שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

מה נשתנה? / מליניאק

מכבי ת"א עדיין תלויה בכדרורים האינסופיים של סקוטי ווילבקין שמשחק לבד, לא ברור מה קווינסי אייסי עושה במועדון וניהול המשחק של יאניס ספרופולוס בדקות האחרונות היסטרי. ניצחון ראשון ביורוליג יש – אבל בעיות יש יותר

 

אחרי שני הפסדי חוץ כואבים, הכוכב האדום בלגרד נראתה כמו יריבת התאוששות בהזמנה. מוזר, אבל ריאל מדריד וחימקי הן קבוצות שנותנות לשחק. הכוכב האדום, לעומת זאת, היא קבוצת בית מעצבנת שמפסידה עשר נקודות כשהיא יוצאת מהאולם הביתי וכך זה נראה אחרי חמש דקות (2:17 למכבי).

 

יאניס ספרופולוס: "היינו לחוצים לנצח במשחק הזה"

הבלגן חוגג: כך מכבי ת"א לא תגיע לשום מקום / טור

"ווילבקין יכול להוביל את מכבי ת"א"

 

במקום להרוג את המשחק, מכבי שיחקה 35 דקות על הפור וזה הספיק בקושי לניצחון בהארכה, כשהסרבים נשברו ופערי האיכות באו לידי ביטוי. הקבוצה של טומיץ' הגיעה לא מוכנה. ההגנה הסרבית נתנה מרחק לנייט וולטרס ונדבקה לעומרי כספי, ולכן חטפה 16 נקודות ברבע הראשון מחדירות של כספי ומקליעות מחצי מרחק של וולטרס.

 

סקוטי ווילבקין עומרי כספי מאוכזבים (צילום: ראובן שוורץ)
סקוטי ווילבקין עומרי כספי מאוכזבים. ניצחו בקושי(צילום: ראובן שוורץ)

 

המפתח למשחק של מכבי ת"א יהיה העונה הלחץ של הגארדים על הכדור. ארבעה שומרים מסוגלים ללחוץ על הכדור: יובל זוסמן, אלייז'ה בריאנט, ג'ון דיברתולומאו ונייט וולטרס. הלחץ כפה על התקפה מוגבלת כמו של הכוכב האדום איבודי כדור מהם יצאו למתפרצות, הבעיה שהלחץ מפסיק לעבוד בשלב כלשהו והמשחק מתאזן.

 

איכשהו מכבי חילצה ניצחון יורוליג ראשון, אבל אם סקוטי וילבקין ממשיך לשחק לבדו נגד שאר העולם ומה שהיה הוא שיהיה, בשביל מה הביאו שישה שחקנים חדשים? גם אחרי שלושה משחקים לא הצלחתי להבין מה עושה במכבי ת"א קווינסי אייסי. הוא יכול להיות שחקן מחליף לגבוהים בהגנה, ודאנק מפלצתי שווה רק שתי נקודות.

 

סקוטי ווילבקין מכדרר (צילום: עוז מועלם)
סקוטי ווילבקין מכדרר. כרגיל(צילום: עוז מועלם)

 

בקצב הליכה מכבי לא יותר טובה משום קבוצת יורוליג, והכדרורים האינסופיים של ווילבקין מעכבים את ההתקפה. טאריק בלאק השתפר העונה והוא בהחלט שחקן מטרה. הבעיה שהוא מבצע עבירות בשרשרת, בעיקר בהתקפה כשהוא מבצע חסימות לא חוקיות. בניגוד למה שמקובל לחשוב, העבירות נובעות מטעויות של הגארדים שלא מעלים את השחקנים על החסימה ומאלצים את בלאק לזוז.

 

איך דורסי ייכנס לקצב בלי לשחק?

חוץ מניהול משחק היסטרי בדקות האחרונות, ליאניס ספרופולוס יש הרבה עבודה. יובל זוסמן הוא כבר שחקן חמישייה לגיטימי, אבל לא מכין את עצמו לזריקה ולכן חסרה לו חצי שנייה לשחרר זריקה נוחה. אפילו כשהוא הגיע אתמול לזריקה האחרונה זוסמן לא היה מוכן ותחת הלחץ יצא לו איירבול.

 

טיילר דורסי לא קיבל אזרחות, לכן הוא לא משחק בליגה ולא מצליח להתרומם. היכולת שלו לא מצדיקה דקות משחק גם ביורוליג, ואין סיכוי שהוא יתרומם. איך ייצא מהלופ? הקפטן דיברתולומאו כמעט לא שיחק נגד חימקי, פתח בחמישייה נגד ריאל מדריד ואתמול שוב קיבל רק חמש דקות דרדלה. מה מקומו ברוטציה?

 

טיילר דורסי עם הכדור (צילום: עוז מועלם)
דורסי. מקבל דקות דרדלה(צילום: עוז מועלם)

 

מניצחון שהיה במרחק נגיעה מכבי הגיעה בהרבה מזל להארכה, כי לכוכב האדום אין ג'ייסי קרול. את חמש הדקות האחרונות ספרופולוס צריך להקרין כמה פעמים לעצמו ולשחקנים, כי גם הוא וגם הם נראו ממש מבוהלים וקרובים לעוד הפסד בישורת האחרונה.

 

אצל ניקולה וויצ'יץ' צריכה להידלק נורה אדומה כי הכוכב האדום היא קבוצה מוגבלת, ואת היוצא מן הכלל - סטרטוס פרפרוגלו, מערכת הסקאוטינג וספרופולוס היו צריכים להכיר. אם היה קולע ככה בהפועל ירושלים, הוא לא היה היום בכוכב האדום.

 

ומזל טוב לשמעון מזרחי בן השמונים!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
סקוטי ווילבקין
צילום: עוז מועלם
מומלצים