שאפשר כדי להנחית את הבלם הכשרוני בקאמפ נואו, אך בחרו לסגת משולחן המו"מ בגלל העמלה הגבוהה שדרש ראיולה, ובכך נסללה הדרך של דה ליכט למדי הביאנקונרי ולמעמד הבלם היקר בעולם.

 

יובה כבר החזיקה בצמד הבלמים הטובים בעולם - לאו בונוצ'י וג'ורג'יו קייליני האגדי, אבל באחד מהאימונים לקראת משחק העונה מול נאפולי, קפטן הגברת הזקנה קייליני קרע את הרצועה הצולבת, שתושיב אותו ביציע עד סוף העונה לטובת השיקום הארוך שמצפה לו. דה ליכט לבטח הביט בכאב של חברו שסיים את עונת 2019/20 לפני שבאמת החלה, אך בתוך תוכו הוא הבין והחל לעכל שהצ'אנס הראשון שלו הגיע, ועוד במים הכי עמוקים שיש - הקרב הראשון מול הטוענת לכתר, לעיני הקהל הביתי. למרות פתיחה מסחררת של יובה שכבר הובילה 0:3, נאפולי חזרה בגדול והשוותה, כשהיא מזכירה לכל האוהדים ימים יפים יותר של הכדורגל האיטלקי. ודה ליכט? הוא היה אשם בכל שלושת הספיגות של קבוצתו, כשאיחר בסגירות של שחקני היריבה. למזלו, שער עצמי בתוספת הזמן נתן ליובה 3:4 ענק, אחרת- סביר להניח שתמונתו של בלם האורנג' הייתה מתנוססת על גבי כל שערי עיתוני הספורט של איטליה ולא במובן החיובי.

 

חשוב לזכור שכמו כל רכש שמגיע לקבוצה חדשה, גם הוא נמצא בתקופת התאקלמות, ולבטח התיאום שלו עם בונוצ'י עדיין לוקה בחסר. למרות שקיבלנו משחק ענק בין שני הגדולות של הכדורגל האיטלקי, בעיניי יובנטוס עדיין נמצאת כמה רמות מעל כל הסרייה א'. הבלם ההולנדי יוכל לנצל את רמת היריבות הבינוניות אותן יפגוש מדי שבוע על מנת להתחזק ולהשתפר לקראת המאבקים האמיתיים שצפויים לו בליגת האלופות. העונה, יותר מתמיד, יובנטוס יכולה לזכות במפעל שקורץ לה כל כך, וגם יודעת שהכל מתחיל ונגמר בהגנה. הביאנקונרי הניחו את ידם על אחד משרי ההגנה הגדולים שיש לכדורגל העולמי להציע, שעל אף גילו הצעיר נמצא ברשימת הבלמים הטובים בעולם, ועליו להבין שהוא הגיע לליגה שמבחינה פיזית היא אולי החזקה בעולם ועליו להתרגל לכך. בינתיים, דה ליכט ינסה לבסס את מקומו במערך של מאוריציו סארי ולשנות את מערכת היחסים שלו עם הקהל, שעוד זוכר את ההפסד לאיאקס בשנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים