שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

רוני לוי חייב להפסיק עם הטעויות הקשות

כמעט בכל משחק עד כה ניתן לראות קבלת החלטות שגויה של מאמן בית"ר ירושלים, שעולה לקבוצה באיבוד נקודות

אין ספק שהפוסט של בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, המצהיר על אכזבה ודרישה לשינוי מהותי, בהחלט מתקבל על הדעת לאור פתיחת העונה החלשה. הוא גם בהחלט צריך לדרוש מהשחקנים והצוות המקצועי הצגה של יכולות הרבה יותר גבוהות, כיוון שאין ספק שמה שהיה עד כה פשוט לא מספיק. יחד עם זה, צריך לקחת חוגג אחריות ולהבין שהסגל שהוא העמיד העונה אינו מאוזן, ויותר מכך - מכיל שני חורים ששוב לא נראה שיש כלל דרך למלא אותם.

 

כבר לאחר הפציעה של מיכאל אוחנה אמרתי שהתוספת שהקבוצה צריכה אינה מקדימה, אלא מגן שמאלי זר ברמה גבוהה שישדרג את משחק האגף, ויותר מכך, הוספה של קשר אחורי גרזן לסגל. כמובן ששני הדברים לא נעשו, וכל מה שקיבלנו זה עוד בלם, שלא היה נחוץ כלל ובטח שלא בכושר המשחק בו הוא מצוי, ואת אורי מגבו. מצטער, זה לא סגל לאליפות, ואפילו לא אחד שבריא מספיק כדי לרוץ בצמרת. כאשר ראיתי שמול הפועל חיפה עולה רביעייה הגנתית שאולי מתאימה לקבוצת צמרת בליגה הלאומית שלנו, הבנתי שהולכת להיות חוויה קשה. גרצ'קין, קונסטנטין, זהבי ו-ורדאשקה אינם שחקנים שיקבלו מקום בהרכב באף קבוצת צמרת בארץ, וגרוע מכך הם אפילו לא היו מוצאים את מקומם בהרכב של הקבוצה הצפונית של סילבס.

 

רוני לוי (צילום: עוז מועלם)
רוני לוי(צילום: עוז מועלם)

 

מלבד אחריות שלבטח רובצת על בעלי המועדון, אנחנו צריכים לצפות ממאמן הקבוצה לקחת אחריות על האופן בו ניהל את שני המשחקים האחרונים. כולם אומרים שרוני לוי צריך לחזור להיות רוני לוי, ואם הם מתכוונים שהוא צריך להפסיק לטעות בצורה כל כך קשה ולחבל בהישגי הקבוצה בעצמו - אני מסכים. הכל מתחיל בתיאום של החוליה ההגנתית מבחינתי. אם נגד באר שבע לא הייתה ברירה אלא לצוות את קונט וקריאף, שילוב שעבד, ודאי שלא הייתה סיבה להעלות נגד רעננה רביעייה לא מתואמת כלל, תוך הכנסה מלאכותית של שחקן חסר כושר משחק להרכב. זה עלה בהפסד בצורה ברורה, אך האחריות להפסד נגד הפועל חיפה אפילו מקושרת יותר למאמן.

 

לאחר מחצית שלמה מבוזבזת בה שיחקה הקבוצה בשיטת משחק עקומה, פלומן למרכז וקינדה בשמאל, היו עשרים וחמש דקות טובות יחסית לאחר שניתנה הוראה לחזור לעמדות המקוריות במחצית. לא סתם קינדה קיבל קשה את החילוף שלו, כיוון שבאותו רגע בעצם ויתר לוי על המשחק. את הקנס על ההתפרצות צריך מבחינתי לשלם המאמן.

 

בשורה התחתונה, כל המערכת צריכה להיות הרבה יותר רגועה, וזה יתחיל מתיאום ציפיות. אין כאן קבוצה לריצה לאליפות. המכביות מחיפה ותל אביב טובות בהרבה וגם באר שבע רק מתחזקת. המשך בנייה של המועדון והתחשלות הבעלים זה כנראה מה שאנחנו צריכים לצפות לו העונה, לא הרבה מעבר לזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים