שתף קטע נבחר

שלי-אן פרייז'ר-פרייס - אלופת העולם ב-100 מטר

הג'מייקנית בת ה-32 זכתה בתואר בפעם הרביעית בקריירה, הפעם בדוחא בזמן של 10.71 שניות - תוצאת השנה בעולם. אשר-סמית' הבריטית סיימה שנייה וטה לו מחוף השנהב שלישית. דרמה בגמר הנשים בקפיצה במוט, הישג היסטורי לאליסון פליקס

שלי-אן פרייזר-פרייס (צילום: AFP)
פרייז'ר-פרייס חוגגת עם דגל ג'מייקה(צילום: AFP)

 

האישה המהירה בעולם היא שלי-אן פרייז'ר-פרייס. הג'מייקנית בת ה-32 זכתה הערב (ראשון) במדליית הזהב בריצה ל-100 מטר באליפות העולם בדוחא עם זמן נהדר של 10.71 שניות.

 

מיד אחרי פרייז'ר-פרייס (שקבעה את תוצאת השנה בעולם) הגיעה דינה אשר-סמית' הבריטית (10.83 שניות) ואת תמונת הפודיום השלימה מארי-ז'וזה טה לו מחוף השנהב (10.90 שניות).

 

שלי-אן פרייזר-פרייס (צילום: AFP)
שלי-אן פרייז'ר-פרייס חוצה ראשונה את קו הסיום(צילום: AFP)

שלי-אן פרייזר-פרייס (צילום: gettyimages)
אי אפשר שלא להתלהב גם מהלוק המיוחד(צילום: gettyimages)

 

פרייז'ר-פרייס, שילדה לפני שנתיים את בנה הבכור זאיון, נחשבת בשנים האחרונות כמי ששולטת בריצה ל-100 מטר. מדובר בזכייה רביעית (!) שלה באליפות העולם, לאחר שזכתה בתואר גם ב-2009 בברלין, 2013 במוסקבה ו-2015 בבייג'ינג. ברזומה המפואר שלה גם פעמיים זהב אולימפי - בבייג'ינג 2008 ולונדון 2012. באולימפיאדה האחרונה - ריו 2016 - היא הסתפקה רק במדליית הארד.

 

שלי-אן פרייזר-פרייס (צילום: AFP)
שלי-אן פרייז'ר-פרייס ובנה זאיון(צילום: AFP)

 

דרמה בגמר הקפיצה למוט לנשים, עוד זהב לפליקס

דרמה ענקית התרחשה בגמר הקפיצה במוט לנשים, שם הצליחה אנג'ליקה סידורובה הרוסייה לזכות בזהב ברגע האחרון והותירה את סנדי מוריס מארה"ב עם מדליית הכסף. מוריס פסלה שלוש פעמים בגובה של 4.95 מטר וצפתה בצד בסידורובה עוברת את הרף בניסיון השלישי שלה. בסיום אף הגיעה לפרגן וחיבקה אותה.

 

קפיצת חייה. סידורובה (צילום: רויטרס)
קפיצת חייה. סידורובה(צילום: רויטרס)

 

הסיפור הגדול הוא ללא ספק ההפסד של יקטריני סטפנידי היווניה, האלופה האולימפית, שלא הצליחה לעבור 4.85 מטר והסתפקה במדליית הארד. זהו למעשה ההפסד הראשון שלה בכל תחרות בה השתתפה מאז אולימפיאדת ריו 2016.

 

הפסד ראשון מאז ריו 2016. סטפנידי (צילום: AFP)
הפסד ראשון מאז ריו 2016. סטפנידי(צילום: AFP)

 

נבחרת ארה"ב היא אלופת העולם הראשונה אי פעם בריצה המיוחדת ל-4X400 מטר מעורב לגברים ונשים, מקצוע שיופיע גם במשחקים האולימפיים בטוקיו, לאחר תוצאה של 3:09.34 דקות, המהווה שיא עולם יסוד.

 

בנבחרת ארה"ב רצה, בין השאר, אליסון פליקס שהשיגה את מדליית הזהב ה-12 שלה אי פעם באליפות העולם. בכך שברה את השיא של אוסיין בולט.

 

הרביעייה האמריקנית לצד הלוח ובו שיא העולם (צילום: רויטרס)
הרביעייה האמריקנית לצד הלוח ובו שיא העולם(צילום: רויטרס)

 

כריסטיאן טיילור מארה"ב זכה בפעם הרביעית בקריירה בתואר אלוף העולם בקפיצה משולשת, לאחר שעבר 17.92 מטר בניסיון החמישי שלו. אמריקאי נוסף, וויל קליי, זכה בכסף (17.74) ויוז פבריס זאנגו העניק לבורקינה פאסו מדלייה ראשונה אי פעם באליפות העולם עם המקום השלישי (17.66).

 

קולמן פרש ממוקדמות ה-200 מטר

כריסטיאן קולמן כבר לא יזכה בדאבל. אלוף העולם הטרי ב-100 מטר הודיע הערב כי לא יתחרה בריצה למרחק הכפול באליפות בדוחא.

 

קולמן היה אמור להתייצב על קו הזינוק למוקדמות, אך זמן קצר לפני כן הודיע: "אני סובל ממתיחה". זכר לריצה המופלאה שלו אתמול בערב (9.76 שניות). בארה"ב חוששים כי אלוף העולם הטרי לא יהיה כשיר גם לריצת השליחים 100X4, שתיערך בשבת.

 

כריסטיאן קולמן (צילום: AFP)
ויתר על הריצה ל-200 מטר. קולמן(צילום: AFP)

 

פרישתו הפכה את בן ארצו, נואה ליילס, למועמד הכנראה יחידי לזהב ב-200 מטר. ליילס, אגב, סיים את המקצה שלו הערב במוקדמות רק במקום השני (20.26 שנ'), אבל זה כמובן הספיק לו לכרטיס לשלב הבא.

 

כידוע, לא הכל ורוד סביב ההישג הנהדר שרשם אתמול האצן האמריקאי בן ה-23. בשנה האחרונה החמיץ (או התחמק, תחליטו אתם) קולמן משלוש בדיקות סמים, כשהעונש במקרה כזה עלול להיות השעיה לשנתיים לפחות.

 

נואה ליילס (צילום: רויטרס)
ריצה פושרת במוקדמות. ליילס (במרכז)(צילום: רויטרס)

 

לשמחתו, פירצה בתקנון נתנה לו את האפשרות לקחת חלק באליפות ולהראות שהוא אכן האדם המהיר בעולם. אחרי שזכה וחגג אתמול, הוא התפנה להגן על שמו בצורה קצת מוזרה אפשר לומר.

 

"אני מבין שאתם רומזים שמשהו קרה, אבל אני לא עשיתי שום טעות", אמר אלוף העולם הטרי. "לא הייתי רשלן. אין פה מישהו בחדר שהוא מושלם. אני רק אדם שחור צעיר שחי את החלום שלו. אנשים מנסים להכתים את המוניטין שלי".


פורסם לראשונה 29/09/2019 20:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
שלי-אן פרייז'ר-פרייס
צילום: EPA
מומלצים