שתף קטע נבחר

איראן הושעתה מתחרויות ג'ודו בינלאומיות

בעקבות הסירוב להתחרות נגד ישראלים, איגוד הג'ודו הבינלאומי הודיע שהג'ודאים האיראנים לא יוכלו להשתתף בתחרויות. "ההחלטה תישאר בעינה עד אשר איראן תחדל להחרים ספורטאים ישראלים". פונטי: "שמחים שזכינו לאוזן קשבת ותמיכה"

איגוד הג'ודו הבינלאומי החליט להשעות את האיגוד האיראני מתחרויות בעקבות הסירוב של הג'ודאים האיראנים לעלות לקרבות נגד ישראלים.

 

ההשעייה תקפה לכל התחרויות הבינלאומיות בג'ודו ותימשך כל עוד ההחרמה נגד ספורטאים ישראלים תימשך.

 

סעיד מולאי (צילום: אורן אהרוני)
מולאי באליפות העולם האחרונה(צילום: אורן אהרוני)

 

באיגוד הבינלאומי אמרו שעד אשר "האיגוד האיראני לא ייתן הוכחות והבטחות לכך שהם יכבדו את התקנון ויעלו להתחרות מול ישראלים, ההשעייה תישאר בעינה".

 

ההחלטה מגיעה לאחר שאלוף העולם לשנת 2018, סעיד מולאי החליט לברוח לגרמניה לאחר שקיבל הוראות להפסיד בכוונה כדי שלא ייאלץ להילחם מול שגיא מוקי באליפות העולם שנערכה לפני כחודשיים, בה זכה בסופו של דבר הישראלי.

 

מהאיגוד האיראני נמסר שמולאי מעולם לא קיבל הוראה לפרוש מהתחרות כדי לא לפגוש את מוקי: "כל ההצהרות שלו הן שקריות ונעשו במטרה לזרז את קבלת האזרחות שלו במדינה אחרת. אנו נציית לחלוטין לתקנון של איגוד הג'ודו הבינלאומי".

 

יו"ר איגוד הג’ודו משה פונטי, שנמצא בימים אלה באבו דאבי ונפגש עם מריוס ויזר, אמר: "הספורט בא לחבר בין אנשים ולא להפריד ביניהם, ואנו שמחים שאנו, שבאנו עם יד מושטת ורצון להתחרות ולחבר, זכינו לאוזן קשבת, גיבוי ותמיכה מהאיגוד העולמי והעומד בראשו. מריוס ויזר הוא אדם מדהים וידיד אמת של הספורט הישראלי בכלל והג׳ודו הישראלי בפרט".

 

שרת הספורט מירי רגב מסרה: "אני מברכת את נשיא איגוד הג’ודו העולמי מריוס ויזר על ההחלטה האמיצה והמתבקשת להשעות את האיגוד האיראני מכלל פעילות תחרותית ספורטיבית לאור ההפרה החוזרת ונשנית של איגוד הג’ודו האיראני המונע השתתפות ספורטאים איראנים בתחרויות מול ספורטאים ישראלים וזאת בניגוד לצ'רטר האולימפי ולרוח האולימפית האוסרת מעורבות של פוליטיקה בספורט ולכללים המחייבים את כל המדינות החברות באיגוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים