שתף קטע נבחר

בראשון: משחק קריטי לנבחרת הכדוריד ביוון

הכחולים-לבנים יתארחו אצל היריבה במפגש השני במוקדמות אליפות העולם. ביקורת על שמיר בעקבות פרשת האישור מהצבא: "כנראה שמעדיף לשחק רק בליגה"

בנבחרת ישראל אמנם הופתעו מאי התייצבותו של השוער יהב שמיר לאימון המסכם בארץ לקראת המשחק מחר (ראשון, 17:00) בחוץ נגד יוון במוקדמות אליפות העולם 2021, אבל לא לקחו קשה מדי את הנושא. "אם הוא רוצה להתעסק בשטויות, בבקשה, כנראה שהוא מעדיף להיות שוער רק בליגה", אמרו גורמים בנבחרת.

 

מקורביו של שמיר טוענים שנאמר לו על ידי אנשי האיגוד לא להגיע לאימון, אך באיגוד הכחישו זאת בתוקף. בכל מקרה הנבחרת תטוס עם השוערים דן טפר שפצוע בברך, מושיקו אלימלך, ואם יהיה צורך והראשון לא יוכל לשחק, תום שם טוב יוקפץ בטיסה מהארץ.

 

יהב שמיר (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
שמיר. נראה שיסתפק בתקופה הקרובה רק בליגה(הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

 

למרות הניצחון 32:33 על פינלנד בבית ביום רביעי, בנבחרת מבינים שהיכולת הזאת בהגנה, בטח בדקות האחרונות, לא תספיק נגד היוונים, שהביסו במשחקם הראשון את קפריסין 18:31. אולג בוטנקו בחר שלא לבצע שינויים בסגל, וה-18 ששיחקו נגד הפינים ייקחו חלק גם בהתמודדות הקרוב.

 

מי שלא קיבלו הזדמנויות ממשיות נגד הפינים, די במפתיע יש לציין, הם יונתן דיין שמככב במדי גומרסבאך בגרמניה, ושניר נציה הפיבוט. בוטנקו העדיף בעמדת המרכז על פני דיין את יואב למברוזו, שמשחק גם הוא בגרמניה ונתן משחק נהדר, ואת עדן ג'ינג'י ממ.כ חולון. דיין נכנס רק להגנה, וכלל לא קיבל צ'אנס בהתקפה. נציה, שמצטיין בהגנה, ישב 60 דקות על הספסל, וראה בזה אחר זה את הפיבוטים של הנבחרת נכשלים בפן ההגנתי. יהיה מעניין לראות אם בוטנקו יבצע שינויים ברוטציה שלו ביוון.

 

יונתן דיין בפעולה (צילום: Nastasja Kleinjung / VfL Gummersbach)
דיין. בגרמניה דווקא אוהבים את משחק ההתקפה שלו(צילום: Nastasja Kleinjung / VfL Gummersbach)

שניר נציה וגביע המדינה (צילום: יאיר שגיא)
נציה. שוב יישאר על הספסל?(צילום: יאיר שגיא)

 

סגל הנבחרת המלא: שוערים - טפר (שארבור, צרפת) ואלימלך (עירוני רחובות). שחקני השדה – פיבוטים - הקפטן דניאל שקלים, יוסי אפו (א.ס רמה"ש) ונציה (מכבי ראשל"צ). בפינות – עמית גל וגיל פומרנץ (רמה"ש), עמית סטלמן (מכבי ראשל"צ), טל הרשקוביץ (הפועל אשדוד) ועוז חממי (הפועל ראשל"צ). בעמדות המקשרים – ניבו לוי (אשדוד), רם טורקניץ (ורברג, שבדיה), אדיר כהן (וינטרתור, שוייץ). מרכזים -למברוזו (אייזנאך, גרמניה), ג'ינג'יחשוילי (חולון) ודיין (גומרסבאך, גרמניה).

 

עוזר המאמן, אסף לוי, התייחס לפתיחת הקמפיין וגם למפגש מול היוונים: "אנחנו מאוד מרוצים משתי הנקודות שהשגנו במשחק הראשון נגד פינלנד. ניתחנו את מה שקרה בסוף, ואנחנו נעשה את ההתאמות כדי לא להגיע לסיטואציה דומה. יוון זו אופרה אחרת, וזה משחק חוץ, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. קיימנו נגדם משחקי אימון לפני חצי שנה, שהיו צמודים - כך שהמשחק יכול להתפתח לכל כיוון. אנחנו צריכים להיות מפוקסים ונחושים ובתקווה שנצליח לחזור עם עוד שתי נקודות".

 

אולג בוטנקו באימון (צילום: עוז מועלם)
בוטנקו. ישנה את הרוטציה?(צילום: עוז מועלם)

 

גם הנוער ביוון

באיגוד ניצלו את העובדה שהנבחרת הבוגרת נמצאת ביוון, ושלחו גם את הנוער למשחקי הכנה מול היריבה המקבילה. החבורה של דביר גולדשטיין וניסים פלח תתמודד מול הנבחרת המקומית פעמיים (היום ומחר). כמו כן, נבחרת העתודה, שמתכוננת לאליפות אירופה, עורכת בסופ"ש משחקים בארץ מול הונגריה. במשחק הראשון שנערך אתמול היא הפסידה 30:21, כשניתן זהבי ואמיר שניידר בולטים עם 4 שערים כ"א. יש לציין כי לנבחרת משתייכים למברוזו ודיין (שנמצאים עם הנבחרת הבוגרת) ודניאל מוסינדי הפצוע. עם שלושתם מדובר בנבחרת אחרת לגמרי מבחינת האיכות שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Photo by Slavko Kolar, EHF
יהב שמיר
צילום: Photo by Slavko Kolar, EHF
מומלצים