שתף קטע נבחר

פוטבול: פתיחה של אלופה

טום בריידי להט מול פיטסבורג, וניו אינגלנד התחילה את העונה עם 3:33 ענק - וזה עוד לפני שאנטוניו בראון התחיל לשחק. קליבלנד הושפלה בבית, פציעה קשה לניק פולס בבכורה בג'קסונוויל, ולמאר ג'קסון סתם כמה פיות עם תצוגת תכלית בניצחון העצום של בולטימור במיאמי

אז מה יהיה כשאנטוניו בראון ייכנס לכושר? זה כבר מפחיד. אלופת ה-NFL ניו אינגלנד פתחה הלילה (א') את העונה ב-3:33 מדהים בקלילותו מול פיטסבורג, במשחק בו מה יקרה בהמשך העונה עניין את הצופים הרבה יותר ממה שקרה על הדשא.

 

הסופרסטאר הבעייתי שנחתך מאוקלנד וחתם מיד בפטריוטס כנראה יתחיל לשחק רק בשבוע הבא, ועם איך שטום בריידי נראה נגד הסטילרס, בראון יהנה מכל רגע בקבוצה - וזה יהיה הדדי. גם בלי אחד התופסים הגדולים בליגה בריידי פיזר כדורים מדהימים לג'וש גורדון, ג'וליאן אדלמן ופיליפ דורסט, ועל פניו, זה נראה קצת אכזרי כלפי הליגה שגם בראון יצטרף לתמהיל הזה. בפוטבול אף פעם אין לדעת, ופציעות, חיבור לקוי ואלף קלקולים שונים יכולים לשנות מסלול של עונה. אבל רגע לפני שהציוות של בריידי ובראון מתחיל, נראה שהאלופה מוכנה לעוד תואר.

 

טום בריידי (צילום: רויטרס)
האלופה מוכנה לעוד תואר. בריידי(צילום: רויטרס)

 

פיטסבורג, מצידה, הרגישה היטב את חסרונו של בראון שעזב בסיום העונה שעברה. עם בראון כמספר 1 וג'וג'ו סמית'-שוסטר כמספר 2 תמיד הייתה לבן רות'ליסברגר בחירה מצוינת. אבל סמית'-שוסטר, כבר כתופס המוביל, נשמר מצוין ע"י סטפון גילמור, ולביג בן לא היה ממש מספר 2 - דונטה מונקריף הפיל כל כדור שנשלח לכיוון שלו וג'יימס וושינגטון נעלם כמעט לגמרי. רק ראיין סוויצר הקטן והזריז הצליח להתחבר לכמה כדורים קצרים.

 

בריידי, שבגיל 41 וחצי הפך לקוורטרבק השני הכי מבוגר בהיסטוריה שמוסר שלושה טאצ'דאונים במשחק (המפואר בהם על 58 יארד לדורסט), הוביל את ניו אינגלנד ל-0:20 בהפסקה ולאחר מכן כבר לא היה ממש על מה לשחק. הוא סיים עם 341 יארד ב-24 מ-36, בזמן שביג בן ירד מתוסכל עם כדור אחד שנחטף ולא הרבה יותר.

 

פיליפ דורסט (צילום: AP)
דורסט תופס עוד כדור ענק של בריידי(צילום: AP)

 

הראמס, שרואים מול עיניהם רק חזרה לסופרבול כדי למחוק את מה שקרה לפני מספר חודשים מול ניו אינגלנד, יצאו לדרך עם 27:30 מרשים בקרוליינה. אחרי שסיים את העונה שעברה פצוע והיה נוכח-נפקד באותו הפסד לפטריוטס, טוד גרלי חזר בכוחות מחודשים ותרם 97 יארד על הקרקע - אבל התחלק בנגיעות בכדור עם מלקולם בראון, שדווקא היה זה שרץ לשני טאצ'דאונים. בהמשך ישיר לשנה החולפת, קרוליינה נשענה על כריסטיאן מקאפרי האדיר (128 יארד ושני טאצ'דאונים בריצה, 81 יארד בתפיסה), אבל שלושת האיבודים שלה מנעו ממנה לקחת את המשחק הצמוד מהיריבה המעולה. כמה צמוד? 349 יארד לראמס, 343 לפנת'רס.

 

ה-MVP המכהן, פטריק מהומס, לקח את קנזס סיטי ל-26:40 בג'קסונוויל, אבל לא כמו שתיכנן. טייריק היל נפצע בעצם הבריח ברגע מוקדם (צפוי להיעדר מספר שבועות), מה שהזניק את שחקן החיזוק הטרי סמי ווטקינס לעמדת מפתח - והוא תפס 198 יארד ושלושה טאצ'דאונים מהידיים של מהומס. לשון מקוי הוותיק, שנפל כמו מתנה לידיים של הצ'יפס אחרי ששוחרר מבאפלו, רץ 81 יארד. ואם כבר עצם הבריח - ניק פולס שבר אותה בבכורה שלו כקוורטרבק הפותח של ג'קסונוויל, תפקיד שהגיע לו כבר זמן רב (בטח אחרי שלקח את פילדלפיה לאליפות לפני שנתיים), וייעדר תקופה ממושכת.

 

סמי ווטקינס (צילום: רויטרס)
הוזנק לעמדת מפתח. ווטקינס(צילום: רויטרס)

 

למאר ג'קסון סתם המון פיות עם חמש מסירות לטאצ'דאון ב-17 מ-20 על 324 יארד, אבל סביר להניח שיימדד יותר ברצינות כשבולטימור תפגוש יריבות יותר רציניות מאשר מיאמי החלשה. מה שהיה מרשים במיוחד הוא שג'קסון, קוסם במשחק הריצה, ניסה רק שלוש גיחות על הקרקע למרחק 6 יארד בניצחון 10:59 בחוץ, והשאיר את הזירה למארק אינגרם - החיזוק מניו אורלינס שהגיע פעמיים לאנדזון עם 107 יארד. קליבלנד חשבה שהיא מתחילה עידן חדש עם החיבור של בייקר מייפילד ואודל בקהאם, אבל חזרה למציאות כשחטפה בבית 43:13 מהדהד מטנסי בהופעה מחפירה של כל חלקי הקבוצה השאפתנית.

 

אחרי הפרישה של אנדרו לאק ברגע האחרון לפני העונה נראה היה שאינדיאנפוליס בדרך להתפרקות, אבל היא נתנה חוזה משודרג וגדול לג'קובי בריסט כהבעת אמון בכך שיירש את הקוורטרבק הנהדר. זה נפתח בהפסד 30:24 בחוץ לצ'ארג'רס אחרי הארכה (190 יארד ושני טאצ'דאונים לבריסט), אבל המשחק הוכיח שהקולטס לא מתכוונים לוותר על העונה הזו. בזמן שמלווין גורדון מחרים את האימונים, אוסטין אקלר תפס את עמדת הרץ הפותח של אל-איי, תפס גם שני טאצ'דאונים ורץ לאחד מנצח.

 

למאר ג'קסון (צילום: רויטרס)
סתם המון פיות. למאר ג'קסון(צילום: רויטרס)

 

דאק פרסקוט שרף את המגרש עם 405 יארד וארבע מסירות לאנדזון ב-17:35 של דאלאס על הג'איינטס, אחת מהם לטייט אנד ג'ייסון וויטן שחזר מפרישה אחרי עונה אחת כפרשן. עוד קאמבק - באפלו הייתה במינוס 16:0 בחוץ מול הג'טס באמצע הרבע השלישי, אבל הפכה לניצחון 16:17 כשג'וש אלן רץ לטאצ'דון ומסר עוד אחד לג'ון בראון ברבע האחרון. הבחירה הראשונה בדראפט, קיילר מארי, הגיע לליגה כדי להפציץ, ופתח עם 54 נסיונות מסירה מול דטרויט (דייק ב-29, עם שני טאצ'דאונים וחטיפה על 308 יארד). זה הספיק לתיקו 27:27 בסיום ההארכה.

 

יתר המשחקים: טמפה ביי - סן פרנסיסקו 31:17, סיאטל - סינסינטי 20:21, מינסוטה - אטלנטה 12:28, פילדלפיה - וושינגטון 27:32.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים