שתף קטע נבחר

גדול גם בצרפת: ההצלחה של פרדראג ראיקוביץ' בריימס

אקס מכבי ת"א פתח בצורה נהדרת את העונה, וכבר נחשב להצלחה בכלי התקשורת. מה אומרים עליו בצרפת? ואיך זה שלמרות שעצר את ניימאר ודי מריה הוא עדיין לא השוער הבכיר של נבחרת סרביה?

רק לפני כמה חודשים התמודד פרדראג ראיקוביץ' מול הקבוצות האפורות בליגת העל בישראל, כיום כבר מזכירים את שמו בטופ של אירופה. שוער מכבי תל אביב לשעבר פתח בצורה נהדרת את העונה הנוכחית במדי קבוצתו החדשה ריימס, המדורגת במקום התשיעי בטבלת הליגה הצרפתית.

 

לטבלת הליגה הצרפתית

 

הסרבי, שחתם לארבע שנים אצל האדומים-לבנים בקיץ האחרון ויחגוג ב-31 באוקטובר את יום הולדתו ה-24, כבר ביסס את מעמדו כאחד השוערים הטובים בליגה הצרפתית והוזכר בתקשורת המקומית כאחד משחקני הרכש המוצלחים. לפני ארבע שנים הוא הגיע לצהובים כאחד השוערים הצעירים המבטיחים בעולם (זוכרים? "השוער הטוב לגילו בעולם") וכעת מתחיל לספק קבלות בזירות הבכירות.

 

פרדראג ראיקוביץ' (צילום: EPA)
ראיקוביץ'. עושה עבודה נהדרת(צילום: EPA)

 

בצרפת לא מפסיקים להזכיר את העובדה שהעסקה השתלמה מאוד לריימס, ששילמה עבורו שלושה מיליון אירו בלבד אחרי שמכרה את אדוארד מנדי לראן (גם היא התעניינה לפני כן בראיקוביץ') בארבעה מיליון. לא חסרו כאלה שהרימו גבה והטילו בכך ספק לפני יוני האחרון, אבל כיום אף אחד בריימס לא מתגעגע למנדי.

 

כבר במחזור הראשון הרשים ראיקוביץ' כששמר על רשת נקייה בניצחון 0:2 על מארסיי, ועד כה ספג ארבעה שערים בלבד בשמונה מחזורים (ההגנה הטובה בליגה ביחד עם פ.ס.ז'). אמנם ההפסד הביתי האחרון 2:1 לנועלת הטבלה דיז'ון קצת קילקל את הממוצע שלו, אבל לא שינה את הדעה החיובית עליו, ולא רק בגלל שהציל את ריימס באותו משחק מספיגות נוספות.

 

אגב, בשבעת המחזורים הראשונים הוא שמר חמש פעמים על רשת נקייה, רשם 20 הצלות (אחת מהן הייתה פנדל מול ליל) וקבוצתו נחשבה להגנה השנייה הכי טובה בחמש הליגות הגדולות אחרי אינטר, שם סמיר הנדנוביץ' ספג אחד בלבד.

 

ראיקוביץ' סופג מול דיז'ון (צילום: AFP)
ראיקוביץ' סופג מול דיז'ון(צילום: AFP)

 

"ראיקוביץ' התחיל את העונה בצורה נפלאה", מציין העיתונאי הצרפתי ז'ואל דומניגטי המסקר את ריימס עבור "ל'אקיפ" בשיחה עם ynet. "הוא משרה ביטחון על שחקני ההגנה וגם שולט היטב בכדורי הגובה ונקי מטעויות כשהכדור אצלו. המועדון מאוד מרוצה ממנו. הוא שוער יציב ובטוח עם מנטליות חזקה. נכון להיום אין ספק בכלל שהקבוצה תרצה להשאיר אותו".

 

אחרי הניצחון 0:2 על פריז סן ז'רמן, בו הצטיין, התקשורת בסרביה התמוגגה. "ראיקו וריימס כישפו את ניימאר ודי מריה", נכתב באתר "הוט ספורט". אותו ניצחון היה הראשון של ריימס על פ.ס.ז' בחוץ אחרי 44 שנים והפעם הראשונה מאז מאי 2018 (רצף של 44 משחקים) בהם סן ז'רמן לא כבשה בליגה. "אני נהנה מאוד", הגיב ראיקוביץ' באינסטגרם וגולשים אחרים טענו שהם לא מבינים כיצד הוא לא משמש כשוער ראשון בנבחרת סרביה.

 

פבלו סראביה מתוסכל (צילום: AFP)
תיסכל גם את פ.ס.ז'. סראביה עצבני, ראיקוביץ' פחות(צילום: AFP)

 

פרדראג ראיקוביץ' (צילום: עוז מועלם)
בתקופתו במכבי ת"א(צילום: עוז מועלם)

 

ואכן, ראיקוביץ' אמנם מרשים באחת הליגות הבכירות בעולם, אבל אינו השוער הראשון של הסרבים. במונדיאל האחרון הוא ישב על הספסל ושימש כמחליפו של אקס מכבי חיפה ולדימיר סטויקוביץ', וגם במוקדמות יורו 2020 הוא משמש כמחליפו של מרקו דמיטרוביץ' מאייבאר הספרדית.

 

ב-10 באוקטובר תתמודד סרביה במשחק ידידות מול פרגוואי וכעבור ארבעה ימים תפגוש את ליטא בחוץ במוקדמות היורו, אז מי יודע? אולי בינתיים הספיק המאמן ליומבישה טומבקוביץ' לשנות את דעתו. בינתיים, מאמן ריימס דויד גיון יודע טוב מאוד מי איש הביטחון שלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים