שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

אין מה להתלהב מהניצחון על ולנסיה / תוכן גולשים

מכבי ת"א הרשימה אמנם בהגנה, אבל בבית מול אחת הקבוצות החלשות ביורוליג, הצהובים חייבים היו להיראות טוב יותר בהתקפה. הסגל של ספרופולוס מלא חורים, וראינו את זה גם נגד הכוכב האדום

עם כל הכבוד לניצחון על ולנסיה, ויש כבוד, לא מדובר בקבוצת יורוליג אמיתית. הפעם לפחות לא קרתה פדיחה כמו ברבע האחרון מול הכוכב האדום, ומכבי שלטה מהרגע הראשון במשחק, לא איבדה את הראש וניצחה בפער דו ספרתי. עם זאת, חובה לציין כי מרחפים די הרבה סימני שאלה סביב הסגל, והתאמת השחקנים לרמת היורוליג, סימנים שלא ממש מבשרים טובות.

 

צמד הפורוורדים הישראלים, יובל זוסמן ודני אבדיה, לא הצליחו זה משחק רביעי ביורוליג לקלוע בדאבל פיגרס. השניים חלקו ביחד 36 דקות משותפות על הפרקט – זוסמן קלע 8 נקודות, אבדיה 6 בלבד, וזה לא מספיק טוב לעמדה קריטית שכזאת. זוסמן קלע שתי שלשות ברבע השלישי ונעלם לאורך כל המשחק, כשהוא שוב מפגין תצוגה אנמית וחסרת ביטחון.

 

עומרי כספי (צילום: אורן אהרוני)
עומרי כספי. הוא עשה את שלו(צילום: אורן אהרוני)

 

במובן מסוים, לאבדיה יש מזל שזוסמן נמצא בקבוצה. בעוד שיובל סופג את כל החיצים, דני הצעיר ממנו בשלוש שנים מקבל גישה הרבה יותר סלחנית ופועל ללא לחץ. מכבי שיחקה לא טוב ביום חמישי, וסבלה בעיקר מהחלטות לא חכמות של שחקניה. 27 עבירות ביצעו הצהובים, רובן לא מחויבות. זה נתון מזעזע שלא יכול לעבור על סדר היום אצל קבוצה ברמה הזאת.

 

סימן שאלה גדול מרחף על כמה שחקני מכבי. ראשית, אני חושב כבר שאפשר לקבוע שקווינסי אייסי לא מתאים לקבוצה ולמסגרת היורוליג. האמריקאי שהגיע מה־NBA משוטט על המגרש ללא מחשבה, ובעל יכולות משחק התקפיות מאוד מוגבלות, גם במשחק גב לסל וגם בקליעה מטווח השלוש. געגועיי לג'וני אובראיינט, שידע בהרבה מקרים לשתק את הגנת היריבה עם מהלכים מוצלחים. יורשו נראה ממש לא בכיוון.

 

טיילר דורסי, שכרגע לא משחק בליגה הישראלית, לא מצליח להתחבר ולהיכנס לכושר משחק, כשגם אלייז'ה בראיינט וג'ייק כהן לא ממש נספרים במשחקים האחרונים. על אנג'לו קלויארו כבר מיותר לדבר, עניין של זמן עד שנשמע על עזיבה.

 

אני חושב שמה שבולט כרגע במשחק של מכבי זה חוסר יציבות, בעיקר בחלק ההתקפי.מכבי רושמת ממוצע של 71 נקודות בשני המשחקים האחרונים, משחקי בית להזכירכם, מול שתי יריבות מהחלשות ביורוליג. אם סקוטי ווילבקין לא מצליח לאפס את הידית, למכבי אין שום פתרון התקפי. יותר מדי שחקנים עם קליעה לא יציבה לא מצליחים להוות פאקטור ביורוליג, ובכלל משחק התקפה רע ולא ממש מסודר.

 

מבחינת שחקני המפתח, עומרי כספי ממשיך לשחק חזק ולתת נקודות בפריצות לצבע, למרות שהיעדר ניסיונות הקליעה לשלוש (0/4 עד עכשיו) מתחיל להדאיג. לווילבקין לקח זמן להיכנס למשחק, אך הוא הצליח לסיים אותו עם 14 נקודות. טאריק בלאק לא היה מפוקס וסיים עם 6 נקודות בלבד, ובאופן לא מפתיע יצא בחמש עבירות קצת לפני סיום המשחק. נקודות האור בסגל הם שני השחקנים המשלימים: הגארד נייט וולטרס והסנטר אות'לו האנטר.

 

קווינסי אייסי (צילום: אורן אהרוני)
קווינסי אייסי. לא מוצא את עצמו באירופה(צילום: אורן אהרוני)

 

שניהם רושמים פתיחת עונה מוצלחת, וולטרס עם ניהול משחק מצוין וכמה אסיסטים משובחים ביותר, והאנטר מוכיח שיש תחליף ראוי לבלאק, עם 13 נקודות ו־8 ריבאונדים ב־20 דקות. גם ג'ונדי, שכל שנה עושה קפיצת מדרגה, מראה יכולות טובות בדקות שהוא מקבל.

 

משחק ההגנה ממשיך להרשים, אינדיבדואלית וקבוצתית, וראינו את זה גם במשחקי החוץ מול חימקי וריאל. העבודה הקשה של יאני ספרופולוס לייצוג ההגנה מתחילה להניב פירות, אך זה מגיע על חשבון משחק ההתקפה שנראה לקוי.

 

מכבי הצליחה להוציא שני ניצחונות ביתיים חשובים, אך לא ביכולת מרשימה. ביום רביעי מגיעה פנרבחצ'ה החזקה להיכל, ומיד לאחר מכן מכבי תצא למשחק חוץ קשוח ביוון מול אולימפיאקוס, בשני משחקים שיכולים לתת כיוון רציני על איך תיראה המשך העונה. נהיה יותר חכמים אחרי יום רביעי, אך מכבי חייבת להתעשת ולעבוד מאוד קשה על צורת המשחק שלה ועל תיקון הטעויות.

 

זוסמן חייב להיות יותר אסרטיבי, בלאק חייב לשחק בצורה יותר חכמה בהגנה, ובעיקר להימנע ולא לחזור על נתון 27 העבירות הקבוצתיות שמכבי ביצעה, כי מול כל קבוצה אחרת זה כנראה היה נגמר בהפסד ביתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יש לו מלא בעיות. ספרופולוס
צילום: אורן אהרוני
מומלצים